مشروح اخبار


» استراتژي انتخاباتي کانديداهاي اصولگرا چيست؟



 اگر چه هنوز 9 ماه تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال آينده زمان باقي است اما همچون هميشه‌، کانديداهاي بالقوه‌، زمينه‌سازي براي حضور موثر و قدرتمند را آغاز کرده‌اند و هر يک بر اساس استراتژي خويش، عملکرد خاصي در اين روزها دارند‌.

 

 اگر چه هنوز 9 ماه تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال آينده زمان باقي است اما همچون هميشه‌، کانديداهاي بالقوه‌، زمينه‌سازي براي حضور موثر و قدرتمند را آغاز کرده‌اند و هر يک بر اساس استراتژي خويش، عملکرد خاصي در اين روزها دارند‌. به گزارش پايگاه خبري فريادگر در اين ميان کانديداهاي مختلف و پرشمار جناح موسوم به اصولگرا که خيالشان از بابت تاييد صلاحيت راحت است‌، فعاليت‌هاي خويش را بيش از ديگران و به انحاي مختلف شروع کرده‌اند که مي توان با بررسي آن‌، نوع سرمايه‌گذاري و طيفي را که آنها براي جلب راي در نظر گرفته‌اند‌، شناخت‌:

1- علي لاريجاني‌: مهمترين فعاليت لاريجاني در ماه‌هاي اخير حضور در شهرستان‌ها به بهانه‌هاي مختلف و تلاش براي رسانه‌اي کردن اين فعاليت‌ها است‌. سفر به استان اصفهان با شرکت در مراسم يادواره شهداي فريدون‌شهر‌، حضور در جشن غدير در شهرستان ورامين،شرکت در مراسم بهره برداري از پل جانبازان سومين تقاطع غير همسطح کرج، سفر يک روزه به استان اردبيل‌،بخشي از سفرهاي دو هفته اخير لاريجاني است. به اين ترتيب بايد گفت مهمترين استراتژي انتخاباتي لاريجاني جذب و هماهنگي نيروها و فعالان اصولگرا در شهرستان‌هاي مختلف است.

2- مصطفي پور‌محمدي‌: در ماه گذشته سايت خبري - تحليلي «نامه نيوز» فعاليت خود را آغاز کرده و هفته نامه سياسي منتسب به وي منتشر شده است. شنيده‌ها حاکي از آن است که مشاوران مطبوعاتي وي در حال جمع‌آوري تيم براي انتشار يک روزنامه سياسي هستند که احتمالا از آذر ماه منتشر خواهد شد. پورمحمدي در ماه‌هاي اخير در مجامع دانشگاهي حضور يافته و بيشترين انتقادات را از دولت داشته است. به اين ترتيب تاثير‌گذاري در بين نخبگان و دانشجويان‌، مهمترين رفتار انتخاباتي پورمحمدي در اين روزها است.

3- محمدباقر قاليباف‌: رسانه‌هاي منتسب به قاليباف سال‌ها است که فعال هستند‌. تلاش براي افتتاح يا تکميل پروژه‌هاي بزرگ عمراني در تهران تا پايان سال‌، همچون‌: تکميل بزرگراه امام علي (ع)‌، افتتاح درياچه چيتگر‌، بهره‌برداري از طرح دو طبقه‌سازي بزرگراه صدر همراه با تونل نيايش و... مهمترين برنامه‌هاي قاليباف است. به اين ترتيب مهمترين شيوه تبليغاتي قاليباف‌، نمايش توان مديريتي وي است.

4- غلامعلي حداد‌عادل: مهمترين اقدام‌هاي حداد عادل نوعي ميانجيگري بين دولت و مجلس است . بعد از تلاش وي در آغاز سال براي ممانعت از استيضاح وزير کار و رفاه اجتماعي و دريافت قول شرف از سعيد مرتضوي، که نهايتا نتيجه مثبتي براي حداد عادل نداشت‌، در هفته‌هاي اخير او فعاليت خود را صرف جلوگيري از طرح سوال از احمدي نژاد در مجلس کرده است. حداد عادل خود گفته که حتي اگر راي هم نداشته باشد‌، در صورت لزوم کانديدا مي شود! با اين وصف‌، مهمترين رفتار انتخاباتي حداد عادل را بايد رايزني و وساطت در سطوح بالاي حاکميت دانست. 5- علي‌اکبر ولايتي‌: حضور در برنامه‌هاي مختلف تلويزيوني به عنوان کارشناس در زمينه‌هاي پزشکي، امور بين‌الملل، تاريخ ايران، عرفان اسلامي، ادبيات‌، تحليل تاريخ انقلاب و...‌، مهمترين فعاليت سال‌هاي اخير دکتر ولايتي است و امر جديدي نيست ولي نمي توان منکر ارزش تبليغاتي - انتخاباتي اين برنامه‌هاي ويژه صدا و سيما شد . چندي قبل شايعاتي مبني بر حضور ولايتي در آمريکا براي رايزني و مذاکره با مقامات آن کشور منتشر شد که از طرف وي تکذيب شد ولي به هر حال چند روزي نام او در صدر اخبار قرار گرفت.

6- سعيد جليلي‌: در اوج مذاکرات هسته اي ايران و گروه 1+5‌، خبرهاي زيادي درباره احتمال کانديداتوري وي در محافل سياسي به گوش مي رسيد . اين موضوع با توجه به احتمال موفقيت مذاکرات بغداد و مسکو‌، شديدتر شده بود اما در يکي دو ماه اخير که خبري در اين خصوص نبوده‌، هيچ فعاليت قابل ذکري از وي مشاهده نشده است.

7- علي نيکزاد‌: سعي در افتتاح پروژه‌هاي مسکن مهر و بخصوص مانور تبليغاتي درباره بازسازي مسکن زلزله‌زدگان آذربايجان‌، تنها امکان تبليغاتي اين روزهاي وزير راه و شهرسازي است که استفاده خوبي هم از آن مي‌شود . وي هفته پيش به همراه احمدي‌نژاد به آذربايجان سفر کرد و در مقابل دوربين‌ها قرار گرفت تا در کورس رقابت کانديداهاي پرشمار اصولگرا باقي بماند. نيکزاد سعي دارد مثل احمدي نژاد راي بخشي از جامعه روستايي کشور را جذب کند.



تاریخ انتشار : 17 آبان 1391, 07:11



» اخبار مرتبط:

  • قاليباف به نفع ولايتي کنار نمي‌رود
  • آيا لاريجاني شانسي براي رياست جمهوري دارد؟
  • پخش مستند حداد عادل، تبليغات انتخاباتي بود
  • هيچ دولتي تا اين حد مورد حمايت رهبري نبوده است
  • ستاد انتخاباتي 10 نامزد انتخابات ریاست جمهوری فعال شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟