مشروح اخبار


» چند خبر جدید از حوزه ورزش در استان کهگیلویه و بویراحمد



مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد از فعالیت رشته های ورزشی در شهرهای وضعیت سفید در بیماری کرونا خبر و بیان داشت:باز گشایی اماکن ورزشی در شهرستانهای که طبق اعلام ستاد مبارزه با بیماری کرونا در وضعیت سفید قرار دارند با هماهنگی فرمانداریها و ستاد های مبارزه با بیماری کرونا خواهد بود.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد ،مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد از فعالیت رشته های ورزشی در شهرهای وضعیت سفید در بیماری کرونا خبر و بیان داشت:باز گشایی اماکن ورزشی در شهرستانهای که طبق اعلام ستاد مبارزه با بیماری کرونا در وضعیت سفید قرار دارند با هماهنگی فرمانداریها و ستاد های مبارزه با بیماری کرونا خواهد بود.
سید محمد تقی علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه بویراحمد ادامه داد:
حسب گزارش های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر وضعیت ۱۳۲ شهر کشورمان از نقطه نظر شیوع کرونا سفید است و بر این اساس باشگاه های ورزشی رشته های انفرادی و غیر گروهی در این شهرها که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش ها وجود ندارد ، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز با هماهنگی و دستور فرمانداریها فعالیت خود را آغاز کنند.
علوی ،مدیر کل ورزش و جوانان استان در خصوص رشته های که می توانند با رعایت دستورالمعل ها و پروتکل های بهداشتی با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا شهرستان و فرمانداری فعالیت کنند تصریح کرد :
رشته های ،بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتورسواری ، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی و ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی رشته های ورزشی هستند که فعالیت آنها در شهرهای سفید مجاز است و تمام باشگاه ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.
مدیر ارشد ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی اظهار داشت:
غیر از شهرستانها و رشته های ورزشی اعلامی توسط ستاد مبارزه با بیماری کرونا ، کلیه مسابقات و تمرینات همچنان در شهرهای بویراحمد ،گچساران و کهگیلویه تا پایان اردیبهشت تعطیل می باشد.
علوی از رصد و بازرسی اماکن ورزشی توسط گروه های بازرسی اداره کل و شهرستانها خبر و ضمن تقدیر و تشکر از روساء هیات های استانی و شهرستانی و باشگاههای ورزشی در رعایت نکات بهداشتی و تعطیل نگه داشتن مکانهای ورزشی تصریح کرد :بازگشایی و تعطیلی اماکن ورزشی و باشگاه ها فقط از طریق ستاد مبارزه با بیماری کرونا وزارت ورزش و جوانان امکان پذیر است و ادارات کل ورزش و جوانان استان و شهرستانها هیچ گونه نقشی در بازگشایی نداشته و ندارند و امیدوارم با رعایت نکات و پروتکل ها بهداشتی شاهد ریشه کنی این بیماری و بازگشایی مکان های ورزشی در بقیه شهرستانها باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد از روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانها خواست در خصوص بازگشایی یا ادامه تعطیلی مکانهای ورزشی فقط ازطریق فرمانداریها و ستادهای مبارزه با بیماری کرونا در شهرستانها اقدام کنند.

******************************************************
ستاد عالی مقابله با کرونا در ورزش پس از برگزاری جلسه عصر روز دوشنبه، اطلاعیه شماره ۱۲ خود را صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است: حسب گزارش های ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر وضعیت ۱۳۲ شهر کشورمان از نقطه نظر شیوع کرونا سفید است بر این اساس باشگاه های ورزشی رشته های انفرادی و غیر گروهی در این شهرها که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش ها وجود ندارد ، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز هستند فعالیت خود را از روز ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز کنند.
در این اطلاعیه تصریح شده است: تنیس، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، شطرنج، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوار کاری، اتومبیلرانی و موتورسواری ، دوچرخه سواری، کوهنوردی، گلف، جهت یابی، اسکی، پیاده روی، بازی های فکری، طناب زنی، ورزش های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی و ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش های همگانی رشته های ورزشی هستند که فعالیت آنها در شهرهای سفید مجاز است و تمام باشگاه ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت نام کنند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: غیر از رشته های ورزشی اعلامی تعطیلی دیگر ورزش ها اعم از مسابقه و تمرین همچنان و فعلا تا پایان اردیبهشت به قوت خود باقی است.
این اطلاعیه می افزاید: بدیهی است برابر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت این شهرها و دیگر شهرها به صورت هفتگی رصد می شود و تصمیمات بعدی بر اساس ارزیابی های روز اتخاذ می شود.

*****************************************************

نشست ستاد عالی مقابله با کرونا در ورزش به ریاست دکتر سلطانی فر برگزار شد.
وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت : فعالیت باشگاه های ورزشی که دارای رشته انفرادی و غیر گروهی که ارتباط فردی زیادی ندارند در ١٣٢ شهر سفید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ١٦ اردیبهشت ماه آغاز می شود .
مسعود سلطانی فر در نشست ستاد مبارزه با شیوع کرونا در ورزش با اشاره به مصوبه هجدهمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور رییس جمهور تصریح کرد : این مصوبه به باشگاه های ورزشی که دارای رشته انفرادی و غیر گروهی هستند که ارتباط فردی زیادی ندارند در ١٣٢ شهر سفید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، اجازه فعالیت را از ١٦ اردیبهشت ماه می دهد .
دکتر سلطانی فر ، رشته های دوچرخه سواری ، تنیس، تنیس روی میز، تیراندازی، تیراندازی با کمان،برخی رشته های دو ومیدانی، قایقرانی، وزنه برداری و بولینگ را از جمله رشته هایی اعلام کرد که فعالیت های آنها در شهرهای که وضعیت آنها در خصوص شیوع کرونا سفید اعلام شده ، مجاز عنوان کرد .
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه تصمیم گیری پیرامون رقابت های ورزشی از جمله لیگ برتر فوتبال فعلا امکانپذیر نیست ، تصریح کرد : در خصوص فوتبال بصورت ویژه با دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مفصل صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم که این امکان در حال حاضر وجود ندارد که زمان شروع لیگ برتر را اعلام کنیم و تصمیم گیری در این خصوص به زمان بین ٢٠ تا ٢٥ اردیبهشت ماه موکول می شود و هیچ مسئولی در شرایط کنونی با توجه به وضعیت غیر قابل پیش بینی ویروس کرونا ، نمی تواند زمان آغاز مسابقات را اعلام کند .
دکتر سلطانی فر در بخشی از سخنانش اظهار داشت : کشورها تصمیمات مختلفی درخصوص رقابت های فوتبال اتخاذ کردند ، برخی از کشورهای اروپایی کلا تعطیل کردند و برخی هم تمرینات را بصورت گروه های کوچک دو تا چهار نفره و شش نفره اغاز کردند و برخی کشورهای همسایه از جمله عمان و کویت که درگیر لیگ قهرمانان نیستند، مسابقات را به مرداد و شهریور موکول کردند .
وزیر ورزش و جوانان گفت : فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هنوز تصمیمی را ابلاغ نکردند و خبرهای منتشر شده گمانه زنی های رسانه های عربی است و فدراسیون فوتبال هم در حال بررسی شرایط مختلف برای تصمیم گیری در این خصوص است.
******************************************************
،هجدهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش به ریاست مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.
در این نشست که در محل فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد، خلیلیان عملیاتی شدن مصوبات این ستاد بویژه در زمینه دستورالعمل های بهداشتی و نظارت بر باشگاه ها پس از بازگشایی را بسیار مهم دانست.
همچنین فرهاد مرادی دبیر ستاد دستورالعمل های مختلف برای فعالیت های ورزشی پس از بازگشایی را تبیین کرد.
در این نشست افشین داوری مدیرکل امور باشگاه های وزارت ورزش و جوانان به ارائه گزارشی در خصوص شرایط باشگاه های ورزشی و دغدغه های باشگاه داران پرداخت.
پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک به بیان نقطه نظرات خود در خصوص ورزش های المپیکی پرداخت.
رامین طباطبایی و پاکدل روسای فدراسیون های بسکتبال و هندبال از طریق ویدیو کنفرانس ابعاد مختلف تاثیر کرونا بر این دو ورزش را بیان کردند.
علاوه بر این محمد حسین پورغریب معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص آخرین شرایط بیماری کرونا در تهران نکاتی را بیان کرد.
ضمن اینکه صدیقه دهنایی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان نیز از طریق ویدیو کنفرانس عملکرد این هیات در زمینه مقابله با کرونا را تشریح کرد.




تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1399, 10:37



» اخبار مرتبط:

  • کلیه مکانهای ورزشی اد اره کل ورزش و جوانان استان پنجشنبه تعطیل است
  • علوی در کمیسیون ماده 5 مطرح کرد : فرهنگ سازی در توسعه زیر ساخت های باشگاهها / برخورد قانونی با باشگاهای متخلف
  • با حضور علوی مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد مشکلات ورزش چرام بررسی شد
  • 20 هیئت فعال ورزشی در بخش لنده مشغول فعالیت است
  • سرپرست هیات ورزشی سه گانه کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟