مشروح اخبار


» چند خبر جدید از استانداری کهگیلویه وبویراحمد



مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان در این آئین حضور داشتند.

کاشت نهال به یاد البرز زارعی کوهنورد جانباخته در عملیات اطفای حریق جنگل های دیل گچساران

به گزارش راک نیوز"مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان در این آئین حضور داشتند.منصور در این آئین، اظهار داشت: هشت هزار هکتار از جنگل ها و مراتع کشور در این آتش سوزی ها درگیر حریق شده است.

وی از خریداری ۱۱ دستگاه بسکت حمل آب بالگرد برای انجام عملیات اطفای حریق در جنگل ها و مراتع کشور خبر داد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد:خاموش نشدن کامل بقایای آتش روشن شده از سوی گردشگران در جنگل ها، اختلاف های محلی و آتش زدن پسماند مزارع کشاورزی از عوامل مهم آتش سوزی های امسال در عرصه های طبیعی کشورمان بوده است.

گفتنی است البرز زارعی چند روز پیش به دلیل سانحه سوختگی حین عملیات اطفای حریق در منطقه دیل گچساران جان باخت.

***************************************************
روند سرمایه گذاری و توسعه شاخص ‌های اقتصادی شهرستان لنده رو به رشد است/ ۶۰ میلیارد تومان برای توسعه لنده هزینه می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: : روند سرمایه گذاری و توسعه شاخص ‌های اقتصادی شهرستان لنده رو به رشد است.

نشست محرومیت زدایی شهرستان لنده با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران کل استانی، مسئولان شهرستان لنده و مدیر شهرستانی بنیاد مستضعفان در این شهرستان برگزارشد.
عزیزفیلی در این نشست، اظهار داشت:  باتوجه به مشکلات مالی که در کشور وجود دارد اقدام به مشارکت با بنیادهای و هلدینگ های بزرگ کشوری ایجاد کردیم که بنیاد مستضعفان به عنوان یکی نهادهای که می تواند نقش مهمی در توسعه شهرستان لنده ایجاد کند، ورود پیدا کرده است.
 
معاون عمرانی استاندار با اشاره به ظرفیت های خوب این منطقه از جمله آب، جنگل، کوه و منابع طبیعی بیان کرد: می توان از این ظرفیت ها به عنوان یک فرصت مطلوب در راستای توسعه پایدار لنده استفاده کرد.
 
 
وی گفت: اولین کاری که برای سال ۹۹داریم بیش از شصت میلیارد تومان برای پروژه های شهرستان لنده می خواهیم هزینه کنیم که از این مبلغ ۵۰درصد سهم دولت و  ۵۰درصد سهم بنیاد مستضعفان خواهد بود که تخصیص آن به صورت ۱۰۰درصد خواهد بود.
 
وی گفت: مدیران کل باید برنامه زمانبندی منظم داشته باشند و هر ۴۵روز یکبار جلسه ای در این راستا تشکیل شده و هر سه ماه یکبار جلسه بررسی باید برگزار شود تا شاهد پیشرفت و عمران و آبادانی شهرستان لنده باشیم.
 
فیلی در ادامه گفت: روند توسعه شهرستان لنده در سال ۹۹روندی روبه رشد خواهد بود و امیدواریم مدیران کل در این خصوص نهایت همکاری لازم را داشته باشند.
 
وی گفت: پروژه پل تراب امسال زیر بار ترافیکی می رود و متولی این پروژه با اداره راهداری است و باید در اسرع وقت عملیات تکمیلی آن انجام شود.
 

معاون عمرانی استاندار گفت: امیدواریم در دهه فجر شاهد افتتاح پل لنده تراب باشیم که امیدواریم مشکلات این پل هرچه سریعتر رفع شود.
 
وی در خصوص پل روستای موگر، عنوان کرد: باید طرح آبنمایی باکسی ایجاد تا مشکل اساسی آن رفع شود و با توجه به صحبت های اخیر با مشاور طرح باید هرچه سریعتر اجرایی شود.
 
معاون استاندار گفت: مشکل این روستا و سایر روستاها بدون شک هرچه سریعتر رفع خواهد شد که با سهم یک میلیاردتومانی بنیاد و یک میلیارد تومانی راهداری مشکل این راه ها حل خواهد شد.
 
وی گفت:برخی پروژه های گلوگیر شدند که برای مردم هم خسته کننده است و برای همین شهید شاخص کشوری شهید طیب واقعا نتوانستیم کاری کنیم که امیدواریم با تامین این اعتبارات بتواین زمینه اتصال این پل را به شهرستان لنده متصل کنیم تا مشکل ارتباطی با زادگاه این شهید پس از سال ها برطرف شود.
 
 
فیلی با گلایه از شورای شهرلنده، اظهار داشت: شما تا کنون نتوانستید مشکل معارضات پروژه بلوار سلامت را حل نمایید و باید این مشکل را رفع  شده تا با تامین اعتبارات لازم شاهد توسعه شهری باشیم.
 
معاون استاندار خطاب به شهرداری، گفت: مهلت سه ماه ای به کسبه بازار داده می شود که نسبت به زیبا سازی شهر اقدام نمایند در غیر این صورت شهرداری اقدام به دیوارکشی و رنگ آمیزی کند که در قانون نیز این اختیار به شهرداری داده شده است.
 
فیلی بیان کرد: مشکل زمین فرهنگسرای شهرداری هرچه سریعتر رفع شود و شهرداری نسبت به مکان جدید هیچ ممانعتی نخواهد کرد و بحث واگذاری آن از سوی راه و شهرسازی نیز بلامانع خواهدشد که باید روند قانونی کار از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.
 
وی تاکیدکرد: زمین قطعه اول در پارک امید به شهرداری واگذار و زمین قطعه دوم در پارک شهید فهیمده برای ساخت فرهنگسرای فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار خواهد شد که در کمیسیون ماده پنج نیز مطرح و مجوز لازم را صادر خواهیم کرد

***************************************************
برنامه های پیشگیری ومبارزه جدی با سرقت اعمال می شود/ سیستم پایش های تصویری تقویت شوند/اجتماعی کردن پیشگیری و مبارزه با سرقت جدی است/ تلاش برای کاهش تعدد جرم و سرقت و آثار آن آغاز شده است

احد جمالی در کمیسیون پیشگیری و مقابله با سرقت در استان گفت: برنامه های پیشگیرانه، مقابله ای و مبارزه جدی با انواع سرقت در استان وارد مرحله تازه ای می شود.وی اظهار داشت: با فعالیت این کمیسیون در مرکز استان و متناظر آن در شهرستان ها و با عزم و اراده و انگیزه ای که ایجاد شده است مبارزه جدی با سرقت و برخورد با سارقین شدت می یابد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد به همه دستگاه های اجرایی تاکید کرد: تمام تدابیر لازم برای تقویت پایش و حفاظت فیزیکی ادارات بکار گرفته شوند و حراست های دستگاه ها در این خصوص مسئول و موظف هستند.
احد جمالی ابراز داشت: در حوزه های شهری و خارج از شهرها سیستم پایش و دوربین ها تقویت و پویا شوند و امور را به خوبی رصد کنند.
وی به شهرداری ها تاکید کرد تا مکان هایی برای پارکینگ درون شهرها اختصاص داده شوند تا سرقت از خودروها که یکی از آمارهای سرقتی بالا است کنترل شود.
معاون امنیتی استانداری به همکاری بیشتر مردم و دستگاه های اجرایی با نیروی انتظامی در ارتباط با سارقین و سرقت ها تاکید کرد و گفت: برای کاهش و کنترل این عمل زشت، غیراخلاقی و مذموم و رفتار و صفتى که از انسان مسلمان به دور است و هرگز شایسته‌‏ فرهنگ و دین ما نیست، باید اراده و عزم عمومی هم پای کار باشد.
وی تصریح کرد از یک سو باید به خوبی فرهنگ سازی شود که ریشه دزدی و سرقت خشکانده شود و از سویی هم با کسانی که دست به چنین اعمال بسیار ناپسند می زنند به شدت برخورد جدی و قانونی به عمل آید.
احد جمالی با تاکید به اینکه، تمام مصوبات این کمیسیون باید عملیاتی شوند و تلاش برای کاهش تعدد جرم و سرقت به عمل آورده شود گفت: باید تلاش کرد تا فرد و یا افرادی هم که مرتکب سرقت و جرم شده به چنگال عدالت گرفتار شود تا مورد محاکمه و مجازات قرار گیرند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری به همه طلا فروشان و بانک های استان هم تاکید کرد: تمام مراحل قانونی خود مراقبتی را کاملا رعایت کنند.
در این جلسه آخرین وضعیت انواع سرقت در استان به لحاظ آماری ارائه و برای کاهش آن نیز تصمیماتی اتخاذ شد.
***************************************************
احداث بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان/ضرورت تلاش همگانی برای مهار آتش سوزی ها/ کرونا هر لحظه در کمین است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از احداث بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد. حسین کلانتری در نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه موضوع مسکن از مسائل بسیار جدی زندگی مردم است و جایگاه مسکن در سبد خانوار، پرهزینه‌ ترین و مهم‌ ترین بخش تلقی می‌ شود، اظهار داشت: نظام هم همیشه توجه خاصی به این موضوع داشته و دولت تدبیر و امید با تلاش مردم و علی رغم همه مشکلات موفقیت های چشمگیری در این راستا داشته است. 

استاندار با بیان اینکه وضعیت گرانی مسکن و اجاره بها در شهر یاسوج بیشتر لمس می شود، گفت: باتوجه به اینکه بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان در شهر یاسوج ساکن بوده و به همین علت، پیدا کردن زمین در این شهر کمی دشوار است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها به صورت داوطلبانه، میزان اراضی مازاد خود را اعلام کنند و در جایی که دستگاه‌ها پنهان‌ کاری کنند، راه و شهرسازی بررسی و میزان زمین مازاد دستگاه‌ ها را احصا کند.

کلانتری افزود: کمیته ای در این خصوص در شهرستان های ۸ گانه استان تشکیل و دستگاه ها به  ویژه در شهرستان های بویراحمد و دنا موظفند زمین های مازاد با هر نوع کاربری که دارند را به راه و شهرسازی اطلاع دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه طرح اقدام ملی بسیار مهم است و دولت هم در این زمینه اهتمام ویژه دارد، عنوان کرد: تامین زمین برای احداث واحد‌های تعریف شده، الزامی است و راه و شهرسازی باید با همکاری اقتصاد و دارایی، اراضی مازاد دستگاه‌ های اجرایی را شناسایی کنند که در هر شهری زمین برای اجرای این طرح کم داشتیم، از این اراضی استفاده شود.

کلانتری با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه ارزیابی می‌ شود و حمایت فرمانداران در هر شهرستان نیز الزامی است، بیان کرد: پیشرفت این طرح در برخی از شهرستان‌ ها خوب، در برخی از شهرستان‌ ها متوسط و در برخی ضعیف بوده و تا جلسه بعدی، باید حداقل ۵۰ درصد زمین شهرهایی مثل یاسوج و سی‌ سخت از طریق اراضی مازاد دستگاه‌ ها تامین شود.

وی در رابطه با برخی انتقادات از جانمایی مسکن ملی شهر دهدشت در کنار مسکن مهر این شهر نیز بیان کرد: کمیته‌ای متشکل از فرماندار، کارشناس راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، شهرداری دهدشت و بنیاد مسکن تشکیل و به مدت یک هفته در رابطه با جانمایی و زمین مسکن ملی این شهر بررسی‌ های لازم را انجام دهند و ما متناسب با نتیجه این بررسی‌ها، تصمیم می‌ گیریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بحث متقاضیان مسکن آموزش و پرورش و بخش‌ های دیگر بحث پالایش و افراد واجد شرایط یک اصل است، گفت: با دقت لازم پالایش افراد بر اساس شاخص‌های مشخص انجام شود و رضایتمندی عمومی را در نظر گرفته تا در زمان واگذاری‌ ها با اعتراضی روبرو نشویم.

کلانتری ابراز کرد: در حوزه مسکن محرومین بر اساس تفاهم‌ نامه‌ سه‌ جانبه‌ ای که بین بنیاد مسکن، سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی و استانداری شکل گرفت، سه هزار و ۵۰۰ واحد را تا پایان امسال در استان احداث می‌ کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن در استان در دست احداث است، گفت: احداث دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی طرح ویژه، سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکن روستایی خسارت‌ دیده از زلزله، ۷۰۶ واحد مسکن روستایی خسارت‌ دیده از سیل و چهار هزار و ۱۴۲ واحد مسکن ملی در دست احداث است.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: براساس آمار سازمان مدیریت ۸۲ درصد و سازمان جنگل‌ ها ۸۷ درصد مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل و مرتع تشکیل می دهد که این مهم یک استثناست.

وی گفت: همه سازمان‌ ها و دستگاه‌ های اجرایی دولتی استان موظفند هنگام آتش سوزی‌ جنگل‌ ها و مراتع با تمام امکانات و تجهیزات جهت کمک و مهار آتش حضور یابند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری مردم و مسئولان در معرفی عاملان آتش سوزی جنگل‌ ها و مراتع استان شد و گفت: انتظار می رود در صورت مشاهده این موارد را گزارش دهند و هرکسی که در این راستا سکوت کند به زاگرس و روح جوان فداکار "البرز زارعی" خیانت کرده است‌.

نماینده ارشد اجرایی استان، تصریح کرد: دستگاه‌ های استان عملکرد خود را در خصوص اطفای حریق آتش سوزی جنگل‌ های استان طی سه ماهه گذشته را ارائه دهند و از این به بعد نیز باید عملکرد خود را به صورت هفتگی  گزارش کنند.

وی تاکید کرد: حفاظت از جنگل‌ ها و مراتع عزم همگانی می خواهد که باید همه دستگاه‌ ها و سازمان‌ ها کمک و همکاری کنند.

نماینده عالی دولت در استان، تصریح کرد: امکانات بکار گرفته شده امسال برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها ۲۰۰درصد نسبت به سال‌ های قبل رشد داشته است.

کلانتری در خصوص ویروس کرونا نیز خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شد و گفت: ما در بین استان هایی قرار گرفتیم که در وضعیت قرمز قرار دارند و اگر ما رعایت نکنیم به سرنوشت آنها دچار می شویم.

وی نقش رسانه ها در این خصوص را مهم برشمرد و افزود: کارکنان تمامی دستگاه های اجرایی و بانک های استان ملزم به استفاده از ماسک هستند و می طلبد مردم به جز در موارد ضروری به ادارات مراجعه نکنند.

کلانتری با تاکید بر اینکه باید مهارت زندگی کردن با کرونا را بیاموزیم، تصریح کرد: از حضور در مراسم تشییع، تدفین، ترحیم و عروسی بپرهیزید.


وی با بیان اینکه در یک مراسم تشییع جنازه ۲۰ خانم در شهرستان چرام به کرونا مبتلا شدند، بیان کرد: با برگزاری یک جشن عروسی موجب یه وجود آمدن مراسم عزایی نشویم. 

استاندار در بخش دیگری از سخنانش، گفت: در حوزه ای گزارشی به رئیس جمهور پاراف شد که باتوجه به جامعیت طرح دستور دادند به صورت پایلوت در تمامی استان های کشور اجرا شود.

وی تاکید کرد: علی رغم همه این مشکلات ما ثابت کردیم که در بدترین شرایط و با کم ترین و امکانات می توانیم بزرگ ترین کارها را انجام دهیم و باید امیدوار باشیم.

***************************************************
تمهیدات لازم برای زمان اجرای سه سناریو بازگشایی مدارس/جلب مشارکت خیرین به فضاهای آموزشی استان/آمادگی کامل در نهایی شدن سند تحول بنیادی آموزش و پرورش

احد جمالی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: تدابیر و تمهیدات لازم برای اجرای سه سناریو بازگشایی مدارس استان در مهرماه ۹۹ از هم اکنون آغاز شود. وی اظهار داشت با توجه به اینکه بیماری کرونا به این زودی ها دست بردار نیست برای بازگشایی مدارس در مهر ۹۹ سه سناریو لحاظ شده که باید تلاش کرد مقدمات و بسترهای لازم از هم اکنون مورد توجه قرار گیرد تا در آن زمان با مشکل مواجه نشویم.
به گفته وی، طبق این سناریو اگر وضعیت کرونایی قرمز باشد آموزش ها غیرحضوری است، اگر زرد باشد به صورت حضوری و غیرحضوری یعنی ۵۰ درصد محتوای درسی به صورت اینترنتی است.
احد جمالی ادامه داد: چنانچه وضعیت سفید باشد مانند روال سابق همه کلاس ها به صورت حضوری است.
معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری تاکید کرد: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات استان همکاری لازم را با آموزش و پرورش استان در ایجاد بستر شبکه اینترنتی داشته باشند.
احد جمالی به جلب مشارکت خیرین برای کمک به آموزش و فضاهای آموزشی استان تاکید کرد و گفت: در صورتی که فعالیت های درسی به صورت غیرحضوری یا نیمه حضوری باشد برای تامین تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مدارس و دانش اموزان نیازمند حمایت و کمک خیرین هستیم.
وی به آمادگی کامل در نهایی کردن سند تحول بنیادی آموزش و پرورش و تهیه برش استانی آن از این سند ملی تاکید کرد و گفت: این سند نیازمند همفکری و هم افزایی نخبگان و دانشگاهیان است.
احد جمالی افزود: تشکیل اتاق فکری و یا کارگروهی متشکل از مجموعه تخصصی اندیشمندان با فکر در حوزه آموزش و پرورش و فرهیختگان اهل فن برای تدوین برش بومی سند تحول بنیادی استان از سند ملی ضروری است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ابراز داشت: توسعه رشته‌ های فنی وحرفه‌ ای برای ارتقاء مهارت آموزی وفراهم شدن شرایط اشتغال یک ضرورت ومستلزم همکاری ادارات، نهاد‌ها، دستگاه‌های اجرایی وخانواده هاست.
احد جمالی گفت: کارگروه تخصصی ویژه برای ارتقاء درصد رشته‌های فنی وحرفه ‌ای و ریاضی در استان ایجاد و برای تأمین زیرساخت‌ها برنامه ریزی ‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت: هم اکنون ۲۴ درصد دانش‌ آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه ‌ای و تنها ۲و ۶۴ صدم درصد در رشته ریاضی تحصیل می‌کنند که پایین ‌تر از میانگین کشور است.
هادی زارع پور افزود: استقبال از رشته‌های علوم انسانی ۴۰ درصد و علوم تجربی با ۳۱ و ۹۹ درصد است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار دانش آموز برای کتاب‌های درسی نام نویسی نکرده اند گفت: اولیاء دانش آموزان در فرصت باقی مانده به سایت www.irtextbook.com مراجعه وثبت نام کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: ثبت نام از دانش آموزان تا ۳۱ مرداد انجام وجهت تسهیل حضور بیش از ۱۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش
وی گفت: ۹۸ درصد مدیران و ۸۱ درصد معلمان در برنامه شاد حضور دارند و ۳۳ هزار دانش آموز معادل ۲۳ درصد به اینترنت دسترسی ندارند و ۴۴ هزار نفر نیز دسترسی به گوشی هوشمند ندارند که نیازمند حمایت خیرین است.
***************************************************




تاریخ انتشار : 5 تیر 1399, 13:16



» اخبار مرتبط:

  • مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد در ایستگاه پایانی/واگذاری۲ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر/جزییات
  • با دستور معاون اول رئیس جمهور؛ عملیات اجرایی ساخت 721 واحد مسکونی ویژه فرهنگیان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • استاندار کهگیلویه و بویراحمد: اجرای موفق پایلوت لنده باید در اولویت کاری همه مسئولان استان باشد
  • معاون استاندار: روند طولانی اجرای طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است
  • ۳۸۰۰ واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی و تعمیر می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟