مشروح اخبار


» جوان غیرتمند لر ناجی جان انسان ها شد



راک نیوز/ عنایت اهل ایران است. مهاجر غیر قانونی نیست، او نشان داد در لحظه حادثه چه طور می توان شجاع ترین باشد. شایسته است شهرداری تهران از این فرصت استفاده کند و او را به استخدام خود در آورد.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان خوزستان؛  در جریان آتش سوزی مرکز درمانی سینا اطهر تهران، عنایت 23 ساله از پنجره های یک ساختمان در حال آتش سوزی که مرگ از آن زبانه میزد بالا رفت و جان هموطنش را نجات داد بی آنکه طمعی داشته باشد یا منتظر پاداشی باشد.

جوادحیدریان از فعالان رسانه ای در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت : عنایت آزغ این جوان غیور و شجاع لر که از دیار رامهرمز خوزستان برای دستفروشی به تهران آمده بود، روز حادثه درمانگاه سینا اطهر، قهرمانانه جان خود را به خطر انداخت تا جان مردی ی را در میان زبانه های آتش نجات دهد. او لیاقت دارد با تشریفاتی ویژه به استخدام آتش نشانی شهرداری تهران درآید .آنطور که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، مامودو گاساما، مهاجر 23 ساله و غیرقانونی اهل مالی را در جریان فداکاری در یک حادثه به استخدام آتش نشانی پاریس در آورد.

بخشی از گفتوگوی رکنا با عنایت آزغ را در ادامه بخوانید:

چرا به داخل آتش رفتی، ممکن بود مانند همان زنانی که گرفتار آتش شده بودند، همانجا گرفتار شوی و آتش و دود جان تو را هم بگیرد؟
غیرتم اجازه نداد. نمی‌توانستم صبر کنم که آن‌ها آنجا بسوزند.

اگر خودت می‌سوختی چه؟
چطور بپذیرم که من زنده بمانم و آن‌ها در آتش بسوزند.

انگار برای او فرقی میان جان خودش و دیگران نبود. صراحتا پاسخ می‌داد. صادقانه برایش جان آن‌ها و خودش دو موضوع جدا نبودند و البته قبل از آنکه آن سخن‌ها را با ما در میان بگذارد، ثابتشان کرده بود. او یازده زن و یک کودک را از میان آتش و دود نجات داده بود و حال ناراحت است برای کسانی که سوختند، اما توانست جان آن‌ها را هم نجات بدهد.

عنایت آزغ از لحظه‌ای برای ما می‌گوید که به داخل آتش رفت او می گوید:

کمی پائین‌تر از تجریش ایستاده بودیم و مشغول دستفروشی بودم. ناگهان صدای انفجار آمد. به سرعت به سمت محل انفجار دویدم. به محل که رسیدم، تعدادی از خانم‌ها را دیدم که در ساختمان حادثه دیده گرفتار مانده بودند و فریاد می‌زدند و کمک می‌خواستند.

عنایت آزغ ادامه داد: صدای کمک خواستنشان هر لحظه بلند‌تر می‌شد و ترس در میان صدایشان بیشتر. دیگر نتوانست صبر کنم و به داخل آتش زدم. از هر طبقه که بالا می‌رفتم شیشه هایش را می‌شکستم. لازم بود هوای خفه خارج شود. طبقات را یکی پس از دیگری طی کردم تا به زنان گرفتار رسیدم، یک نفر آن‌ها حامله بود. توانستیم حدود ۱۰ نفر را نجات بدهیم.

وقتی دیدم خانم‌ها در آتش و دود گرفتار مانده اند و کسی به کمکشان نمی‌رود غریتم اجازه نداد آنجا بایستم. به سمت آتش رفتم. وارد ساختمان شدم.

همه چیز و همه جا داغ بودند. آهن‌های ساختمان هم داغ بودند. طبقات را تا طبقه چهارم بالا رفتم. به طبقه زنان گرفتار در آتش و دود که رسیدم به دنبال شلنگی گشتم وخلاصه یافتم. وضعیت بحرانی داشتند، همه لباس هایشان را خیس کردیم تا بتوانند از میان شعله‌ها و دود رد شوند. وقتی از آن ساختمان دود گرفته و داغ خارج شدیم هیچ کدام وضعیت مناسبی نداشتند. نیرو‌های امدادی رسیدند و بقیه کمک رسانی را انجام دادند.

عنایت چند بار از نگهبان بیمارستان شهدا می‌گوید و اینکه نگهبان آن بیمارستان هم با او همکاری کرده بود تا مصدومین از بیمارستان سوخته خارج شوند.
به گزارش راک نیوز، عنایت ادامه دهنده راهی ست که البرز در آن پای نهاده ،مسیری که برای نجات جان دیگری از جان گذشتگی درس اول کتابش هست که این شیرجه های لر آن را از بَرند.
گفتنی است، خبرهایی مبنی بر استقبال شهرداری تهران از این پیشنهاد شنیده می شود. 



تاریخ انتشار : 14 تیر 1399, 16:04



» اخبار مرتبط:

  • کشیدن بار اضافی و اتصالی در سیم های برق منجر به بروز آتش سوزی در یک ساختمان دو طبقه درشیرازشد
  • نجات ساکنین ساختمان مسکونی از میان آتش و دود درشیراز !
  • جنگلبان گرفتار در کوه خامی باشت نجات یافتند+اسامی
  • نجات پنج نفر از میان شعله های آتش توسط آتش نشانان شیراز+تصاویر
  • فوری/ ریزش ساختمان 5طبقه در حال ساخت در یاسوج ؛ جان باختن یک کارگر در زیر آوار+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟