مشروح اخبار


» جدید ترین و آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد



معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: داروی رمدسیویر با برچسب تقلبی به قیمت های نجومی توسط برخی افراد سودجو در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

به گزارش راک نیوز"امروز نشست ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که استاندار به صورت ویدئو کنفرانس به همراه برخی استان‌های دیگر گزارش خود را به ستاد ملی کرونا اعلام کردند.

پس از این نشست ویدئو کنفرانس نوبت به نشست ستاد کرونای استانی رسید که برخی مسوولان از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین رئیس بیمارستان دکتر جلیل یاسوج همان جایی که بیشتر بیماران کرونایی استان بستری هستند گزارش خود را ارائه کردند.

حسین کلانتری استاندار در این نشست با بیان اینکه با گزارش‌های ارائه شده وارد فاز جدیدی از شیوع بیماری در استان شده‌ایم از مردم استان خواست تا رعایت بیشتری کنند چرا که اوضاع طبق گزارش‌ها اصلا خوب نیست.

استاندار گفت: مردم باید رعایت کنند تا وقتی که مشکلات زیاد شد نگویند دانشگاه علوم پزشکی کجاست و چه می‌کند بلکه باید خودشان قبل از این که کار به بیمارستان و بستری و مشکلات بعدی بکشد پیشگیری کنند.

وی گفت: امروز گزارش‌هایی از سایر نقاط کشور دریافت کردیم مبنی بر این که مردم رعایت نکرده بودند و در یک مراس عروسی 200 نفر مبتلا شده بودند و کار عروس و داماد و برخی دیگر از مدعوان عروسی به بیمارستان و بستری کشیده شده و در این بین مادر عروس هم جان خود را بر اثر بیماری کرونا از دست داده است.

استاندار در این نشست به خانواده‌ها هشدار داد که مراقب باشند چرا که از بین این تعداد 31 نفر فوتی کرونایی در استان 27 نفر آن‌ها مشکل زمینه‌ای داشته‌ا‌ند و از افراد مسن هم بوده‌ا‌ند لذا مراقب بزرگسالان در خانواده‌ها باشند.

به گزارش فارس در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان دکتر جلیل گزارش‌هایی ارائه کردند که نشان از وضعیت بد استان داشت و با این وضعیتی که پیش می‌رویم به دلیل کمبود امکانات و مشکلات زیرساختی در صورت عدم رعایت مردم به سوی فاجعه پیش خواهیم رفت.
********************************************************
به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر امام بخش قائدی افزود: داروی رمدسیویر با پیگیری سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و برای انجام کارآزمایی بالینی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بنابراین هیچ نمونه مورد تائیدی از این دارو در بازار وجود ندارد و تمام نمونه های موجود آن در بازار غیر رسمی، غیرمجاز و تقلبی محسوب می شود.

وی ادامه داد: شرکت های تولید داخل، فناوری تولید این دارو را در اختیار دارند و به محض تائید آن توسط کمیته علمی مبارزه با کرونا وارد مدار تولید خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: رمدسیویر هنوز در پروتکل درمانی بیماری کرونا وجود ندارد؛ پزشکان از تجویز این دارو و سرگردانی خانواده بیماران جدا خودداری کنند.

*************************************************

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از به صدا درآمد زنگ خطر ویروس کرونا در روستای کوخدان این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و  درمان شهرستان دنا مهندس ظفر پریسای گفت: با توجه به بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روستاهای کوخدان، سرمور، دهنو و علی آباد کمیته اضطراری با حضور دکتر یزدانپناه؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، خانم روستا؛ معاون فرماندار، ایلخانی پور؛ بخشدار مرکزی شهرستان دنا، اعضای شورای شهر، هلال احمر شهرستان، نماینده سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، معاون بهداشتی شهرستان و کارشناسان بیماری ها و محیط شبکه بهداشت و درمان دنا بعد از بازدید از این روستا در محل شبکه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بیستمین روز از تیرماه، شاهد افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان و همچنین روستای کوخدان از توابع شهرستان دنا می باشیم .فلذا رعایت پروتکل های بهداشتی، آموزش به مردم محترم این روستا، همکاری نهاد های شهرستان به خصوص فرمانداری و بخشداری در زمینه جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس در این منطقه باید در اولویت کاری باشد.

دکتر پرویز یزدان پناه در ادامه افزود: عملکرد شبکه بهداشت و درمان دنا تا به امروز قابل قبول بوده و امیدواریم که با فعالیت بیشتر در زمینه فاصله گذاری اجتماعی در صنوف و استفاده از ماسک توسط مردم و کارکنان اماکن تهیه و توزیع در مکان های پر تردد از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.

در ادامه جلسه روستا؛ معاون فرمانداری شهرستان دنا اذعان داشت: پیگیری های مستمر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از نزدیک نشان می دهد که بهداشت و درمان تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام می دهد فلذا ضمن قدردانی از دکتر یزدانپناه و تیم سلامت دانشگاه در استان و شهرستان از مردم خواستار همکاری در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا هستیم.

 مهندس ایلخانی پور؛ بخشدار مرکزی شهرستان دنا خاطر نشان کرد: ضدعفونی روزانه این مناطق، ارسال آمار خانه های اجاره ای توسط شورا ها و دهیار ها و تحویل به فرمانداری شهرستان و کنترل ورود خروج در این روستا باید جز اولویت کاری دهیارها بوده و با متخلفین در زمینه رعایت نکردن پروتوکل های بهداشتی برخورد خواهد شد.

جدید ترین و آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 

جدید ترین و آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 

جدید ترین و آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 

جدید ترین و آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 

جدید ترین و آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 
*************************************************

سرتیپ دوم پاسدار حمید خرمدل؛ فرمانده سپاه فتح استان از تلاش های این معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان و همکاران آن در تولید، توزیع و نظارت بر فراورده های بهداشتی قدردانی نمود.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ معاون غذا و دارو دانشگاه گفت: در روزهای اول ورود ویروس کووید کشور و استان، سعی در بر طرف کردن نیازها در حوزه های بهداشت و درمان نمودیم.

دکتر امام بخش قائدی افزود: در استان یک کارخانه تولید الکل و یک کارخانه تولید فراورده های آرایشی بهداشتی داشتیم که این شرکت فراورده های آرایشی را موظف به تولید ژل ضدعفونی کننده کردیم و خوشبختانه توانستیم در مرحله اول بیماری 100 هزار عدد ژل ضد عفونی بزرگ و کوچک تولید و توزیع نماییم.

وی ادامه داد: در خصوص کارخانه الکل نیز با راه اندازی مجدد آن توانستیم بیش از 150 هزار لیتر تولید و در سطح، بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و دارخانه های استان توزیع نماییم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در خصوص ماسک اما متاسفانه دچار مشکلات زیادی بودیم زیرا هیچگونه کارخانه تولید ماسکی در استان وجود نداشت و با درخواست هایی که از از استان های همجوار داشتیم آنها یا تولید نداشتند یا اگر تولیدی داشتند فقط جوابگوی نیاز خود آن استان بود در نتیجه به دنبال راه کار جدیدی برای رفع این مشکل بودیم.

وی ابراز داشت: خوشبختانه در این برهه حساس بسیج سازندگی سپاه استان اعلام آمادگی جهت تولید ماسک نمود که طی چند جلسه هماهنگی های لازم صورت پذیرفت و با تولید انبوه ماسک، استریل کردن آنها در بیمارستان ها و توزیع در بازار، بخش عمده ای از مشکلات ما برطرف شد.

دکتر قائدی با بیان اینکه تولید و توزیع این ماسک ها با نظارت معاونت غذا و دارو بود، ابراز داشت: با تلاش مجموعه بهداشت و درمان و همکاری بسیار خوب بسیج سپاه فتح و سایر نهادها توانسیتم در مرحله اول بیماری کووید 19 کمترین آسیب و واگیری را در استان داشته باشیم.

 

جدید ترین و آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 

جدید ترین و آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 

جدید ترین و آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 

جدید ترین و آخرین اخبار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 


*************************************************
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شهرستان گچساران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

پرویز یزدان‌پناه روز شنبه ۲۱ تیرماه در نشست اضطراری ستاد مقابله با کرونای استان، افزود: از مجموع ۲۰۰ مبتلای جدید به کرونا در استان طی هفته گذشته، ۱۰۰ مورد مربوط شهرستان گچساران است.

وی اظهارکرد: همچنین در آمار ابتلای هفته گذشته، ۴۲ مورد مثبت کرونا در شهرستان بویراحمد و ۳۸ مورد در شهرستان کهگیلویه شناسایی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه شهرستان گچساران در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، خاطرنشان کرد: بویراحمد و دنا در وضعیت نارنجی، باشت و کهگیلویه در وضعیت زرد و بهمئی و لنده در حالت کم خطر هستند.

یزذان‌پناه تصریح کرد: در حوزه بستری مربوط به کرونا، ۵۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا و ۴۵۲ نفر در قرنطینه خانگی داریم.

وی ادامه داد: هم‌چنین از ابتدای شیوع کرونا در استان ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند که ۲۸ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ارسال ۱۷ هزار و ۸۰۰ آزمایش به آزمایشگاه‌های هدف خبر داد و بیان کرد: همچنین ۱۵۶۳ نفر بهبود یافته کامل و بالینی مبتلا به کرونا در استان هستند.


***********************************************

محمدمهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در همین خصوص با بیان این که دو گونه بازدید از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه انجام می‌شود اظهار کرد: یکی گروه بهداشت محیط و دیگری گروه بهداشت حرفه‌ای است که در این بین تعداد 190 بازرس بهداشت محیط و به تعداد بسیار کمتر یعنی 21 بازرس بهداست حرفه‌ای داریم که در بازرسی‌ها از بازرسان بهداشت محیط نیز کمک می‌گیرند.

این معاون دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بهداشت محیط ما از ابتدا تاکنون 27 هزار مورد بازرسی داشته‌‌اند که تعطیلی 871 واحد را طی این بازرسی‌ها داشته‌ایم و یک هزار و 800 واحد هم به دادگاه معرفی شده‌ا‌ند.

وی گفت: تعداد بازدیدهای بهداشت حرفه‌ای ما نیز 11 هزار مورد بوده که در این بین طبق گزارش‌های ارائه شده 88.4 درصد کارگاه‌ها رعایت کرده‌اند و 245 واحد هم تعطیل شده‌اند.

این مسوول گفت: از باغ تالارها هم 22 مورد در مناطق قرمز بازدید داشته‌ایم که اکثر آن‌ها غیر فعال بوده‌اند و به 4 مورد هم اخطار پلمپ داده شده است و نانوایی‌ها هم 706 مورد بازدید شده که 45 واحد سهمیه آرد آن‌ها قطع شده است و در ادارات هم 88.5 درصد و در بانک‌ها 90.3 درصد رعایت همکاری در پروتکل‌ها را داشته‌ا‌ند.
*******************************************************



تاریخ انتشار : 21 تیر 1399, 12:25



» اخبار مرتبط:

  • شمار قربانیان کرونا ویروس کهگیلویه و بویراحمد به 14 نفر رسید
  • آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • 18 تیرماه 99/وضعیت قرمز کرونا، بیخ گوش کهگیلویه و بویراحمدی ها
  • افزایش مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۱۰ نفر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟