مشروح اخبار


» استانداری کهگیلویه و بویر احمد در هفته ای که گذشت؟



عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار با همراهی جمعی از مدیران کل ستادی و استانی ضمن حضور در شورای اداری بخش کبگیان از پروژه های مختلف این بخش بازدید کرد.

محدودیت های بیشتری در مقابله با بیماری کرونا اعمال می شود/ماسک زدن و در خانه ماندن بهترین راهکار


به گزارش راک نیوز"حسین کلانتری در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در پی تشدید وضعیت بیماری کرونا در برخی شهرهای استان و وضعیت هشدار از تمدید و اعمال برخی محدودیت ها به مدت یک هفته دیگر تاکید کرد.استاندار کهگیلویه وبویراحمد به ممنوع بودن برگزاری هرگونه تجمعات و اجتماعات، عروسی و عزا در تالارها، باغات و یا منازل تا یک هفته دیگر تاکید کرد و گفت: با نشاط، شادابی و امید در جامعه مخالف نیستیم و برای سلامت و جان مردم در شرایط کنونی باید از مراسمات و اجتماعات خود داری شود.

استاندار به ممنوع بودن تالارهای پذیرایی، باغ تالارها، مراسمات و گیم نت ها اشاره و تاکید کرد: بازرسی ها، نظارت و کنترل بر مطب ها، آرایشگاه های زنانه و مردانه، بازار، اصناف و مردم حاضر در بازار بیشتر شود.
حسین کلانتری بهترین برنامه مقابله ای و کنترلی بیماری کرونا را فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن دانست و گفت: صدا و سیما، رسانه های گروهی و فضای مجازی در این خصوص الگو سازی کنند.
وی یادآور شد: اگر با قوه قهریه با عاملین باز چرخش و شیوع بیماری کرونا برخوردها آغاز شده است به این دلیل بوده که سلامت و جان مردم برای ما از همه بالاتر است و مجبور و ملزم به برخورد قانونی هستیم.
استاندار اعلام کرد: بطور کامل ملزم به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک هستیم و تخلف از این موضوع پیگرد قانونی دارند.
وی یادآورشد: با برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا در منازل که قطعا سبب شیوع کرونا خواهد شد برخورد قانونی می شود و از مصوبات این ستاد بوده و لازم الاجراست.
حسین کلانتری با بیان اینکه بهترین واکسن و دارو برای درمان کرونا در شرایط فعلی، ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مراقبت های شخصی و در خانه ماندن است تاکید کرد: برنامه های لازم برای قطع زنجیره کرونا و افرایش بهبودی شرایط، مورد توجه جدی باشد.
استاندار تاکید کرد: ایستگاه غربالگری ورودی پلیس راه یاسوج – شیراز برای مدت یک هفته راه اندازی شود.
حسین کلانتری ابراز داشت: افراد و یا خانواده هایی که برنامه های پیشگیرانه و مقابله ای با کرونا داشته اند از طریق صدا و سیما به عنوان الگو و فرهنگ سازی معرفی شوند و ما هم از آنها تقدیر خواهیم کرد.

دیدار استاندار با خانواده «البرز زارعی»


استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن دیدار با خانواده مرحوم البرز زارعی یاد و خاطره این کوهنورد دوستدار طبیعت را گرامی داشت.حسین کلانتری در این دیدار اظهار داشت: نام البرز زارعی برای همیشه در دل و اذهان مردم جاوادنه شد.
وی با بیان اینکه مردم هیچ وقت شجاعت، فداکاری و جانفشانی البرز را فراموش نخواهند کرد، گفت: عشق البرز زارعی به محیط زیست بر همگان آشکار است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد، خاطرنشان کرد: کسانی که شعله این آتش سوزی ها را روشن کردند تا ابد شرمنده هستند چون موجب مرگ یک انسان شده اند.
حسین کلانتری ابراز داشت: در حال پیگیری انجام کارهای شهید خدمت نامیدن البرز زارعی هستیم.
البرز زارعی جوان ۲۹ ساله از فرزندان طبیعت دوست کهگیلویه وبویراحمد که در جریان اطفای آتش سوزی‌ های منطقه دیل در ارتفاعات گچساران دچار سوختگی شدید شده بود، عصر روز جمعه ۳۰ خردادماه به آسمان پر کشید.


اجرایی شدن ۸۲ درصد از تعهدات اشتغال روستایی/ خبرنگاران در راستای پیشرفت استان قلم بزنند/ ملاک ارزیابی مدیران انجام پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ابلاغ ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهش تولید در استان، گفت: فرصت پرداختن به حاشیه ها نیست و پروژه های جهش تولید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.حسین کلانتری در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد خواستار ابلاغ لیست پروژه های جهش تولید به فرمانداران شهرستان های ۹ گانه استان شد و تاکید کرد: در این راستا هر هفته نشستی به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار و عملکرد مدیران به صورت گزارش ارائه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد،افزود: جلسات هفتگی در خصوص آئین نامه اجرایی تبصره ۱۹ به ریاست معاون عمرانی برگزار شود.
وی بر ضرورت تکمیل زیرساخت های فسفات چرام تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید مصمم بوده تا حد توان پروژه‌ های عمرانی را در سال آخر خدمت خود به پایان برساند.
کلانتری بر ضرورت اتمام و تکمیل ۴۳ پروژه عمرانی و ۴ پروژه مهم اقتصادی استان با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد تومان تا پایان سال تاکید کرد و افزود: در پروژه های جهش تولد پنج شهرک گلخانه ای در استان باید تکمیل شود و پروژه های آب رسانی که ۳۶۰۰ نفر اشتغالزایی دارد باید سریع تکمیل شوند.
 وی تصریح کرد: پروژه های جهش تولید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.
نماینده ارشد اجرایی دولت، عنوان کرد: تعریف پروژه ها متناسب با ظرفیت مناطق باشد و در هر منطقه‌ای که ظرفیت کشاورزی نبوده سعی شده پروژه‌ها در قالب گردشگری، صنعت و خدمات تعریف شود.
وی تصریح کرد: مدیریت جهادی یعنی از همه فرصت ها و ظرفیت ها استفاده شود.
استاندار به انتشار برخی از خبرها و جوسازی های تخریب کننده از سوی برخی رسانه ها اشاره کرد و گفت: انتظار می رود رسانه براساس رسالت خود به بیان واقعیت ها بپردازد و می طلبد اصحاب رسانه و قلم در روند اجرای این پروژه‌ ها یاری‌ گر دستگاه‌ های اجرایی باشند و بجای پرداختن به حاشیه هایی که سبب دل‌ زدگی و خستگی مدیران می‌ شود نقاط قوت و مثبت عملکردها را نیز ببینند و با نقد منصفانه واقعیت ها را به مردم منعکس کنند.
کلانتری با اشاره به آتش سوزی های اخیر در استان و خائیز، اظهار داشت: برخی رسانه ها برای پوشش شدت بحران به جای استفاده از تصاویر واقعی تصاویر جنگل های استرالیا و آمریکا را انعکاس داده اند در حالی که برای نخستین بار ۶ فروند هلی کوپتر در راستای خاموش کردن آتش بسیج شده بود و امکانات دمنده از ابتدای تاریخ تاسیس منابع طبیعی در استان ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با تاکید بر تثبیت مدیران موفق، تصریح کرد: سال پایانی دولت است و وقتی برای پرداختن به حاشیه ها نداریم.
کلانتری افزود: در بخش اشتغال روستایی از یک هزار و ۶۹ طرح تنها ۱۷۳ طرح ایراداتی داشت و ۸۲ درصد موفق عمل کردند.
وی با تاکید بر اینکه بانک توسعه تعاون از بانک های موفق استان است، گفت: بدون شک اگر فردی خلاف قانون عمل کند با وی برخورد خواهد شد و با کسی تعارف نداریم.
 مقام عالی دولت در استان بر مصمم بودن دولت در تکمیل پروژه راهسازی پاتاوه به دهدشت اشاره کرد و گفت: پروژه افتتاح ۱۶۰۰۰ واحد مسکن مهر که ۶۰ درصد از آن تکمیل و اجرای آن در دولت تدبیر و امید انجام شده در اولویت کاری قرار دارد.
وی بر لزوم همدلی و انسجام در استان تاکید کرد و گفت: اکنون همگی در کنار هم باید برای رونق تولید و اشتغال در استان تلاش کنیم.


۱۵۴ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی واحدهای تولیدی/هدایت بخش عمده منابع بانکی به سمت تولید و اشتغال


سیدحشمت اله صمیمی دوست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: ۱۵۴ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی و بهسازی ۱۵ واحدها تولیدی راکد و نیمه فعال استان اختصاص داده شد.
وی تاکید کرد: باید در سال جهش تولید با تمام ظرفیت ها و امکانات به واحدهای راکد و نیمه فعال حمایت کنیم و ضمن حفظ شرایط موجود واحدهای فعال هم با تمام ظرفیت اسمی به تولید ادامه دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز برای ۳۷ واحد صنفی مشکل دار استان در نظر گرفته شد.
وی ابراز داشت: واحدهای تولیدی در استان که مشکل تامین آب و برق داشتند از جمله پتروشیمی گچساران و تعدادی واحد گلخانه ای مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع سریعتر مشکل آنها تصمیمات لازم اتخاذ شد.
صمیمی دوست به اهمیت رعایت شرایط زیست محیطی واحدهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: برخی از واحدهای تولیدی که این مشکل را دارند باید ضمن تعامل با محیط زیست استان به سمت فراهم کردن شرایط برای رسیدن به استاندارد لازم گام بردارند.
وی از همه دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان خواست تا نسبت به زنجیره تولید و اشتغال حساسیت بیشتری داشته باشند و بخش عمده اعتبارات و منابع بانکی را به سمت این بخش اختصاص دهند.
معاون هماهنگی به موضوع نقل و انتقال و واگذاری طرح های تولیدی اشاره کرد و گفت: سرمایه گذارانی که بخواهند واحدهای تولیدی نیمه فعال و یا راکد را خریداری کنند و آنها را فعال نمایند و به ظرفیت اسمی برسانند مورد حمایت قرار می گیرند.
صمیمی دوست به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای نواحی و شهرک های صنعتی استان که مشکلی دارند تاکید کرد.
در این نشست تعداد ۱۳ واحد تولیدی استان که مشکلاتی داشتند مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم به عنوان مصوبات جلسه اتخاذ شد.

دیدار استاندار ونماینده شهرستانهای چهارگانه با رئیس صندوق توسعه ملی


استاندار کهگیلویه وبویراحمد و نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی با رئیس صندوق توسعه ملی دیدار کردند.توجه به همه پروژه‌های استان و شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در این دیدار با مرتضی شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی و سرمایه گذار نیروگاه سیکل ترکیبی در استان در محل صندوق توسعه ملی نیز مورد تاکید قرار گرفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت طرح‌ های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان را به صندوق توسعه ملی به منظور تامین تسهیلات ارزی و ریالی اعلام کرد.
حسین کلانتری با اشاره به نیاز منابع تسهیلاتی و بانکی در استان، تاکید کرد: تامین تسهیلات و هدایت منابع از صندوق توسعه ملی راهبردی جدی برای رونق تولید و اشتغال در استان خواهد بود.
وی ضمن معرفی طرح های اقتصادی استان به صندوق، تامین تسهیلات لازم برای طرح های اقتصادی به خصوص در دو بخش کشاورزی و صنعت و رونق بخشیدن به تولید، اشتغال و صادرات را خواستار شد.
نماینده کهگیلویه بزرگ در این نشست با اشاره به اهمیت تامین برق پایدار در تمامی فصول گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک تاکنون با روند کندی پیش رفته است که انتظار می رود با توجه ویژه صندوق توسعه ملی شتاب بیشتری بگیرد.
حجت الاسلام  سیدمحمد موحد نماینده مردم شهرستان های چهارگانه نیز با اشاره به اهمیت تامین برق پایدار مردم کهگیلویه در تمامی فصول، تاکید کرد: پیشرفت فیزیکی نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک تاکنون با روند کندی پیش رفته است و انتظار می‌ رود با توجه ویژه این صندوق، شتاب بیشتری بگیرد.
موحد اظهار داشت: این پروژه از ظرفیت و توان بالایی برخوردار است که با راه اندازی آن علاوه بر رفع مشکلات برق استان می ‌توان برق تولیدی را به دیگر استان ها نیز صادر کرد.
مدیرعامل صندوق توسعه ملی نیز با تشکر از سیدمحمد موحد و استاندار به دلیل پیگیری پروژه‌های استان گفت: در هفته آینده مصوبه این پروژه را از دولت خواهیم گرفت و اعتبارات ارزی بزودی تزریق خواهد شد.
مرتضی شهیدزاده در این دیدار از پیگیری های مستمر کلانتری استاندار و نماینده شهرستان کهگیلویه قدردانی کرد و گفت: برای تامین تسهیلات و تامین منابع مالی لازم به خصوص پروژه های مهم و حیاتی در کهگیلویه وبویراحمد دریغ نخواهیم کرد.
در این دیدار به صورت تلفنی با مدیرعامل پتروپارس و مدیرعامل پتروشیمی دهدشت آخرین وضعیت پتروشیمی دهدشت نیز مورد بررسی قرار گرفت که صندوق توسعه ملی قول مساعد برای پیگیری مشکلات و تامین تسهیلات برای این پروژه را  نیز داد.
مقرر شد دکتر شهیدزاده، معاون برنامه بودجه کشور و جمعی از مدیران عامل بانک های کشور بازدیدی از شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده برای بررسی مشکلات و استفاده از ظرفیت های منطقه داشته باشند.

قدردانی وزیر جهاد کشاورزی از استاندار کهگیلویه وبویراحمد


کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای از تلاش های بی وفقه حسین کلانتری استاندار کهکیلویه وبویراحمد در اطفای حریق جنگل های استان قدردانی کرد.به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، متن نامه ارسالی از سوی وزیر جهاد کشاورزی بدین شرح است.
جناب آقای کلانتری
استاندار محترم کهگیلویه وبویراحمد
سلام علیکم
حفظ و احیای منابع طبیعی تجدید شونده به عنوان امانتی متعلق به نسل های آینده مرهون مشارکت و هم افزایی همه اقشار مختلف مردم بویژه نهادها و دستگاه های دولتی است.
در این راستا از مدیریت و تدابیر دلسوزانه حضرتعالی که موجب مشارکت تشکل های مردمی، نیروهای امدادی، نظامی و دستگاه های دولتی برای اطفای حریق درجنگل ها و مراتع آن استان گردید تشکر و قدردانی نموده، امیدوارم با تداوم همکاری ها، گام های مطلوبی برای سرسبزی میهن اسلامی برداشته شود.
توفیق روز افزون شما را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی

طرح های ستاد عتبات عاليات استان را حمايت می كنيم


استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی استانداری برای همراهی با ستاد عتبات عاليات استان در اجرای طرح های این حوزه خبر داد.
 معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد دیدار و گفتگو کرد.
گروه اعزامی از ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور براساس سهم استان که در ستاد مرکزی به تصویب رسید خواستار کمک و همکاری لازم از سوی استاندار و هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان شدند.
حسین کلانتری در این دیدارضمن قدردانی از زحمات ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در رفع محرومیت ها و مشکلات، اظهار داشت: فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کاملا محسوس است و این فعالیت ها جای تقدیر دارد.
استاندار با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام خوبی در استان کهگیلویه و بویراحمد حاکم است، تصریح کرد: در حد توان و تکلیف برای رفع مشکلات حوزه ستاد عتبات عالیات کمک می کنیم.
وی بیان کرد: مقرر شد با پیگیری و مشارکت دستگاه های اجرایی استان در خصوص تامین خودرو و فضای اداری مناسب برای ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهرستان های ۹ گانه استان همکاری لازم با ستاد  بازسازی عتبات عالیات استان به عمل آید.
گفتنی است هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان متشکل از استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد است.


مهمترین همکاری برای سلامت مردم جلوگیری از هرگونه اجتماعات/ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی مطالبه همگانی است


حسین کلانتری در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: جلوگیری از هرگونه اجتماعات و مراسمات کمک خوبی برای سلامت مردم بوده و برگزاری آنها تهدید کننده جان مردم است.
وی با بیان اینکه، واکنش های مردمی و اصحاب رسانه بر اجرای اصول بهداشتی و پیشگیری ایجاد حساسیت کرده است گفت: اما برای کنترل و قطع زنجیره کرونا باید دقت و حساسیت ها بیشتر شود.
استاندار با اشاره به اینکه، اکنون وضعیت کرونا در استان کاهشی نیست، تاکید کرد: محدودیت های کنترلی جدی تر شود به طوریکه مراکز پرخطر بیشتر مورد توجه باشند.  
وی با بیان اینکه براساس آمار میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک ۸۲ درصد اعلام شده است گفت: اگر این رعایت ها صورت نمی گرفت اکنون به نقطه خطرناک رسیده بودیم.
کلانتری تصریح کرد: اگر مانند یک ماه پیش نسبت به دستورالعمل ها و پروتکل های بی تفاوتی ها ادامه می یافت اکنون در نقطه خطرناک و اوج بیماری کرونا بودیم و تعداد مبتلایان، بیمارها و فوتی های بیشتری داشتیم.
وی یادآور شد: افزایش حساسیت مردم، صنوف، بازار و کسبه، دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی و اقتصادی بر رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، خود مراقبتی و جلوگیری از اجتماعات و مراسمات باعث روند کنترلی و ثبات بیماری شده و باید این روند تداوم یابد.
 استاندار مهمترین راه برای کاهش بیماری را ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد و گفت: ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی یک مطالبه همگانی است و باید جدی گرفته و رعایت شود.
 وی یادآور شد: در دیدار اخیرش با وزیر بهداشت و درمان وضعیت بیماری کرونا و اقدامات کنترلی و مقابله ای، امکانات و تجهیزات و تلاش خوب مجموعه استان تشریح شد و این اقدامات مورد تقدیر دکتر نمکی قرار گرفت.
استاندار ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان قول مساعد دادند تا برای کنترل و کاهش بیماری کووید -۱۹ کمک های ویژه ای به استان شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم گفت: شمار جانباختگان بیماری کرونا در استان به ۴۹ نفر رسید.
پرویز یزدان ‌پناه افزود: ۱۹۹ بیمار مشکوک و یا قطعی مبتلا به کرونا در بخش‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۷ بیمار کرونایی قطعی و ۱۶ بیمار کرونایی در بخش‌های ویژه بستری هستند.
به گفته وی، تاکنون ۲ هزار و ۴۴۵ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند.
وی بیان کرد: آخرین جواب ۱۳۶ نمونه را از آزمایشگاه دریافت کردیم که بیشترین موارد به ترتیب در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و چرام بودند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: ویروس کرونا ضعیف نشده و از بین نرفته است و به این زودی واکسن یا دارویی قطعی نخواهد داشت لذا ضروری است در کنار سایر نکات بهداشتی فردی و عمومی هر فردی که از خانه خارج می ‌شود ماسک بزند.


راه اندازی مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک شهری دهدشت ضروری است/مسافران و رانندگان حمل و نقل عمومی است


ان ملزم به استفاده از ماسک هستند/انتقال عمده فروشان مواد غذایی یاسوج به مکان جدید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحد بر ضرورت راه اندازی مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک شهری، شهر دهدشت در راستای روان سازی گره های ترافیکی در مناطق پرتردد شهری، مدیریت بحران و همچنین نظارت بهتر و بیشتر بر خدمات این شهر تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار، بیان کرد: مقرر شد تا ۱۵ مرداد کلیه صنوف عمده فروشی واقع در خیابان ۱۳ آبان شهر یاسوج به مرکز جدید این واحد ها واقع در اکبرآباد انتقال یابد.

وی افزود: با توجه به ترافیک سنگین در طول روز در این مسیر و ضرورت کنترل ترددها برای مقابله با کرونا با جابه جایی این صنف شاهد روانی بار ترافیکی در این مسیر خواهیم بود.

فیلی در بخش دیگری از سخنانش، تاکید کرد: رانندگان و مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی عنوان کرد: مقرر شد راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری راه و شهرسازی ظرف دو هفته آینده تدابیر لازم در خصوص کمربندی یاسوج، پل دارشاهی و پل تلگاه جهت کاهش بار ترافیک را انجام دهند.


استان نیازمند نگاه‌ توسعه‌ای کلان است/پرداختن به حواشی مانع توسعه کهگیلویه و بویراحمد می شود/ ضرورت تسهیل فرآیند ایجاد اشتغال/کسب رتبه چهارم بازآفرینی کشور


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت نگاه توسعه ای در استان تاکید کرد و گفت: پرداختن به حواسی تنها از سرعت پیشرفت استان می کاهد و به جای پیگیری پست فلان مدیریت دغدغه ما باید ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.حسین کلانتری در نشست شورای اشتغال استان خواستار تلاش همه دستگاه‌ ها برای راه‌ اندازی طرح‌ های نیمه تمام در حوزه اشتغال شد و اظهار داشت: نباید در زمینه تسهیلات اشتغال فرصت‌ ها را از دست بدهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: وظیفه ایجاد اشتغال به چند دستگاه محدود نمی‌ شود همچنین در گذشته به سند توسعه اشتغال استان زیاد توجه نشده بود این نقشه راه اشتغال است هر چند کارهایی در این زمینه صورت گرفته اما دستگاه‌ هایی که نظرات خود را در این زمینه ارائه نکرده‌ اند هر چه زودتر به صورت مکتوب بفرستند چرا که باید این سند را در جلسه بعدی نهایی کرده و تکلیف دستگاه‌ ها را در این زمینه مشخص کنیم.

وی گفت: در خصوص کمک های فنی و اعتباری در استان با پرداخت ۸۵ درصدی موفقیت خوبی داشته‌ایم که به زودی به ۱۰۰ درصد خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه  در پرداخت تسهیلات کرونا اقدامات خوبی انجام شده پرونده‌ها به بانک‌ها رفته که به صورت هفتگی پایش می‌ کنیم و بانک‌ هایی که ۱۰۰ درصدی عملکرد داشته باشند را تشویق می‌
کنم، بیان کرد:  سند توسعه صادرات غیر نفتی استان را هم داریم که کارهای خوبی روی آن انجام شده است.

کلانتر ی گفت:  موضوع اشتغال برای ما دارای اهمیت بسیار است هر چند اتفاق بزرگی در استان رخ می‌ دهد و ۳۳ پروژه اشتغال‌ زا در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات از منابع مختلف با اعتبارات ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد ۱۳ هزار و ۲۰۰ شغل خواهیم داشت که تخصیص اولیه نشان دهنده عزم دولت در این خصوص است.

نماینده عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنانش، ابراز کرد: 
با رئیس صندوق توسعه ملی راجع به پتروشیمی گچساران که ۶۴ درصد پیشرفت دارد نشستی داشتیم که مشکل ارزی و ریالی ندارد و نشستی هم با هلدینگ خلیج فارس برای نیروگاه سیکل ترکیبی با اعتبار ۳۲۵ میلیون یورویی داشتیم که ۱۱ میلیون یوروی آن پرداخت شده است و همه را پیگیری می‌ کنیم.

وی ضمن انتقاد از برخی اظهار نظرها در خصوص کم کاری مدیران، گفت: در خیلی از شاخص‌ ها بسیار عالی هستیم در بازآفرینی شهری رتبه چهارم کشور را به دست آوردیم  و در پرداختی اشتغال از بسیاری استان‌ های کشور جلوتر هستیم.

کلانتری خطاب به مدیران بانک ها، گفت: 

مدیر بانکی موفق است که به نفع مردم تلاش کرده و قانون را تفسیر کند و بهانه گیری نکند و مثلا بگوید فتوکپی کارت ملی مخدوش است انتظار این است که فرآیند ایجاد اشتغال را آسان کنید.


استاندار یادآور شد: در سال پایانی مدیریت هستیم و به دنبال تثبیت مدیریت‌ کسانی هستیم که به دور از سیاسی کاری خدمت می‌کنند و امروز مطالبه همه این است که به درستی کار انجام دهیم و با تلاش خود به سقف ۱۰۰ درصدی خدمت برسیم.

وی تاکید کرد: مهم تر از همه تکریم ارباب رجوع است اهل شعار نیستیم این مردم روستایی و محروم ولی نعمت هستند نباید به دنبال موانع من در آوردی باشیم.

مقام عالی دولت در استان با انتقاد از این که برخی کارهای بزرگ مثل ایجاد اشتغال ۱۳ هزار نفره را در استان دیده نمی شود و برخی به دنبال مسائل پیش پا افتاده هستند، افزود: به جای این که در خصوص اشتغال با من صحبت و یا مکاتبه شود بسیاری به دنبال تعویض معاون فلان مدیرکل یا فلان رئیس اداره هستند و موضوعات این چنینی برای آن‌ها دارای اهمیت است.



وی با بیان اینکه در فضای مجازی و اینستاگرام و سایت‌ ها به جای پرداختن به موضوعات اصلی مثل اشتغال و تولید پر است از موضوعاتی مثل تغییر فلان معاون اداره  شهرستانی که باید این گونه نگاه‌ها تغییر کند، تاکید کرد: استان نیازمند نگاه توسعه ای است.


مردم از مراجعه غیرضروری به دستگاه های اجرایی استان خودداری کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست به منظور جلوگیری از شیوع کرونا از مراجعه غیرضروری به دستگاه های اجرایی خودداری کنند.

آذر صفایی در حاشیه بازدید از روند رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان گچساران با تاکید بر اینکه بازدیدهای شهرستانی ادامه دارد، اظهار داشت: تاکنون روند رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان های بویراحمد و باشت و گچساران مورد بازدید و بررسی قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: براساس بخشنامه ستاد ملی کرونا کلیه کارکنان شاغل در دستگاه‌ های اجرایی و مراکز ارائه خدمات عمومی  ملزم به استفاده از ماسک در محل کار هستند و درصورت عدم رعایت، از ورود آنان به محل کار ممانعت می‌ شود.

وی افزود: هرنوع عدم همکاری در این زمینه از سوی کارکنان که منجر به عدم امکان حضور آنان در محل کار شود، غیبت تلقی و مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.

صفایی نیا روند رعایت دستور العمل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی استان را مطلوب دانست و افزود: دستگاه های اجرایی روزانه با قشرهای مختلف و زیادی از مراجعه کنندگان روبروست .بنابراین لازم است  در خصوص حضور مراجعین در دستگاه ها و رعایت فاصله فیزیکی و مدت زمان حضور ایشان در دستگاه مذکور با دقت و حساسیت اقدام گردد ،چرا که عدم رعایت این امر احتمال انتشار ویروس را بیشتر می کند.

وی ضمن تقدیر از زحمات دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان گچساران تاکید کرد دانشگاه می بایست در خصوص مدل حضور مراجعین در دستورالعمل های بهداشتی برنامه ریزی خاص داشته باشد

گفتنی است صفایی نیا با همراهی تیم بازرسی دانشگاه علوم پزشکی در سفر یک روزه خود به شهرستان گچساران از روند رعایت پروتکل های بهداشتی در فرمانداری، تامین اجتماعی، بانک ملی، بانک کشاورزی، امور مالیاتی، کمیته امداد و شهرداری دوگنبدان بازدید کردند.


کبگیان از بن بست خارج می شود/چیتاب ظرفیت های پنهان بسیاری در گردشگری دارد


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: جاذبه های گردشگری چیتاب ظرفیت بالایی برای ایجاد درآمدهای پایدار دارد.

عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار با همراهی جمعی از مدیران کل ستادی و استانی ضمن حضور در شورای اداری بخش کبگیان از پروژه های مختلف این بخش بازدید کرد.


معاون استاندار در نشست شورای اداری این بخش به موقعیت ویژه جغرافیایی کبگیان اشاره کرد و افزود: این بخش دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه کشاورزی و گردشگری است.

وی با اشاره به ورودی دارشاهی به چیتاب، عنوان کرد: با ساخت پل ورودی و تکمیل جاده چیتاب و اتصال آن به محور پاتاوه_دهدشت بخش اعظمی از مشکلات این منطقه برطرف شده و از بن بست خارج می شود.

وی با اشاره به بازدید از جاده چیتاب از عدم پیشرفت فیزیکی مناسب این پروژه، گلایه کرد و گفت: با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان ادامه عملیات اجرایی این پروژه تسریع یابد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه تخصیص اعتبارات امید است در ۶ ماهه دوم امسال این پروژه به مردم این خطه تحویل داده شود.

فیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بودجه سالانه تعریف شده شهرداری چیتاب در سال ۹۸ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود، عنوان کرد: ولی دولت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز به این شهرداری کمک کرد که نسبت به اعتبار سالانه این شهرداری سهم بالایی از سوی دولت اعطا شده است.

وی با بیان اینکه عملکرد شهرداری چیتاب به نسبت سایر شهرداری های استان مطلوب است، گفت: این شهرداری به علت نداشتن نیروی مازاد و  وجود نیروهای فنی رشد خوبی داشته است.

وی میزان معوقات شهرداری چیتاب را به نسبت سایر شهرداری های استان کم دانست و گفت: تلاش می شود با تخصیص اعتبار ساختمان این شهرداری تکمیل و از حالت استیجاری خارج شود.

معاون عمرانی استاندار خواستار تعریف پروژه های گردشگری در این بخش شد و افزود: ایده هایی برای زیباسازی شهر باتوجه به بافت بومی منطقه اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در این راستا با دریافت تسهیلات کم بهره می توان فضای زیبای گردشگری در کنار رودخانه ایجاد کرد.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات استانی ۷۰۰ میلیون تومان برای این شهرداری پیش بینی شده که امید است در آینده نزدیک تخصیص یابد.

فیلی به پیشنهاد مسئولان محلی بخش چیتاب برای ساخت پارک در این منطقه پاسخ مثبت داد و گفت: شهرداری در حال حاضر یک زمین ۱۰ هکتاری برای این طرح پیش بینی کرده که امید است اقدامات لازم برای اجرایی شدن این پروژه نیز انجام شود تا مردم منطقه از فضایی مفرح و زیبا برای گشت و گذار در طبیعت بکر این منطقه برخوردار شوند.



تاریخ انتشار : 11 مرداد 1399, 07:57



» اخبار مرتبط:

  • دیدار نماینده مردم کهگیلویه بزرگ با رئیس صندوق توسعه ملی+عکس
  • انتخاب سرمایه گذار معدن فسفات چرام در ایستگاه پایانی/ احداث کارخانه بوکسیت در استان مشروط به پاسخگویی ذخایر معادن
  • تحقق اقتصاد مقاومتی با گفتمان و الگوی مدیریت جهادی/بررسی۱۷ پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی استان/شتاب در جذب۴۴۳ میلیاردی وام اشتغال
  • پرونده پتروشیمی و نیروگاه دهدشت روی میز صندوق توسعه ملی/رایزنی استاندار با شهیدزاده
  • همه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید اجرا شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟