مشروح اخبار


» پنیر خامه‌ای ۱۵ دانش‌آموز دختر را راهی بیمارستان کرد



به نقل از مرکز فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: بر اثر استفاده از پنیر خامه‌ای تاریخ گذشته در یک مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در شهرستان هریس بخش خواجه، ۱۵ دانش‌آموز راهی بیمارستان شدند.

حبیب حسینقلی‌زاده افزود: با گزارش مورد مسمومیت در ساعت ۲۲ شب گذشته پایگاه‌های ۲ و ۱۰ تبریز، هریس، خواجه، ینگجه و شیخ رجب به محل اعزام و ۱۵ دانش‌آموز مسموم شده را به بیمارستان سینای تبریز منتقل کردند.

وی با بیان اینکه مسمومیت غذایی معمولاً چند ساعت بعد از مصرف غذا با علائمی همچون تهوع، استفراغ، درد شکم، تب و اسهال شروع می‌شود، گفت: با این حال مسمومیت‌های غذایی قابل پیشگیری هستند و با رعایت نکات بهداشتی و تشخیص سالم بودن غذا می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

حسینقلی‌زاده مصرف آب و مواد غذایی آلوده، مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها، گوشت خام یا آلوده ‌دام، پرندگان و ماهی، لبنیات تاریخ گذشته، قارچ‌ها و فلزات سنگین را مهمترین عوامل ایجاد مسمومیت در انسان عنوان کرد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان اینکه نگهداری مواد غذایی به مدت طولانی در یخچال می‌تواند موجب فاسد شدن محیط داخل یخچال شود، گفت: باید داخل یخچال به فواصل مشخص شسته شود؛ همچنین باید از قرار دادن غذاها به مدت طولانی و میوه و سبزی نشسته در یخچال خودداری شود.

وی با تأکید بر اینکه مهمترین راه درمان مسمومیت و اسهال، جبران آب و الکترولیت‌های از دست رفته با مصرف «ا.آر.اس» و حذف عامل بیماری است، گفت: درمان‌های غیراختصاصی اولیه بسیار با اهمیت هستند.

حسینقلی‌زاده ادامه داد: بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که هنگام مسمومیت و اسهال، باید اسهال را متوقف کنند، در حالی که اسهال باعث خروج باکتری‌های نامناسب موجود در روده می‌شود و در بهبود مسمومیت ناشی از این باکتری‌ها موثر است




تاریخ انتشار : 2 آذر 1391, 08:48



» اخبار مرتبط:

  • حکایت آشی که خورده شد و دهان‌هایی که سوختند/400نفر راهی بیمارستان شدند
  • مسموميت 26 نفر با خوردن قارچ سمي
  • مسمومیت ۱۰ نفر از داوران کشتی در شیراز
  • مسمومیت 14 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی
  • هشت تن مواد غذایی فاسد در گچساران معدوم شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟