مشروح اخبار


» پیشرفت ۸۰ درصدی طرح انتقال آب تنگ سپو شهرستان کهگیلویه



عملیات اجرایی انتقال آب و تغذیه مصنوعی سفره آب‌های زیر زمینی تنگ سپو با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجرا است.

به گزارش راک نیوز، یکی از مهمترین زمینه‌های اشتغال زایی و سرمایه گذاری در کشور با توجه به وجود تحریم‌های مختلف فعالیت‌های کشاورزی است که می‌تواند در رونق تولیدات کشاورزی و ایجاد اشتغال اثرات بسیار مفیدی داشته باشد.

در شهرستان کهگیلویه با توجه به ظرفیت‌های مختلف از جمله دارا بودن خاک حاصلخیز و آب و دیگر ظرفیت‌های لازم برای کشاورزی در منطقه، می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق شهر‌های مختلف شهرستان از نظر اقتصادی و همچنین گردشگری شود.
فرماندار شهرستان کهگیلویه در بررسی از طرح انتقال آب و تغذیه مصنوعی سفره آب‌های زیر زمینی تنگ سپو و دشت کلاچو گفت: طرح بند انحرافی دشت کلاچو با یک حوزه بزرگ برای تغذیه مصنوعی و تقویت چاه‌های آبی دشت کلاچو احداث شد و از طرح‌های اولویت دار دولت در زمینه جهش تولید است.
علی رضا اتابک افزود: این طرح برای کشاورزان برای اشتغال، سرمایه گذاری و کم کردن هزینه‌هایی که در سال‌های گذشته با توجه به خشکسالی‌ها متحمل شده بودند مورد توجه و حائز اهمیت است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به این طرح گفت: پیشرفت کاری این طرح ۸۰ درصد است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد. همچنین طرح بند انحرافی دشت کلاچو حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم در زمینه طرح‌های جهش تولید تا پایان سال به بهره برداری برسد.
محسنی مهر سرپرست کارگاه این طرح هم به مشخصات فنی طرح اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب و تغذیه مصنوعی سفره آب‌های زیر زمینی تنگ سپو از سه بخش اصلی بند انحرافی، اجرای ۴۰۰ متر کانال انتقال آب و حوضچه تغذیه مصنوعی با ظرفیت ۲۸۰ هزار متر مکعب تشکیل شده که تا کنون ۵۰ هزار متر مکعب خاکریزی و ۳۰ هزار متر مکعب خاکبرداری شده است.


 

 

 

 

 

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح انتقال آب تنگ سپو شهرستان کهگیلویه

 

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح انتقال آب تنگ سپو شهرستان کهگیلویه

 



تاریخ انتشار : 30 مهر 1399, 10:51



» اخبار مرتبط:

  • اجرای طرح تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب دشت ممبی شهرستان بهمئی
  • پیشرفت 90 درصدی سد کوهبرد کهگیلویه
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از چندین طرح در گچساران
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از چندین طرح در گچساران
  • 2140 میلیارد ریال به اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟