مشروح اخبار


» فرش قرمز در دهستان راک برای کرونا /آمار نگران کننده از تعدادمبتلایان



ستاد مبارزه با کرونا با همکاری صداوسیما و رسانه ها به صورت مستمر در زمینه مبارزه با کرونا هشدارهای لازم را به اطلاع مردم رسانده‌اند، اما متأسفانه برخی ها نسبت به خطر موجود بی تفاوت هستند


یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه بود که فرماندار شهرستان کهگیلویه در ششمین نشست شورای سلامت شهرستان گفت: خطر بیماری کرونا به روستاها رسیده است و همه دستگاه ها باید جهت قطع این زنجیره تلاش کنند.

از آن روز تاکنون قریب به 6ماه می گذرد که نه تنها زنجیره ویروس قطع نشده بلکه کمتر روستایی را می توان پیداکرد که دست کم یک نفر درآن براثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست نداده باشد.

19 شهریور ماه امسال معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در صورت شیوع کرونا در روستاها کار سخت خواهد شد و باید فرمانداران، بخشداران و دهیاران بر رعایت پروتکل‌ها در روستاها نظارت کنند.

به گزارش راک نیوز ؛ درست در ماه نخست شیوع ویروس در ایران عکسی از زنان روستایی در استان کهگیلویه وبویراحمد در فضای رسانه ای کشور منتشر و مورد تجلیل قرار گرفته بود که در آن چند زن روستایی درحالیکه مشغول کار و صحبت بودند اما با فاصله زیاد از همدیگر در دل طبیعت پروتکل های بهداشتی را رعایت میکردند.

اماآنچه این روزها به گوش می رسد حکایت از گسترش رو به رشد ویروس در میان اهالی روستا ها می باشد .یک منبع آگاه از ابتلای دست کم 5نفر در یک روز در دهستان راک خبر داده است.

این درحالی است که احتمال مثبت بودن تعداد بیشتری به ویروس کرونا در این روستا وجود دارد و برخی از افراد از ترس مثبت شدن تست از مراجعه به مراکز درمانی و انجام ازمایش ونمونه گیری خودداری می کنند .
هم چنین بنابر اخبار دریافتی راک نیوز ، طی هفته های گذشته در طول یک مراسم ترحیم 15نفر در این دهستان به کووید 19 مبتلا شدند

متاسفانه علیرغم تاکیدات مسئولان بهداشتی و نیروهای انتظامی اما کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نمی شود.

این مسئول بهداشتی به راک نیوز گفت : تعداد افراد دارای بیماری های زمینه ای در این دهستان زیاد هست و چنانچه مردم خطر ابتلا به ویروس را جدی نگیرند ممکن است در روزهای آینده با شرایط بدتری روبرو شویم .

وی برگزاری مراسمات با حضور حداکثری ، عدم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت نکردن فاصله گذاری وکتمان افراد مبتلا را از جمله عوامل تاثیرگذار در گسترش وادامه زنجیره نشر ویروس برشمرد.

دهستان راک با بیش از 2هزار نفر جمعیت در فاصله 12کیلومتری از دهدشت مرکزشهرستان کهگیلویه ودر جنوب غربی ایران واقع شده است



تاریخ انتشار : 10 آبان 1399, 22:18



» اخبار مرتبط:

  • با این تصویر امیدوار به شکستن زنجیره کرونا هستیم +سند
  • ضد عفونی اماکن و ساختمانهای اداری و خدماتی شركت شهركهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار احتمال بازگشت جهرم به وضعیت قرمز کرونا
  • آخرین وضعیت کرونا ویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • دومین مدافع سلامت در هرمزگان قربانی کرونا شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟