مشروح اخبار


» عيدي مستمري بگيران صندوق بيمه كشاورزان روستايي کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد



مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت عیدی مستمری بگیران این صندوق خبر داد.


عیسی کریمی در گفت و گو  با راک نیوز افزود: براساس مصوبه هیات مدیره  صندوق، مبلغ عیدی برای مستمری بگیران این استان که پیش از ۳۱ شهریور امسال بازنشسته شدند ۵۵۰ هزار تومان و کسانی که ۶ ماه دوم سال بازنشسته شوند ۲۷۵ هزارتومان است. 
وی اضافه کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ هزار و ۷۰۰ خانوار بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند که از این تعداد ۸۰۰ خانوار مستمری بگیر می باشند.
وی با اشاره به خدمات این صندوق که یکی از چهار صندوق عمومی کشور است تصریح کرد: صندوق فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از روستائیان، عشایر و کشاورزان در کشور برای دریافت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی آغاز کرده است.
کریمی با تاکید بر اینکه کشاورزان، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانه‌دار روستایی و عشایری می‌توانند عضو صندوق شوند، تصریح کرد: مشمولان با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق می شوند و دولت نیز ۱۰ درصد حق بیمه مشمولان عضویت در صندوق را پرداخت می کند.
این مسئول صندق بیمه کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: متقاضیان برای پوشش بیمه‌ای می‌توانند با حداقل ماهانه ۲۷۵ هزار ریال و حداکثر ۷۰۰ هزار ریال به عضویت صندوق درآیند و از حمایت‌ها و مزایای آن بهره مند شوند.
کریمی با بیان اینکه صندوق بیمه روستایی دارای سه مستمری از کار افتادگی، فوتی و بازنشستگی است، اظهار داشت: بیمه شدگان در صندوق بیمه روستایی می توانند باداشتن حداقل یک سال سابقه و ۹۰ روز پیوستگی سابقه متصل به زمان از کار افتادگی و یا فوت از مزایای پرداخت مستمری به بازماندگان و از کار افتادگی استفاده کنند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای بازنشستگی نیاز به داشتن ۱۵ سال سابقه بیمه پردازی و ۶۵ سال سن است.



تاریخ انتشار : 21 بهمن 1399, 16:14



» اخبار مرتبط:

  • زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیمه اجتماعی می‌شوند
  • احکام بازنشستگان صندوق بیمه روستاییان گچساران اعطا شد+تصاویر
  • برگزاری نخستین جشنواره قصه گویی کودکان روستایی و عشایر
  • ماهانه 250 میلیارد ریال برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هزینه می‌شود
  • اجرای طرح بیمه اختیاری تا رسیدن به شرایط بازنشستگی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟