مشروح اخبار


» راه برو مسکن بگير تلفن بزن صفا کن



نويسنده : محمدحسين روانبخش

 برادر علي نيکزاد اولين وزير و تنها وزيري بود که توانست در مدتي طرح زوج و فرد را در وزارتخانه‌ها به اجرا درآورد، به اين شکل که در مدتي که هنوز وزارت‌هاي راه و مسکن ادغام نشده بود، اين برادر به شدت و حدت توانا، وزير مسکن بود و سرپرست وزارت راه، يک روز مي‌رفت اين وزارت و يک روز آن وزارت، به هر دو هم مي‌رسيد و خيلي هم روزگار خوشي داشت! بعد هم هر دو وزارت يکي شد تا اين برادر وقت گرانقدرش را در مسير طي نکند! حالا برادري که آنقدر ابتکار داشت که طرح زوج و فرد دولتي را به نام خودش ثبت کند،وزير وزارت ادغام شده مسکن و شهرسازي است و از ديروز، يا به عبارت بهترتر از نصفه شب پريروز سرپرست وزارت ارتباطات هم شده است!

يعني دوباره دولت ابتکار به خرج داده و باد بهاري را به شقايقهاي عاشق ربط داده است و فضاي پر شور و هيجاني آفريده است! بديهي است که از اين به بعد طرح زوج و فرد در سطح دو وزارت مسکن و شهرسازي و ارتباطات و فناوري ارتباطات اجرا مي‌شود و البته در کنار آن،خود برادر نيکزاد هم پيشاپيش اعلام کرده که اگر اين دو وزارت هم با هم ادغام شود، چقدر جالب‌انگيزناک مي‌شود !

در اين راستا در همين يکي دو روزه اين سوال در ذهن خيلي‌ها شکل گرفته که اگر مسکن و راه کمي تا قسمتي قابليت ادغام داشتند، آنها را چه ارتباطي با ارتباطات و فناوري اطلاعات هست؟! اين هم از مواردي است که کمي تا قسمتي بصيرت مي‌خواهد تا متوجه داستان شويم . مهمترين دلايل ارتباط اين دو حوزه را که باعث اين ابتکار شده بخوانيد :

1- راه چيست ؟ راه براي برقراري ارتباط بين دو شهر است . مسکن براي چيست؟ مسکن هم سقفي است که بر سر يک خانواده مي‌نشيند و به نوعي مربوط به ساختن است! ارتباطات و فناوري اطلاعات هم که ارتباطات است، پس بادا بادا مبارک بادا، انشاءالله مبارک بادا!

2- الان يکي از ملزومات هر مسکني چيست؟ تلفن! الان در بين راه‌ها مردم با چي صحبت مي‌کنند؟ موبايل! الان شهرها چه دارند ؟ اينترنت! پس همه اينها بايد در هم پيچيده و کوبيده و مخلوط شود و وزارت مسکن، راه، شهرسازي، ارتباطات و فناوري اطلاعات تشکيل و به مردم هديه داده شود: راه‌برو مسکن بگير تلفن بزن صفا کن، يک نفرو براي انتخابات آينده صدا کن!

3- هر چه آن خسرو کند، شيرين بود! يعني تجربه نشان داده که چنين است: اگر سازمان برنامه و بودجه منحل شود، بايد گفت مرحبا! اگر علي‌آبادي هم قابليت حضور در شيلات دارد، هم رئيس تربيت‌بدني مي‌شود و هم به عنوان وزير نيرو و نفت به مجلس معرفي مي‌شود بايد گفت اهلا و سهلا! حالا هم اگر اين دو وزارت ادغام شود يا يک وزير داشته باشد، چه اشکالي دارد؟! به اميد روزي که وزير نفت و آموزش‌و‌پرورش ادغام شود.




تاریخ انتشار : 13 آذر 1391, 03:26



» اخبار مرتبط:

  • انحلال وزارت ارتباطات از شايعه تا واقعيت
  • درگيري فيزيکي کارمندان در يک نهاد دولتي!
  • فردا رسیدگی به ماجراي استخدام هاي سفارشي در آموزش و پرورش
  • تاکيد وزارت کشور بر اجراي الکترونيکي انتخابات رياست جمهوري
  • بركناري بعد از انتقاد!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود