مشروح اخبار


» کلاهبرداری از فروشندگان با شگرد رسید ساز جعلی



رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌و بویراحمد از دستگیری شناسایی و دستگیری فردی که  با برنامه‌ رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان کرده بود، خبر داد.

به گزارش راک نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر اظهارکرد: در پی شکایت جمعی از شهروندان که با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند با رسیدساز جعلی از آنها کلاهبرداری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: طی تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد شخصی با مراجعه به فروشگاه‌ها اقدام به خرید کالا نموده و سپس به یک رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان ارائه و مدعی می‌شود که وجه کالا به‌حساب فروشندگان واریز و کالای موردنظر را دریافت می‌کند در ادامه قربانیان پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شوند پولی به حسابشان واریز نشده است.
این مقام مسئول در ادامه افزود: برابر اظهارات شاکات و برررسی‌های بعمل آمده معلوم شد متهم ازطریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان نموده که با اقدامات تخصصی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم مورد شناسایی و ضمن هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت نامبرده‌ مراجعه و با توقیف تمامی ادله‌های دیجیتالی، این مجرم سایبری را دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد. 
سرهنگ شهبازی‌پور بیان کرد: متهم پرونده دربازجویی‌های اولیه منکر هر گونه بزه ارتکابی می‌شود ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اقرار به جرم خود، اعتراف کرد.
وی هشدار داد: فروشندگان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند. فروشندگان دقت داشته باشند پیامک ارسالی حتما از سرشماره بانک مربوطه باشد و موجودی حساب خود را با دستگاه کارتخوان، موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.



تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1400, 12:23



» اخبار مرتبط:

  • شناسایی و دستگیری فروشنده رسیدهای جعلی بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • 2خبر جدید از نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در استان کهگیلویه و بویراحمد+جزئیات
  • دستگیری باند کلاهبردار اینترنتی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی عامل برداشت اینترنتی 400 میلیون ریالی از حساب شهروند دهدشتی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟