مشروح اخبار


» (خبر ويژه) کیهان:خط و نشان افراطيون براي نامزدهاي اصلاح طلب



روزنامه وابسته به يكي از مديران دفتر خاتمي در دوران رياست جمهوري وي براي برخي نامزدهاي احتمالي اصلاح طلب تعيين تكليف كرد.
روزنامه زنجيره اي بهار كه مدت ها در توقيف به سر مي برد، مجددا با مديرمسئولي سعيد پورعزيزي منتشر مي شود. پورعزيزي مديركل اطلاعات و اخبار دفتر رياست جمهوري در دوران خاتمي بود. «بهار» ضمن اشاره به برخي از جمع بندي هاي مشترك موسوي خوئيني ها و خاتمي نوشت: ليست اعلام كانديداتوري چهره هايي چون عارف، جهانگيري، مهرعليزاده، نجفي و... از سوي شوراي هماهنگي اصلاحات كه قرار است در دي ماه همايشي را برگزار كند با فضاي حاكم كنوني كاملا مبهم و بنا به گفته برخي از اعضاي اين شورا حتي منتفي است گرچه شايد برخي از اين افراد به صورت مستقل وارد انتخابات شوند كه البته با هشدارهايي كه نسبت به شكست سنگين خود به دليل عدم حمايت بدنه اصلي اصلاحات از آنها و همچنين نداشتن توان مالي و پتانسيل بسيج اجتماعي براي تبليغات، حتي از سوي دوستان و اعضاي خانواده هاي خود نيز به شدت زير فشار هستند تا به صورت مستقل كانديدا نشوند(!)
در همين سايت اينترنتي كلمه (وابسته به اردشير اميرارجمند و شوراي هماهنگي سبز) در دو گزارش مدعي شد: نهادهاي امنيتي از تصميم محمدرضا عارف براي حضور در انتخابات حمايت مي كنند. كلمه افزود: عارف كه پيش از اين در پي رايزني با افراد مختلف و مشاهده نتايج افكارسنجي ها به ويژه در سطح دانشگاه ها و بين دانشگاهيان از نامزدي در انتخابات رياست جمهوري آينده منصرف شده بود، بارديگر، به دلايلي كه هنوز مشخص نيست، در تصميم خود تجديدنظر كرده و تصميم قطعي به شركت در انتخابات گرفته است.
كلمه مدعي شد: روزنامه بهار هم كه به تازگي پس از رفع توقيف، انتشار خود را از سر گرفته است، قرار است تريبون تبليغاتي دكتر عارف در ماههاي منتهي به انتخابات فعاليت كند و به اين منظور كمك هايي هم از ايشان دريافت كرده است.
اين گزارش مي افزايد: در همين حال نهادهاي امنيتي هم تلاش هاي گسترده اي را براي تشكيل جبهه اي در حمايت از وي آغاز كرده اند. احضار برخي چهره هاي اصلاح طلب به نهادهاي امنيتي و نظامي براي توجيه انتخاباتي، كه هفته گذشته در اين خبر كلمه به آن اشاره شد، براي همين منظور قابل ارزيابي است(!)
كلمه افزود: برخي منابع گفته اند تمايل محمدرضا عارف بر آن است كه به عنوان چهره مستقل وارد انتخابات شود، نه نامزد اصلاح طلبان؛ و فعالان اصلاح طلب نيز از اين رويكرد استقبال كرده اند. اما به نظر مي رسد برخي نهادها تاكيد دارند كه كانديداتوري احتمالي وي را به عنوان حضور اصلاح طلبان در رقابت انتخاباتي معرفي و تبليغ كنند. براساس گزارش هاي مختلف، ظاهرا رايزني برخي حاميان عارف براي جلب حمايت سيدمحمد خاتمي هم بي نتيجه مانده و رئيس جمهور اصلاح طلب سابق تاكيد كرده كه رويه آقاي عارف را نادرست مي داند و معتقد است هم ارزيابي سياسي ايشان اشتباه است و هم ارزيابي انتخاباتي وي.



تاریخ انتشار : 19 آذر 1391, 00:53



» اخبار مرتبط:

  • لغو همايش انتخاباتي اصلاح طلبان
  • آغاز رسمی فعالیت های انتخاباتی عارف
  • آيا هر شهرداري رييس‌جمهور مي‌شود؟
  • با هيچ اصولگرايي ائتلاف نمي‌كنيم
  • کیهان:مسئول گرفتاري هاي جبهه اصلاحات همين حزب مشاركت است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟