مشروح اخبار


» قالیباف، حداد و ولایتی ائتلاف می‌کنند



کمتر از پنج‌ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم خبرها و حکایات از شیوه حضور کاندیداها مختلف است. خبرها گاهی آنقدر عجیب است که شنیده می‌شود برخی کاندیداهایی که تا چند روز پیش رقیب اصلی...

کمتر از پنج‌ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم خبرها و حکایات از شیوه حضور کاندیداها مختلف است. خبرها گاهی آنقدر عجیب است که شنیده می‌شود برخی کاندیداهایی که تا چند روز پیش رقیب اصلی یکدیگر در این عرصه بودند، ظاهرا قصد ائتلاف با هم را دارند تا شاید شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات آینده داشته باشند. اما آنچه از این ائتلاف جدید که مقدمات تشکیل آن از دو ماه پیش آغاز شده است می‌توان نتیجه گرفت این است که اصولگرایان با توجه به وجود جریان انحرافی تصمیم به این ائتلاف گرفته‌اند تا تعدد کاندیداها همچون انتخابات ریاست‌جمهوری سال 84 برای آنان دردسرساز نشود.

حداد، قالیباف و ولایتی ائتلاف می‌کنند؟

غلامعلی حدادعادل، محمدباقر قالیباف و علی‌اکبر ولایتی سه گزینه‌ای هستند که تقریبا می‌توان گفت کاندیداتوری آنها در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم قطعی شده است. اما سایت پارسینه خبری را منتشر کرد مبنی بر ائتلاف این سه نامزد اصولگرا. بر این اساس در ادامه تحولات سیاسی و قطب‌بندی‌های انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری کمیته سه نفره‌ای با عنوان «ائتلاف 2+1» متشکل از غلامعلی حدادعادل، علی‌اکبر ولایتی و محمدباقر قالیباف تشکیل شده است. این سه نامزد بالقوه انتخابات ریاست‌جمهوری تعهد کرده‌اند باهم در عرصه انتخابات متحد باشند و براساس سازوکار «نظرسنجی» یکی از این سه نفر به‌عنوان نامزد نهایی برگزیده شود و دو نفر دیگر به‌عنوان حامی و تشکیل‌دهنده هسته اولیه دولت احتمالی عمل کنند. مقدمات تشکیل ائتلاف «2+1» از دو ماه پیش با پیشنهاد حدادعادل آغاز شده و هفته گذشته با موافقت ولایتی و قالیباف نهایی شده است. قالیباف و ولایتی توافق کرده‌اند از این پس امکانات رسانه‌ای و ستادهای انتخاباتی خود را تحت نظر این ائتلاف به‌کار بگیرند.

شانس حداد بالاتر است؟

این خبر تنها در حد خبر نبود بلکه تحلیل دیگری هم در پشت آن قرار داشت که آن هم بالا بودن شانس غلامعلی حدادعادل در این ائتلاف بود. براساس این تحلیل با توجه به قرائن و شواهد چنین برمی‌آید که خروجی نهایی ائتلاف «2+1» حدادعادل خواهد بود و به‌نوعی این ائتلاف بازی ولایتی و قالیباف در زمین حدادعادل خواهد شد. ظاهرا برگ برنده حدادعادل در این ائتلاف نیز به‌همراه داشتن پشتیبانی جبهه پایداری در صورت توافق در نتیجه مذاکرات فیمابین خواهد بود. البته حدادعادل طی یکسال گذشته مواضع درستی در همین راستا داشته است. از انتقادهای مکرر به سیاست‌ها و عملکرد دولت گرفته تا انتقاد از سیاست‌های مجلس و مدیریت علی لاریجانی همه و همه نشان از در پیش گرفتن سیاست یک بام و دوهوای حدادعادل است که نشان دهد نه حامی دولت است و نه منتقد آن. شاید هم قصد اصلی حداد از در پیش گرفتن چنین سیاستی زمین زدن دو رقیب اصلی‌اش یعنی کاندیدای دولت و علی لاریجانی باشد. البته نباید از یاد برد که در کنار همه این مواضع حدادعادل تلاش زیادی هم در راستای به حاشیه راندن اصلاح‌طلبان کرده است.



تاریخ انتشار : 26 آذر 1391, 08:11



» اخبار مرتبط:

  • حدادعادل گفت:حاضرم به نفع ولایتی کناره گیری کنم
  • ائتلاف سه‌گانه برای دومین بار با آیت‌الله ها دیدار کردند
  • ائتلاف 1+2 در آستانه انحلال
  • سه کاندیدا در آسمان به هم رسیدند
  • قالیباف راه خود را از ائتلاف 1+2 جدا کرد؟
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟