مشروح اخبار


» ائتلاف 1+2 در آستانه انحلال



با نگاهی دقیق به روند فعالیت‌های ائتلاف سه‌گانه می‌توان به این نتیجه رسید که این ائتلاف قبل از انتخابات بدون نتیجه‌ای که در ابتدای شکل گیری بر اساس آن تشکیل شد، به نقطه پایان نزدیک می‌شود.

با نگاهی دقیق به روند فعالیت‌های ائتلاف سه‌گانه می‌توان به این نتیجه رسید که این ائتلاف قبل از انتخابات بدون نتیجه‌ای که در ابتدای شکل گیری بر اساس آن تشکیل شد، به نقطه پایان نزدیک می‌شود.
یک تحلیلگر اصولگرا معتقد است که ائتلاف پیشرفت (قالیباف، ولایتی و حدادعادل) نوعی به ابهام در مورد کیفیت ادامه کار خود رسیده است.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز ، رسول بابایی که از سیاستمداران نزدیک به محمدباقر قالیباف است و در دوره‌های مدیرمسئولی دو روزنامه نزدیک به شهردار تهران یعنی روزنامه همشهری و تهران امروز را برعهده داشته است، در توضیح این ابهام می‌گوید: «ملاک اولیه مطرح شده در این ائتلاف برای گزینش نامزد نهایی بحث نظرسنجی بوده که بر این اساس انتظار این بوده که دکتر قالیباف به عنوان نامزد نهایی آن اعلام شود چرا که وضعیت ایشان در نظرسنجی‌ها با سایر نامزدهای اصولگرا قابل مقایسه نیست.»

با نگاهی دقیق به روند فعالیت‌های ائتلاف سه‌گانه می‌توان به این نتیجه رسید که این ائتلاف قبل از انتخابات بدون نتیجه‌ای که در ابتدای شکل گیری بر اساس آن تشکیل شد، به نقطه پایان نزدیک می‌شود.

قرار بر این بود که در ائتلاف سه‌گانه که برای ورود قدرتمند در انتخابات توسط محمدباقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل و علی‌اکبر ولایتی تشکیل شد، نظرسنجی‌هایی در میان آحاد مختلف مردم انجام شود تا چنانچه هر یک از سه نامزد مورد نظر عضو در این ائتلاف، مقبولیت بیشتری در نظرسنجی‌ها داشتند، به عنوان کاندیدای نهایی معرفی شوند، اما این روز‌ها اخبار و اظهارنظرهای مختلف خبر از تغییر رویه این گروه می‌دهد.

با نگاهی دقیق و درست به وضعیت هر یک از سه کاندیدای فوق می‌توان به خوبی دریافت که شهردار کنونی پایتخت نسبت به دو نامزد دیگر از مقبولیت بیشتری حداقل در شهر تهران برخوردار است، اما گویا قرار نیست وی به عنوان نامزد نهایی معرفی شود.

شاهد این ادعا سخنان ولایتی در نشست خبری هفته قبل بود که وی از ثبت نام هر سه عضو این ائتلاف خبر داده بود،اما اسماعیل جلیلی، عضو کمیته وحدت اصولگرایان از قول ولایتی عنوان کرد که«: آقای ولایتی این نکته را که اگر در ائتلاف 2+1 فردی در نظرسنجی‌ها پیشگام دانسته شود، بقیه به نفع او کنار روند را رد واعلام کرد که ملاک نظرسنجی نیست اما اگر جامعتین نظرشان درباره این کار باشد،‌این کار انجام می‌شود».

اما قالیباف تاکنون در خصوص همه اما و اگرهای ائتلاف و مسائل پیرامون آن سکوت کرده بود اما بالاخره این سکوت را در ابتدای سال جدید اینگونه شکست: «در نظرسنجی‌های اولیه که توسط دستگاه‌های معتبر در کشور صورت گرفت ۱۰ درصد آرا مربوط به ما ۳ نفر و همچنین آقای علی لاریجانی بود که البته ایشان به خود بنده اعلام کرد که قصد کاندیداتوری ندارند».

و البته تاکید کرد: «در این ائتلاف ممکن است نوع نگرش‌های ما ۳ نفر با هم متفاوت باشد اما در بعضی مبانی دارای نقاط مشترک هستیم» اما هرگز از حواشی ائتلاف تاکنون سخن نگفته است.

حداد عادل نیز پیش از این در خصوص پیوستن کاندیداهای دیگر به این ائتلاف سخن گفته بود اما تا این لحظه هیچ فرد چهارمی به این ائتلاف اضافه نشده است.

اما حداد از احتمال دیگری در ابتدای امسال در نشست خبری خود حرف زد: «احتمال دارد که در انتخابات ریاست جمهوری هر سه نامزد ائتلاف در انتخابات ثبت نام کنند و دو نفر دیگر به نفع دیگری کنار بروند اما این پیشنهاد هنوز نهایی نشده است و ممکن است که همین پیشنهاد اجرایی شود».

اما رسول بابایی از سیاستمداران نزدیک به قالیباف معتقد است که «آقای ولایتی بر اساس تحلیلی خاص نمی‌خواهد روند ائتلاف با ساز و کار نظرسنجی خاتمه یابد، چرا که بر این باور است که شاید با آغاز رقابت‌ها تغییراتی در آرایش نیرو‌ها و حتی نظرسنجی‌ها رخ دهد. برای همین هم هست که این روز‌ها در ائتلاف صحبت از ثبت نام سه نفر در رقابت‌هاست که به نظر با منطق ائتلاف در تعارض است و مشکلات و تناقضاتی را در ادامه راه آن ایجاد می‌کند».

هرچند هر سه نامزد هرگز از جداشدن از ائتلاف سخن نگفته‌اند اما به نظر می‌رسد با روند فعلی ائتلاف و با جدا شدن نفر اصلی که بیشترین اقبال را در نظر سنجی‌ها دارد شرایط در انتخابات تغییر کند، یعنی مهم‌ترین و محکم‌ترین وحدتی که در این انتخابات در میان اصوگرایان می‌توانست اتفاق بیفتد، از بین برود.
/راه دانشجو،/



تاریخ انتشار : 9 اردیبهشت 1392, 19:36



» اخبار مرتبط:

  • حدادعادل گفت:حاضرم به نفع ولایتی کناره گیری کنم
  • یکی پیاده میرود برای ثبت نام 2تا اصلا نمی روند/اختلاف در ائتلاف
  • قالیباف، حداد و ولایتی ائتلاف می‌کنند
  • ائتلاف سه‌گانه برای دومین بار با آیت‌الله ها دیدار کردند
  • دردسر این روزهای اصولگرایان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟