مشروح اخبار


» دانشگاه آزاد دهدشت از «یوکو سوزوکی» تقدیر کرد



در این مراسم که  "یوکو سوزوکی" بانوی مردم‌شناس ژاپنی به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، حضور مسئولان محلی دهدشت، دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد این شهر مراسم..

طی مراسمی با حضور مسئولان محلی دهدشت، دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد این شهر مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش و تقدیر از بانوی  مردم‌شناس ژاپنی "یوکو سوزوکی" برگزار شد.

در این مراسم که  "یوکو سوزوکی" بانوی مردم‌شناس ژاپنی به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، عبدالرحمن افضلیان با اشاره به اهمیت جایگاه علم و پژوهش در آیات و روایت اسلام و ارزشی که دین مبین اسلام برای علم و عالم قائل شده، ابراز داشت: در هیچ دینی به اندازه اسلام به ‌علم و دنباله‌روی از علم تاکید نشده است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد دهدشت خاطرنشان کرد: هفته پژوهش فرصتی است تا مردم و دوستداران علم و پژوهش با یکدیگر به تعامل بپردازند و مردم بیشتر در جریان فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در بخش‌های گوناگون کشور قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود، عنوان کرد: موفقیت در تمام فعالیت‌‌های مربوط به توسعه صنایع، کشاورزی و خدمات به گونه‌ای به گسترش فعالیت‌‌های پژوهشی بستگی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد دهدشت تصریح کرد: در واقع پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید.

افضلیان بیان داشت: همه آن‌چه به عنوان پیشرفت علوم در دوره‌‌های گوناگون تاریخ می‌‌شناسیم حاصل تلاش افرادی است که در کار خود رویکردی پژوهشی داشته‌اند و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌‌های پژوهشی آنان بوده است.

وی در ادامه با تقدیر از خانم یوکوسوزوکی دانشمند ایران‌شناس ژاپنی که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف مطالعه و پژوهش پیرامون مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص ایلات شهرستان کهگیلویه کرده است، ابراز داشت: خانم سوزوکی در این راه سختی‌ها و مرارت‌های فراوانی کشید ولی چیزی که باعث شد این بانو تا پایان و با وجود همه مشکلات و کمبودها به کار خود ادامه دهد، روحیه پژوهشی وی است.

وی بیان داشت: قطعا نتایج مطالعات این بانوی مردم‌شناس خواهد توانست راهگشای ما در شناخت روحیات و تفاوت‌های فرهنگی مردم ما باشد.

در ادامه سید صادق مسعودی با اشاره به  برخی از موفقیت‌های علمی دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد دهدشت اضافه کرد: دانشگاه آزاد دهدشت به رغم جوان بودن جایگاه خود را در میان دانشگاه‌های مطرح باز کرده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد دهدشت ابراز داشت: امیدواریم که با نیروهای توانمندی که  در بدنه دانشگاه آزاد وجود دارد و نیز دانشجویانی که با شور و اشتیاق به دنبال کسب علم و مسائل پژوهشی هستند روز به روز شاهد پیشرفت دانشگاه آزاد دهدشت باشیم.

اصغر صفری‌دوست نیز با بیان این‌که پژوهش اصلی‌ترین عامل تولید علم و ثروت و در نهایت پیشرفت یک کشور است، بیان کرد: مادامی که نگاه ما به مسائل علمی و نخبگان عوض نشود نمی‌توانیم شاهد پیشرفت در عرصه علمی باشیم.

این مخترع و مبتکر جوان با انتقاد از رویکرد مراکز آموزش عالی کشور به جهت توجه بیش از حد به بحث آموزش محوری تاکید کرد: اگر خواهان ترقی علمی کشور و تولید علم در کشور هستیم باید به سمت تربیت  دانشجویان پژوهش‌محور حرکت کنیم.

در ادامه این مراسم که با استقبال پرشور دانشجویان و اساتید روبرو شده بود، یوکو سوزوکی دانشمند مردم‌شناس ژاپنی به ارائه کنفرانسی در زمینه مطالعات خود در حوزه مردم‌شناسی مردم کهگیلویه پرداخت.

در پایان این مراسم از اساتید و دانشجویان پژوهشگر دانشگاه آزاد دهدشت و نیز خانم یوکو سوزوکی پژوهشگر مردم شناس ژاپنی تبعه فرانسه که پژوهش‌ها و مطالعات فراوانی را در زمینه مردم‌شناسی و شناخت ایلات استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است تقدیر به عمل آمد.



تاریخ انتشار : 30 آذر 1391, 00:16



» اخبار مرتبط:

  • رئیس دانشگاه آزاد گچساران پژوهشگر برتر منطقه 16 دانشگاه آزاد شد
  • جشن ورودی‌های جدید پیام‌نور دهدشت برگزار شد
  • شرایط جدید دانشگاه آزاد برای انتقالی ها
  • همایش روز ملی معمار در دهدشت برگزار شد
  • نشست دبیر منطقه 16 با اساتید ،کارکنان وهیئت رئیسه دانشگاه آزاد دهدشت
  • » اشتراک گزاری خبر

    • همشهری

    • 30 آذر 1391 07:48
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    ای خبر دزدها
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟