مشروح اخبار


» مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد تلاش برای ارتقاء بهره وری در تعاونی های استان



حمیدرضا واعظی زاده مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:در سطح استان بالغ بر 2270 تعاونی فعال و در دست اجرا در گرایش های مختلف داریم و متاسفانه بالغ بر 1000 تعاونی غیر فعال در استان وجود دارد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد،  باحضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل تعاون کار کار و رفاه اجتماعی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی کارخانه تولید سولفات الومینیوم چرام  بصورت ویدئو کنفراس همزمان با 102 طرح تعاونی در سراسر کشور افتتاح  و به بهره برداری رسید.

در این آیین حمیدرضا واعظی زاده مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:در سطح استان بالغ بر 2270 تعاونی فعال و در دست اجرا در گرایش های مختلف داریم  که حدود 33 درصد در زمینه گرایش های کشاورزی، 23 درصد در زمینه گرایش های  صنعتی و معدنی، 31 درصد در زمینه گرایش های خدمات و مابقی طرح های تعاونی در دیگر زمینه ها فعالیت دارند.و  متاسفانه بالغ بر  1000 تعاونی غیر فعال در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: ناکارآمدی  و دست و پا گیر بودن قوانین علتی برای غیر فعال شدن این تعاونی ها است.
واعظی زاده بیان کرد:متناسب با تغییرات روز دنیا قوانین ما نیز باید به روز شود که این روزآمد شدن قوانین منجر به کارآمد شدن کسب و کار در جامعه خواهد شد.
وی عنوان کرد: پالایش شرکت های تعاونی، ارتقاء بهره وری تعاونی ها از طریق برگزاری دوره های آموزشی، جلب همکاری سایر دستگاه ها با بخش تعاونی، هموار سازی مسایل و مشکلات  بخش تعاون در سایر دستگاه ها، کمک به احیاء تعاونی های راکد و تعاونی های فعال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و تفاهم نامه مشترک وزارت متبوع با بانک توسعه تعاون، از برنامه های در دست اجرای این اداره کل می باشد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان افزود: رونق کسب و کار های خرد و تکیه بر داشته های خرد در کنار  هم سبب رفع تبعیض  و شکل گیری عدالت اجتماعی خواهد شد.
وی اظهار داشت: با همکاری تیم اقتصادی استان تمام تلاش خود را در راستای کاهش معظل بیکاری جوانان استان به کار خواهیم بست.
وی تصریح کرد: طرح توسعه ی سولفات آلومنیم در چرام با اعتبار 170 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
 واعظی زاده گفت: با بهره برداری از این طرح 45 نفر اشتغال زایی در شهرستان چرام بوجود آمده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: از مزیت های این طرح اشتغالزایی در منطقه کم‌ تر برخوردار شهرستان چرام ، نزدیکی به بازار مصرف جنوب کشور ، امکان صادرات به کشورهای حومه خلیج فارس می باشد.
گفتنی است طرح تعاونی 527 صنعتی معدنی دنا  با موضوع فعالیت تولید سولفات آلومینیوم و سازه های پیچ مهره ای و سوله به ترتیب با ظرفیت 12 هزار تن و 1500 تن در سال با تعداد اعضای تعاونی 7 نفر و میزان اشتغالزایی 45 نفر به بهره برداری رسید.
محل اجرای این طرح در شهرستان چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد.
 





تاریخ انتشار : 22 بهمن 1400, 20:32



» اخبار مرتبط:

  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد:یکهزار و 12تعاونی در استان غیر فعال هستند
  • 5تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می‌شود+جزئیات
  • پیام تبریک رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه به مدیرعامل شرکت تعاونی دنا
  • 77 درصد تعاونی های ثبتی شهرستان گچساران غیر فعال هستند
  • اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟