مشروح اخبار


» رشد ۴۴ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰



معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سال ۱۴۰۰ ، بیش از ۲۴ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده که قریب به ۴۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته است.

دارا فرامرزی اظهار داشت: این افزایش، ناشی از ساماندهی برداشت‌های مواد معدنی، وصول مطالبات معوق و فعالیت‌های استخراجی معدنکاران و صنایع معدنی در سطح استان است.
وی افزود: در حال حاضر ۷۶ فقره پروانه بهره‌برداری معتبر معدن در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶ معدن فعال و مابقی غیرفعال  و یا در حال تجهیز هستند.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان تصریح کرد: ظرفیت استخراج اسمی سالیانه این معادن بیش از پنج میلیون تن است که با استخراج واقعی بیش از ۲.۵ میلیون تن در سال فعالیت می‌کنند.
فرامرزی ادامه داد: ذخیره قطعی شناسایی شده معادن دارای پروانه بهره‌برداری استان، بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن است.
 معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: معادن موجود استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سرمایه‌گذاری بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲۰ نفر هستند.
وی بیان کرد: مهم‌ترین مواد معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد شامل مواد اولیه سیمان، آجر، گچ، سلستین، بوکسیت، مصالح ساختمانی، گوگرد ، فسفات و... هستند.



تاریخ انتشار : 24 فروردین 1401, 08:33



» اخبار مرتبط:

  • رشد ۱۵۰ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد
  • رشد ۹۳ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد
  • معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد: رشد ۲۱ درصدی عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در وصول حقوق دولتی معادن
  • معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد: شاخص های بخش معدن استان، مثبت و امیدبخش است
  • معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: رشد بیش از ۹۷ درصدی وصول حقوق دولتی معادن استان در سال ۱۳۹۷
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟