مشروح اخبار


» نیاز است بخش خصوصی در تیم اصلی دولت باشد، نه یار ذخیره/ ذیحسابان، دستگاه‌های اجرایی استان را فلج کرده‌اند



در نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با فعالان اقتصادی، رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی یاسوج با بیان اینکه ما بهترین نرم‌افزار و سخت‌افزار را برای همکاری با دولت آماده کرده‌ایم، گفت: امیدواریم برای توسعه استان، بخش خصوصی در تیم اصلی دولت باشد،نه یار ذخیره.

جبار کیانی‌پور، انتصاب مدیران علمی توسط استاندار را اقدامی ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: مدیران به کار گرفته، دنبال تعامل و روش‌های نوین و نوآورانه هستند.
وی یادآور شد: خواسته بخش خصوصی و فعالان اقتصادی از مدیران و مخصوصا معاون اقتصادی استانداری این است که رفتارشان دستورمابانه نباشد و علاوه بر اینکه این رفتار، دربرگیرنده معیشت مردم است، مزایای فعالان اقتصادی را نیز در بربگیرد.
 کیانی پور با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی استان توسط ذیحسابان فلج شده اند و امکان حرکت به آنها  داده نمی شود، اظهار کرد: با تعامل و همکاری میتوان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری پروژه هایی در حد رویداد ملی، تعریف و اجرا کرد. 
وی در ادامه به ارائه پیشنهادات بخش خصوصی پرداخت و بیان کرد: نیاز است رویکرد شورای برنامه ریزی استان  تغییر پیدا کند و ب بودجه محور نباشد؛  چرا که همه نیازها را نمی توان از طرف دولت تامین کرد.رئیس اتاق بازگانی یاسوج با بیان اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی، شورای گفت وگو نیز باید تغییر کند، تصریح کرد: شورای اشتغال باید از آمار دادن صرف، بیرون بیاید و برای اشتغال و توسعه، مگا پروژه تعریف کند.
 کیانی استفاده از ظرفیت های قانون بودجه را یکی از راه‌های برون رفت از شرایط موجود دانست و گفت: لازم است مدیران اشراف و تسلط کامل به ظرفیت این قانون داشته باشند؛ چرا که باید ۱۳ هزار شغل ایجاد کرده و هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بودجه جذب کنیم. وی در ادامه افزود:در گذشته از اعتبارات تبصره ۱۸ و همچنین تهاتر نوع اول و دوم کم استفاده کرده‌ایم، که باید به این موضوع توجه شود. 
 رئیس اتاق بازرگانی یاسوج، توزیع عادلانه منابع در استان را از دیگر اقدامات مهم برای توسعه همه جانبه و متوازن استان ذکر کرد و گفت: اشتغال در مناطقی مثل زیلایی و لنده باید بیشتر مد نظر باشد و در این راستا میتوان از ظرفیت خانم ها استفاده کرد و اشتغال روستایی را پویا نمود.
کیانی پور تاکید کرد: در استان ظرفیت های خیلی بزرگی داریم که مغفول مانده‌اند، برای به فعل درآوردن این ظرفیت‌ها باید تعداد کارگروه‌ها را کمتر و کوچکتر کرده و منابع عادلانه توزیع شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه ظرفیت های کشاورزی در صنایع تبدیلی بلا استفاده مانده اند  یادآور شد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در کشاورزی داریم و متاسفانه به دلیل عدم استفاده از این ظرفیت ها اکنون در سراسر استان شاها کشاورزان بدهکار هستیم. توریسم عشایری و روستایی از دیگر ظرفیت‌هایی بود که رئیس اتاق یاسوج به آن اشاره و عنوان کرد: ظرفیت‌ توریسم بسیار مهم است و هر چند برای آنها همایش های زیادی برگزار شده و حرف زدیم، ولی کمتر عمل کردیم.
وی گفت: در حال حاضر۶۴۰ میلیارد اسناد خزانه و ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول نقد داریم که در هیچ دوره ای وضعیت چنین نبوده است، اما برای توسعه باید به بخش خصوصی میدان داده شود تا همه در کنار  هم و با تعامل به این هدف مهم برسیم.
کیانی در ادامه با اشاره به مطالبات بخش خصوصی از دولت گفت: آن گونه که مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفته بخش خصوصی هزار میلیارد تومان طلب از بخش دولتی دارد که باید برای آن راهکاری اندیشیده شود.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با انتقاد از زمان طولانی برای گرفتن اخذ مجوز در استان، گفت: یک سال و نیم زمان متوسط برای اخذ یک مجوز در استان از منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه ای و سایر دستگاه‌ها لازم است که اگر پنجره واحد سرمایه گذاری راه اندازی شود، قطعاً این روند فرسایشی کاهش خواهد یافت.

خبرنگار: مهناز جلالی



تاریخ انتشار : 1 اردیبهشت 1401, 08:23



» اخبار مرتبط:

  • در شصت و چهارمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان بررسی شد:شاخص های اقتصادی و تاثیر آن بر فضای کسب و کار کهگیلویه وبویراحمد
  • بودجه عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد به‌صورت عادلانه توزیع شود
  • ظرفیت کهگیلویه وبویراحمد بهتر و بیشتر از سوئیس است
  • رئیس اتاق بازرگانی یاسوج : بانکها باید شفاف سازی کنندکه چقدر از منابعشان را جهت عملیاتی کردن شعار سال هزینه کرده اند
  • رفتارهای سیاسی، مدیران صنعتی استان را از کار انداخته است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟