مشروح اخبار


» حال وخیم تولید؛مرگ صنعت‌نزدیک‌است



 در دهه‌های اخیر مشکلات اقتصادی و صنعت کشور به صورت ریشه‌ای حل نشده است. در هر دوره‌ای راهکارهای مقطعی ارائه شده ولی به دلیل عدم شناسایی دلایل اصلی ایجاد کننده آن مشکلات،‌‌ همان معضلات به شکل دیگر و در ظاهری متفاوت خود را نشان داده است. اما زمان آن رسیده است که نقطه پایانی به این رویکرد گذاشته و مسایل و مشکلات پیش رو به صورت اساسی حل و فصل شود. این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه زیر ساخت‌ها و بسترهای لازم برای توسعه اقتصادی و صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی شناسایی و این زیر ساخت‌ها با پذیرش عمومی نهادینه شود.

در سال‌های اخیر اصرار بر ترسیم وضع مناسب از صنعت و انکار مشکلات حاکم بر صنایع کشور از سوی مسئولان اجرایی باعث شده است کشور در بحرانی عمیق به نام رکود نفس بکشد. صنعتگران و فعالان بخش خصوصی نیز که این روزها با نگرانی روند حاکم بر اقتصاد کشور را نظاره می‌کنند نمی‌توانند تصمیم درستی برای آینده صنعت کشور اتخاذ کنند.

باید به این نکته نیز توجه کرد که هیچ مسکنی تاکنون باعث درمان بیماری مزمن نشده است، بیماری مزمن صنعت ما هم علاوه بر فرسودگی و حضور پررنگ دلالان در کنار بخش صنعت  که آثار سوء این حضور (رانت‌خواری بنام تولید! ) هر روز لطمه سنگینی به صنعت می‌زند ، متأسفانه‌عدم ارائه به موقع تسهیلات و اظهار نظرهای برخی مسوولان اوضاع را برای صنعت دشوار تر کرده است به طوری که صنعت در ایران حال و روز خوبی نداردومی توان گفت  صنعت کشور این روزها حال بیماری دارد که به‌‌رغم نسخه ها و تجویزهای مختلف، نه تنها روزگارش بهتر نشده بلکه حالش همچنان رو به وخامت می‌رود.

وضعیت و شرایط پیش روی صنعت کشور دشوار و پیچیده شده است و از کارهای کارشناسی مبتنی بر ساختارهای نظام مند علمی و روشن برای حل مسایل کلان اقتصادی اخبار برجسته و امیدوار کننده کمتر به گوش ‌می‌رسد به خصوص این زمان که دستاوردهای سوء مدیریت به صورت متورم و تصاعدی خود را نشان ‌می‌دهد عده‌ای بر این باورند که بر شمردن مسایل و مشکلات مفیدنخواهد بود.

با توجه به اظهارات نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم در سراسر کشور و همچنین فعالان صنعتی کشور در بخش خصوصی وعده هایی که برای حمایت از تولید به ویژه در دوسال گذشته از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها داده شده است محقق نشده است.با توجه به ارائه آمار از سوی دولت مبنی بر پرداخت سهم تولید از هدفمندی اما این ابهام برای صنعتگران وجود دارد که این حمایت ها چگونه و به چه کسانی داده شده است.سوالی که هم نمایندگان خانه ملت و هم صنعتگران به دنبال آن هستند و بارها اعلام می کنند که در صورت ارائه تسهیلات از سوی دولت، گزارش عملکرد پرداخت سهم تولید را ارائه دهد.





تاریخ انتشار : 14 دی 1391, 10:29



» اخبار مرتبط:

  • نام‌ملی را خرج خودروهای عصر حجری نکنیم
  • توصیه هاشمی رفسنجانی به روحانی
  • ما نیازمند یک برنامه ریزی کلان هستیم
  • صنعت کهگیلویه و بویراحمد دچار عقب‌ماندگی مزمن است
  • گچساران توانایی تبدیل شدن به قطب صنعتی استان را دارد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟