مشروح اخبار


» احمدی‌نژاد سهمش را از اصولگرایان گرفت



اتفاقاتی که در سال 84 افتاد اتفاقات خوب و مطلوبی برای اصولگرایان نبود بعضی از مراجع فکری قدرت نفوذشان کم شد و بعضی از نیروهایی که تازه پا به عرصه گذاشته بودند، زیر نظر خرد جمعی......

هرچند محمدرضا باهنر را به عنوان تفکر میانه در جناح راست می‌شناسند اما این نکته را نمی‌توان پنهان کرد که وی در صحبت‌هایش در کنار یک نقد به اصولگرایان حتما سه چهار نقد را هم به اصلاح‌طلبان وارد می‌کند. این هم دلیلی ندارد جز تعلق‌خاطر باهنر به اصولگرایان. نایب رئیس مجلس در صحبت‌های اخیرش به مسائلی همچون اجماع شورای هماهنگی انقلاب بر محمود احمدی‌نژاد در سال 84، کاندیداتوری خود در انتخابات آتی، حضور رئیس‌جمهور در مجلس و... پرداخته است. البته در کنار تمام اینها برشمردن نقدهایش به اصلاح طلبان را از یاد نبرده است.

کسی دوم خرداد را پیش‌بینی نمی‌کرد

محمدرضا باهنر درباره چگونگی دوم خرداد 76 گفت: در سال 76 اتفاقی به نام دوم خرداد افتاد که حاوی پیام روشنی از طرف مردم برای مسئولان، فعالان سیاسی کشور و بالاخص جبهه اصولگرایان بود؛‌ ما احساس کردیم که باید نزدیک شدن به بحث‌های بعد از انقلاب را در دستور کار قرار بدهیم و با برنامه‌های مشخص‌تری کار را دنبال کنیم، انجام فعال و روان‌تر گردش کار میان نخبگان یکی دیگر از پیام‌های داستان خرداد سال 76 بود؛ اتفاق سال 76 را هیچ‌کس یعنی نه اصولگرایان و نه اصلاح‌طلبان پیش‌بینی نمی‌کردند حتی خود خاتمی هم بارها و بارها به این مساله اذعان کرد؛ بعد از انتخابات ما برای مذاکره نزد خاتمی رفتیم، من از وی سوال کردم که سیاست اقتصادی شما چیست؟ اعضای دولتتان چه کسانی هستند و آنان را چگونه انتخاب می‌کنید؟ خاتمی با شوخی و جدی گفت که «من فکر نمی‌کردم رئیس‌جمهور شوم، کاندیدای انتخابات شدم تا مجموعه‌ای از نیروها را جمع کنم و فعالیت سیاسی داشته باشیم». باهنر ادامه داد:‌ بعد از سال 76 نیروهای اصولگرا تجمعاتی را با یکدیگر تشکیل دادند و ما کار تشکیلاتی‌مان را تحت عنوان آبادگران برای شورای شهر دوره دوم آغاز کردیم،‌ البته دوره اول شوراهای شهر دست اصلاح‌طلبان بود و آنان نتوانستند آزمون مدیریتی موفقی را از خود بر جای بگذارند، اصلاح‌طلبان در شورای اول آنچنان با یکدیگر اختلاف و نزاع کردند که دولت اصلاحات شورای شهر اصلاح‌طلب را منحل اعلام کرد.‌ این مساله باعث شد تا اصولگرایان انسجامی را به وجود بیاورند و تعداد زیادی از کرسی‌های شورای شهر را به خود اختصاص دهند.

احمدی‌نژاد سهمش را از اصولگرایان گرفت

باهنر ادامه داد: اتفاقاتی که در سال 84 افتاد اتفاقات خوب و مطلوبی برای اصولگرایان نبود بعضی از مراجع فکری قدرت نفوذشان کم شد و بعضی از نیروهایی که تازه پا به عرصه گذاشته بودند، زیر نظر خرد جمعی و مجموعه مسائل نرفتند و از همه اینها مهم‌تر اینکه خود آقای احمدی‌نژاد هم با وجود اینکه اسمش در مجموعه مطرح بود سهمش را گرفت و مسیر خود را رفت و بعدها نیز بارها و بارها اعلام کرد که من مدیون تشکل‌ها و شورای هماهنگی نیستم بلکه خودم رفتم و کار را جلو بردم.

ناطق کاندیدای انتخابات نمی‌شود

چند دوره با آقای ناطق نوری مذاکره شده است و مطابق آخرین خبرهایی که دارم ایشان قاطعانه و جدی می‌گویند که من کاندیدا نیستم، اگر واقع قضیه انگیزه شخصی وجود نداشته باشد قاعدتا سرمایه‌گذاری کردن و فشار آوردن بیشتر، تلف کردن وقت و موقعیت است و من تقریبا مطمئن هستم که آقای ناطق آمادگی حضور در این میدان را ندارد و باید روی دیگران فکر کنیم. باهنر همچنین درمورد ائتلاف 1+2 گفت: جلسه سه نفره‌ درباره ائتلاف 1+2 نیروهای خوب و قابل تاملی هستند شاید هم نهایتا یکی از آنها رئیس‌جمهور شود اما این مجموعه اصلا جامع و مانع نیست و ما فکر می‌کنیم که باید حداقل شش یا هفت نفر دیگر نیز به این ائتلاف اضافه شود و بنشینند و با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

 

 



تاریخ انتشار : 27 دی 1391, 02:14



» اخبار مرتبط:

  • اگر دست من بود پتروشیمی دهدشت را هزار روزه به اتمام می رساندم +حاشیه ها
  • خاتمی نامزد شود بالای 20 میلیون رای خواهد آورد
  • گزینه اول اصلاحات "خاتمی" است نه "عارف"
  • آغاز مشکلات احمدی‌نژاد با ورود هاشمی
  • حضور خاتمی در انتخابات به نفع نظام و مردم است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟