مشروح اخبار


» استانداری بدنبال بدهکاران بانکی از 100 میلیون تومان به بالا



 میزان معوقات بانکی بالاتر از 100 میلیون تومان در کهگیلویه و بویراحمد را 2 هزار و 940 میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار رسیدگی سریع به این موضوع و همکاری بانک‌ها در این زمینه شد.

راک نیوز : فرهاد باقرپور  معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اقدام عملی در مورد وصول معوقات بانکی بالای یک میلیارد ریال را مستلزم همکاری مجدانه بانک‌ها دانست و اضافه کرد: به بانک‌ها و مؤسسات مالی 10 روز فرصت داده شد تا لیست بدهکاران بانکی خود که بیش از 100 میلیون تومان بدهی دارند به همراه آخرین اقدام صورت گرفته از سوی بانک را به استانداری ارائه دهند.

وی میزان معوقات بانکی بالاتر از 100 میلیون تومان در کهگیلویه و بویراحمد را 2 هزار و 940 میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار رسیدگی سریع به این موضوع و همکاری بانک‌ها در این زمینه شد.

باقرپور ادامه داد: بانک‌ها با ارائه این لیست در فرصت تعیین شده که 2 روز آن نیز گذشته مشخص کنند که برای پیگیری وصول معوقات هر فردی چه مانعی و ایرادی وجود دارد و دقیقا هر فرد چه میزان معوقات دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بانک‌ها باید به ریز بگویند که هر فردی چه میزان بدهی دارد، تصریح کرد: باید یک کار ریشه‌ای کرد و با شناسایی گلوگاه‌ها روند وصول مطالبات و معوقات بانکی را راحت‌تر کنیم.

این مسئول ارشد در استان کهگیلویه و بویراحمد میزان معوقات بانکی را در این استان بسیار بالا دانست و ابراز داشت: عمده معوقات بانکی در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به تعداد افراد کمی است که این موضوع اهمیت پرداختن به برگشت این منابع را به منابع استان دو چندان می‌کند.

 

وی با اشاره به عزم استانداری و مجموعه مدیران ارشد این استان در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی اعم از زمین‌خواری و بدهکاران بانکی خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید در این مدت تعیین شده گزارش بدهکاران بالای 100 میلیون تومانی را ارائه دهند تا ببینیم در چه وضعیتی هستیم و چکار باید کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این استان برخی از بدهکاران کلان خانوادگی هستند و شخص به اسم زن و فرزندش نیز مبالغ هنگفتی را از بانک‌ها دریافت کرده که بایستی بانک‌ها این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی عنوان کرد: اکنون در حال جمع‌‌آوری اطلاعات در این خصوص هستیم و بعد از اینکه به یک جمع‌بندی رسیدیم اطلاعات تکمیلی و دقیق‌تر را در اختیار رسانه‌ها برای انعکاس به مردم قرار خواهیم داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد که تا پای جان با مفاسد اقتصادی و زمین‌خواری مبارزه می‌کنم.

صابری از مسئولان و مدیران خواست که در مقابل بدهکاران کلان بانکی کوتاه نیایند و به هیچ عنوان با پرداخت تسهیلات مجدد به این بدهکاران موافقت نکنند.

گفتنی است در این نشست تعداد زیادی از بانک‌ها گزارش دادند که 70 درصد معوقات کلان خود در دست 50 نفر است که به راحتی می‌توان اقدامات قانونی را در این زمینه انجام داد.

 

این میزان بدهی و عدم برگشت منابع بانکی میلیاردی از سوی افرادی خاص و دانه درشت در حالی است که بسیاری از افراد فقیر و کم درآمد برای دریافت یک وام قرض‌الحسنه 300 هزار تومانی مصوب، ماه‌ها و سال‌ها به زحمت می‌افتند که این موضوع حساسیت رسیدگی مسئولان ارشد این استان را می‌طلبد.فارس



تاریخ انتشار : 30 دی 1391, 00:09



» اخبار مرتبط:

  • 3 بدهکار بزرگ بانکی کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف می‌شوند
  • توپ معوقات بانکی کهگیلویه و بویراحمد در زمین بانک‌ها
  • تهدید مدیر بانکی توسط بدهکار دانه ‌درشت
  • از آب شدن قند در دل استاندار تا بیچاره شدن کارخانه‌دار توسط بانک‌
  • انهدام یک باند اختلاس بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟