مشروح اخبار


» از آب شدن قند در دل استاندار تا بیچاره شدن کارخانه‌دار توسط بانک‌



صابری اطلاعات خود را در برخی از پرونده معوقات بانکی بیش از مدیران بانک‌ها دانست و گفت: در یک قلم از این اطلاعات یک مدیر بانکی هفته‌ها در تهران بود و به دنبال پرونده یک متخلف می‌گشت که من ریز جزئیات این فرد را در چندین صفحه و در داخل همین استان آماده کرده‌ام.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز از یاسوج، همیشه نشست‌های رسمی به دنبال خود حواشی دارند که اگر چه در متن نیستند ولی شنیدن آن از اصل ماجرا جالب‌تر خواهد بود.

یکی از این نشست‌ها مربوط به کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی بود که در آن صحبت‌های جالبی رد و بدل شد که برخی از آن‌ها اگر چه جز حواشی بود اما آموزنده‌تر از متن به نظر می‌رسید.

**مدیر بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با گلایه از نحوه پی‌گیری پرونده‌های معوقات و مطالبات بانکی گفت: باید ابلاغیه‌ها را توسط کلانتری به افراد تحویل دهند که اگر این کار نشود اطاله دادرسی را خواهیم داشت.

**این مدیر بانکی گفت: برخی واحدهای تولیدی بدهکار هستند که باید پلمپ شوند چرا که برای باز پس‌گیری پول‌ها و تسهیلات راهی به جز این نمانده است.

**استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این درخواست مدیر بانک ملی گفت: نباید به فکر تعطیلی واحدها باشید چرا که با این تفکر ضربه مضاعف به پیکره اقتصادی استان وارد می‌شود و باید چاره‌جویی کرد تا در این میان کارگری بیکار نشود.

**سید حسین صابری با بیان داستانی از نوع برخورد خود با یک صنعتگر بد حساب گفت: این فرد در هشت ماه گذشته هشت وقت ملاقات با من گرفته که هر دفعه به دلیل پرداخت نکردن اقساط وامش او را به حضور نپذیرفته‌ام و گفته‌ام تا هنگامی که یک ریال به بانک بدهکار است حرفی از وام و تسهیلات پیش من نزند و اجازه ملاقات ندارد.

**صابری اطلاعات خود را در برخی از پرونده معوقات بانکی بیش از مدیران بانک‌ها دانست و گفت: در یک قلم از این اطلاعات یک مدیر بانکی هفته‌ها در تهران بود و به دنبال پرونده یک متخلف می‌گشت که من ریز جزئیات این فرد را در چندین صفحه و در داخل همین استان آماده کرده‌ام.

**یکی از مدیران بانکی که می‌خواست گزارش کار خود را در زمینه پی‌گیری معوقات بانکی و اخذ آن‌ها ارائه کند جمله خود را با پی‌گیری 6 میلیارد ریال معوقات آغاز کرد و استاندار در حالی که چای می‌نوشید گفت: قند در دلم آب شد فکر کردم این 6 میلیارد ریال را وصول کرده‌اید.

**استاندار کهگیلویه و بویراحمد حساسیت خود در پرداخت‌ها را بیش از مدیران بانک‌ها دانست و گفت: اگر حساسیت من را داشتید امروز با چنین مشکلاتی روبرو نمی‌شدید و همه شما خوب به یاد دارید در نخستین جلسه پی‌گیری مطالبات در استان آن‌قدر حرص و جوش خوردم که همه بدنم غرق در عرق شد.

**وی به شمه‌ای از حساسیت‌های خود اشاره کرد که توانسته گرهی را باز کند و گفت: ببینید در گذشته وضعیت مرغ در بازار ما چگونه بود و برای مرغ اقلید چگونه سر و دست می‌شکستیم اما امروز با کمی تدبیر علاوه بر تأمین مرغ همه استان، 208 تن هم ذخیره داریم.

**صابری فشار بر روی خود را ده‌ها برابر بیشتر از مدیران بانک‌ها دانست و گفت: ولی این فشارها من را از جای خود تکان نمی‌دهد چرا که جا خالی نمی‌دهم و تور سیمی هستم و محکم از دروازه حفاظت می‌کنم و با همین تفکر هیچ یک از ما نباید به دنبال صدارت خود باشیم.

وی نظارت را وظیفه همه مسئولان دانست و گفت: امام جمعه که نمی‌تواند بیاید به جای ما نظارت کند بلکه این ما هستیم که لازم است وظیفه نظارتی خود را فراموش نکنیم.

**استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از ایین نشست با انتقاد بسیار شدید از مدیران بانکی گفت: شما وام را داده‌اید و احوالش را نپرسیده‌اید، اقساط را داده‌اید و فرد در کویت سرمایه‌گذاری کرده است و طرف در تهران برج خریده است.

**صابری برخی اهمال‌ها توسط مدیران بانکی را به ضرر واحدهای تولیدی دانست و گفت: وقتی ما به درستی نظارت نمی‌کنیم کارخانه‌دار هم راه را اشتباه می‌رود و به همین دلیل بیچاره می‌شود.


( فارس)



تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1392, 06:46



» اخبار مرتبط:

  • 3 بدهکار بزرگ بانکی کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف می‌شوند
  • تهدید مدیر بانکی توسط بدهکار دانه ‌درشت
  • استانداری بدنبال بدهکاران بانکی از 100 میلیون تومان به بالا
  • توپ معوقات بانکی کهگیلویه و بویراحمد در زمین بانک‌ها
  • انهدام یک باند اختلاس بانکی در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟