مشروح اخبار


» گر مدیر ناز نمايد شما نياز كنيد!!!! | مدیر نازی




 گر ناز نمايد شما نياز كنيد!!!! يك جمله مشهور در ادبيات ما است.

امروز گوارديولا سر مربي موفق بارسا در سالهاي گذشته حاضر نمي شود به پاري سن ژرمن و منچستر سيتي و ميلان و چلسي برود و بايرن مونيخ را انتخاب مي كند زيرا در آنجا با فوتبالي هائي چون بكن بائر و رومنيگه و هاينس رو به رو است و مجبور نيست سخنان بي پايه و منطق پولدارهاي عرب و روس و ديگر مليت هائي كه فوتبال را فداي شهرت طلبي كرده اند را گوش دهد.

گر ناز نمايد شما نياز كنيد!!!! يك جمله مشهور در ادبيات ما است.
قرنها پيش  حافظ براي ما گفت" گر يار ناز نمايد شما نياز كنيد " شايد خواجه شيراز فكر نمي كرد كه اين مصرع معروفش بتواند تا اين اندازه گسترش پيدا كند كه در بسياري از مباحث اجتماعي و فرهنگي  وراي عارفانه هاي عاشقانه مورد استفاده قرار گيرد  كه يكي از اين حوزه ها كه  يار ناز مي كند و ما بايد نياز كنيد فوتبال  البته از نوع فارسي آن است.
مي گويند كه محمد رويانيان استعفا داده است استعفائي كه معلوم نيست به چه دليل و به كدامين منظور صورت گرفته است رويانيان نزديك به يك سال و نيم است كه در فوتبال ما حضور دارد و اگر نگارنده بتواند به حافظه اش  اعتماد كند اين بار، دفعه سومي است كه او خستگي و ناهماهنگي را بهانه كرده و استعفا مي دهد.


 استعفاي رويانيان ما را به ياد ناراحتي هاي قلبي كاشاني و قهر كردن هاي دادكان و مصطفوي و خداحافظي هاي پروين مي اندازد كه در هنگام مشكلات پيش مي آمدند و آنقدر تكراري و تا حدي بي معني شده اند كه ما را به ياد قصه به بورس رفتن استقلال و پرسپوليس مي اندازند و باز هم تكرار مي شوند.
 مي پرسيم چرا اين آقايان براي فوتبال ناز مي كنند ؟آيا غير از اين است كه فوتبال بيش از هر مسئله ديگر براي اين آقايان شهرت و امكانات  آورده است ؟ مي گويند كه رويانيان مديري است كه توانسته است پول به اين فوتبال بياورد مي پرسيم آيا اين مسئله بايد باعث شود كه سناريو تكراري قهر و ناز و استعفا را هر چند ماه يك بار و آن هم وقتي كه پرسپوليس مرتبا از حريفانش عقب مي افتد شاهد باشيم ؟

به چه دليل است كه هر وقت تيمهائي چون تراكتور سازي و سپاهان و استقلال رو به اوج مي روند نواي استعفا در اردوي پرسپوليس شنيده شده است ؟ ازسوي ديگر مگر آوردن پول را بايد موفيقت دانست ؟ بعنوان يك كارشناس اقتصادي بايد اذعان كنم در آمد زائي در صورتي مفيد است كه منابع هزينه هاي آن هم بهينه باشد و اين كه مرداني با پول هنگفت بخواهند فوتبال را متحول كنند امري غير ممكن است كه اگر تنها پول مي توانست موفقيت بياورد تيمهائي چون ميلان با برلوسكوني و اينتر با موراتي و چلسي با آبراموويچ و منچستر سيتي با مالكان اماراتي بسيار موفق تر از منچستر يونايتد و بارسلونا  بودند.

پول بايد در دو شاخصه پرداخت براي هزينه ها و سرمايه گزاري استفاده شود و از همه مهمتر نتايج خوبي داشته باشد پرسپوليس اين گونه هزينه كرده است آيا اين تيم موفق بوده است تيم همچنان  در ميانه هاي جدول و  چون زمان دنيزلي و خوزه است. تيم پر از حاشيه هاي مخرب است كه شاهديم يك سرپرست اندكي آشنا به فوتبال ندارد كه اطلاع داشته باشد قرعه كشي براي تعيين ميزباني و مهمان بودن  دوباره انجام نمي شود و در اين ميان رويانيان مرتبا استعفا مي دهد و به دنبال ناز كشيدن ها است و ما را به ياد قصه تكراري فدراسيون نشين ها و حكايت هاي تاج و عزيز محمدي با كفاشيان مي اندازد.

 
بايد بگوئيم درد اصلي پرسپوليس و شايد كل فوتبال ما غير فوتبالي بودن آن است و در همه دنيا اولويت ها در سخنگوئي و برنامه ريزي  با فوتبالي ها است. امروز گوارديولا سر مربي موفق بارسا در سالهاي گذشته حاضر نمي شود به پاري سن ژرمن و منچستر سيتي و ميلان و چلسي برود و بايرن مونيخ را انتخاب مي كند زيرا در آنجا با فوتبالي هائي چون بكن بائر و رومنيگه و هاينس رو به رو  است و مجبور نيست سخنان بي پايه  و منطق پولدارهاي عرب و روس و ديگر مليت هائي كه فوتبال را فداي  شهرت طلبي كرده اند را گوش دهد.


بيائيم به فوتبال خودمان برگرديم تا روزي كه  بجاي منطق به دنبال ناز كردن باشيم تا نيازمان كنند به جائي نمي رسيم در فوتبال و يا هر مسئله ديگر نتيجه ها مي توانند معيار خوبي براي ادامه كار و خواستني شدن باشند و وقتي كه فوتبال پر از ضعف مي شود و به جائي مي رسد كه حتي از ازبكستان هم عقب مي افتد و در غرب آسيا  و ديگر مسابقه ها آن افتضاح را بار مي آورد و قصه رفتن ها و بازگشتن ها تكراري آدمهاي تكراري ادامه داشته باشد هيچگاه فوتبال ما نمي تواند به جائي برسد كه امروز نرسيده است به ياد حافظ مي گوئيم  گر يار ناز كند شما نياز كنيد باز مي گوئيم يار آن است كه خواهانش باشيم كه در غير اين صورت نامي جز بار ندارد.تورج عاطف |




تاریخ انتشار : 1 بهمن 1391, 16:10



» اخبار مرتبط:

  • آخرین شایعه عجیب در باشگاه پرسپولیس
  • رویانیان از مردم یاسوج تشکر کرد
  • شكايت اكبر محمدي از حجت‌الاسلام عليپور
  • اظهارات فوتبالي احمدي نژاد
  • واكنش فدراسيون به تهديد رويانيان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟