مشروح اخبار


» مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد: تشکیل یک اتحادیه منسجم برای بخش آبزیان در دستور کار است



مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  یکی از اولویت‌های کاری خود را تشکیل یک اتحادیه منسجم و واحد برای تولیدکنندگان ماهی در این استان برشمرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  یکی از اولویت‌های کاری خود را تشکیل یک اتحادیه منسجم و واحد برای تولیدکنندگان ماهی در این استان برشمرد.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، اسحاق رستمی در جمع تولیدکنندگان ماهی اظهار کرد: هیچ صنعتی بدون داشتن یک تشکیلات منسجم و کارآمد نمی‌تواند پیگیر حق و حقوق خود و رفع موانع پیش‌پا در فرایند کاری خود باشد و این مهم در امر تولید و فعالیت‌های اقتصادی ضرورت دوچندانی دارد.
مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکیل این اتحادیه که مورد تاکید ریاست سازمان جهاد کشاورزی است به زودی نهایی خواخد شد.
رستمی با اشاره به رتبه سوم این استان در تولید ماهی افزود: در دولت جدید و با حمایت و پیگری‌های جدی و موثر آقای معتمدی‌پور، متولی ارشد بخش کشاورزی این استان، شاهد اقدامات زیربنایی قابل توجهی در صنعت شیلات کهگیلویه و بویراحمد هستیم که به زودی آثار این اقدامات زیربنایی در تولید ماهی این استان ملموس خواهند شد.
وی ادامه داد: این استان در سال ۶۵ اولین مزرعه تولید ماهی را راه‌اندازی کرد و از آن زمان تا الان که رتبه سوم تولید ماهی هستیم، حتی یک کارخانه تولید خوراک آبزیان نداشتیم و این در حالی است که ۷۰ درصد هزینه تمام شده تولید ماهی مربوط به غذای ماهی است.
وی گفت: در یکسال گذشته و در مدیریت جدید جهاد کشاورزی، رفع این نقیصه مهم در دستور کار قرار گرفت و اکنون چند کارخانه خوراک آبزیان در دست احداث است که با اتمام آنها شاهد تحول در این بخش خواهیم بود.
مدیر شیلات استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از اقدامات این حوزه را ارتقای مدیریت شیلات به اداره‌کل دانست و تصریح کرد: این اقدام که با حمایت و پیگیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی در حال نهایی شدن است، موجب استقلال و تقویت بخش دولتی و نهایتا افزایش قدرت حمایت از تولید در بخش خصوصی خواهد شد.
رستمی یادآور شد: رابطه تولیدکنندگان حوزه آبزیان با جهاد کشاورزی ترمیم و تنگاتنگ شده و این جلسات مستمر و آسیب‌شناسی مشکلات و موانع تولید ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/



تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1402, 11:48



» اخبار مرتبط:

  • 2 انتصاب جدید در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید سالانه 17 هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی برای ارتقای صنعت شیلات کهگیلویه و بویراحمد/معتمدی‌پور: ایجاد زنجیره کامل تولید ماهی در دستور کار است
  • در بازدید از یک طرح آسیب‌دیده شیلات مطرح شد خسارت ۸۵۶ میلیاردی سیل به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • بیماری ویروسی خطرناک در مزارع پرورش ماهی کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود