مشروح اخبار


» تقدیر جشنواره فجر به هنر گچسارانی ها /نارکی برگزیده..



آئین اختتامیه سی‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر صبح امروز با حضور محمود احمدی‌نژاد (رئیس جمهور)، محمد حسینی (وزیر ارشاد) و جمع کثیری از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جایگاه انسانها بسیار بالاتر از ارزش‌های مادی است، تصریح کرد: مأموریت اصلی هنرمندان بیدار کردن انسان‌ها و یادآوری وضعیت و حقیقت اصلی انسان است، کار هنرمند تذکر است و به نظر من بالاترین هنرمندان پیامبران بودند. پیامبران هنرمند بودند به دلیل اینکه تابلویی را ترسیم کردند تا زیبایی‌های انسان را پدیدار کرده و انسان را به خود برگردانند.

احمدی‌نژاد گفت: یکی دیگر از خصوصیات هنرمندان آرمانی بودن آنها است، هنرمند بدون آرمان معنا ندارد، هنرمندان اصلاح‌گر هستند. اصلاح تقریب زیبایی نیست بلکه ساختن زیبایی است.

وی افزود: من خدا را شکر می‌کنم که هنرمندان عزیز ما از گذشته‌های دور برای اعتلای انسان و اندیشه‌های زیبای انسانی و کمال انسان‌ها تلاش می‌کنند و از همین رو ماندگار هستند چرا که آرمان‌های بلند ماندگار هستند و زیبایی خلق شده توسط انسان‌ها ماندگار است.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با اشاره به کسالت 3 تن از هنرمندانی که قرار بود به آنها نشان درجه یک هنر اعطا شود، گفت: خانم‌ها ژاله علو، استاد عزت‌الله انتظامی و استاد جمشید مشایخی اینجا حاضر نبودند و انشا‌ءالله در فرصتی دیگر از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد و کار ما ادامه دارد.

 

در این مراسم اکثر برگزیدگان حضور نداشتند و نمایندگان آنها جوایز را دریافت کردند به طور مثال رضا ثروتی کارگردان نمایش «ویتسک»، پانته‌آ پناهی‌ها و مرتضی اسماعیل کاشی بازیگران برتر بخش بین‌الملل، رویا نونهالی بازیگر نمایش «طمع آلوی جنگلی»، حمیدرضا آذرنگ نویسنده نمایشنامه «ترن»، سیما تیرانداز کارگردان نمایش «مرد مقابل» و چند تن دیگر می‌توان اشاره کرد.

همچنین در بخش مسابقه ایران در بخش نمایشنامه‌نویسی در حالی که خیر‌الله تقیانی‌پور نویسنده «تعبیر یک رویا» نامش در بین کاندیدای بخش نمایشنامه‌نوسی نبود، مورد تقدیر قرار گرفت که این اتفاق موجب تعجب این نویسنده و کارگردان تئاتر نیز شد.

 

بنابراین گزارش برای اهدای نشان ملی حمید شاه‌آبادی معاون امور هنری یکی از افرادی بود که باید به روی سن می‌رفت اما با وجود اینکه نام او توسط مجری خوانده شد او به روی صحنه نرفت.

 

در بخش بزرگداشت بهروز بقایی، ثریا شیرزادی و محمود استاد محمد مورد تقدیر قرار گرفت، الته لازم به ذکر است که محمود استاد محمد به دلیل کسالت نتوانست حضور پیدا کند و دختر وی در این مراسم به عنوان نماینده وی حاضر شد.

 *برگزیدگان بخش «مناطق»، «تجربه‌های نو» و «نگاه تازه»

طراحی صحنه:

در این بخش ضمن تقدیر از «مسلم نارکی» برای طراحی صحنه نمایش «پرخاش‌های زنی که مادر بود» از گچساران؛ «امیرحسین دوانی» طراح صحنه نمایش «پروانگی» به عنوان برگزیده اعلام شد.

بازیگری مرد: از «مهران امام بخش» برای بازیگری نمایش «زمان لرزه» از تهران و «صاحب آهنگر» بازیگر نمایش «تولدت مبارک سامی» از ساری تقدیر شدند و «بهرام افشاری» بازیگر نمایش «رابینسون کروزوئه» به عنوان برگزیده اعلام شد.

بازیگری زن: تقدیر از «کیانا فتح‌نیا» بازیگر خردسال نمایش «شب بخیر کوچولو» و «مریم عطیه میرزایی» بازیگر نمایش «خون و ماتیک» از کرمانشاه و «طیبه نیک‌آزاد» بازیگر نمایش «خانه شیشه‌ای» از آبادان و اعلام «رویا میرعلمی» بازیگر نمایش «زمان لرزه» به عنوان برگزیده.

نمایشنامه‌نویسی: «اصغر گروسی» نویسنده نمایش «زمان لرزه» در این بخش برگزیده شد و «حمیدرضا نعیمی» برای نمایشنامه «رابینسون کروزوئه» و «علی افضل» برای نمایشنامه «پروانگی» تقدیر شدند.

کارگردانی: ضمن تقدیر از «میلاد نیک‌آبادی» کارگردان نمایش «رابینسون کروزوئه» و «علی حیدری» کارگردان نمایش«خانه شیشه‌ای»؛ «عامر مسافر» کارگردان نمایش «پروانگی» برگزیده این بخش شد.



تاریخ انتشار : 12 بهمن 1391, 22:47



» اخبار مرتبط:

  • نهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد حسین پناهی برگزار می‌شود +هنرمندان شرکت کننده
  • برترین های بیست و پنجمین جشنواره تئاتر منطقه یک کشور در یاسوج معرفی شدند.
  • پژمان جمشیدی وبهاره رهنمادر تئاتر یک کارگردان دهدشتی
  • نگاهی بر جشنواره ی تئاتر فجر امسال
  • برگزاری یادمان حسین پناهی در مهر ماه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟