مشروح اخبار


» 2 خبر جدید از اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد



معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:راهبران آموزش و تربیتی نقش تحولی در آموزش و پرورش را دارند و بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و تربیتی هستند.
 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد؛

راهبران آموزشی و تربیتی بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی و تربیتی 
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:راهبران آموزش و تربیتی نقش تحولی در آموزش و پرورش را دارند و بازوان توانمند کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و تربیتی هستند.
به گزارش راک نیوز،جلال رحیمی بیدک در نشست با مدیران و راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه راهبری و نظارت بر مدارس ابتدایی روستاها نقش مهمی در بهبود کیفیت فرایند آموزشی و تربیتی دارد، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تامین سلامت و آموزش وهمچنین فراهم کردن فرصت های تعلیم و تربیت برای همه کودکان لازم التعلیم به عنوان یک ماموریت اصلی تعریف شده است.
وی به اهداف فلسفه وجودی کار راهبران آموزشی در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و افزود: ارتقای کیفی امور آموزشی و پرورشی در روستاها،ارتقای مهارت حرفه ای معلمان آموزش ابتدایی ،کاهش فاصله سطح علمی دانش آموزان روستایی نسبت به سایر مناطق و شهرها از مهمترین  اهداف حوزه کاری راهبران آموزشی در استان است.
رحیمی بیدک خواستار ادامه روند نظارت بر عملکرد و فعالیت های آموزشی و تربیتی مدارس توسط راهبران شد و گفت:انعکاس سریع و به موقع نقاط ضعف و قوت پیش روی مدارس به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق موجب تقویت بیش از پیش نقاط قوت و تصمیم گيري و برنامه ریزی درست برای رفع نقاط ضعف در اسرع وقت می شود.
 وی راهبران آموزشی را مجریان طرح های آموزشی،تربیتی و فرهنگی در مدارس ابتدایی دانست و افزود: مهمترین افرادی که می توانند چالش های مرتبط پیش روی مسائل آموزشی و تربیتی را حل کنند بی شک خود راهبران آموزشی هستند. 
جلال رحیمی بیدک گفت:راهبران آموزشی به عنوان بازوی اصلی و واسط بین سیاست گذاران آموزش و پرورش و مدارس ابتدایی هستند که باید بیشترین میزان دانش افزایی را داشته باشند.
جان طلا رخشان رئیس اداره‌ی دوره دوم آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هم ضمن تشریح عملکرد راهبران آموزشی وتربیتی بر اهمیت کار ارکان مدرسه همچون، شورای مدرسه، شورای دانش آموزی، انجمن اولیا و مربیان و دیگر اجزای فعال در فضای مدرسه برای ارتقا کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش،تربیتی و فرهنگی تاکید کرد.
درویش پور ریس اداره‌ی دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز برگزاري چنین نشست ها و کارگاههای آموزشی را زمینه ساز تبادل افکار،اندیشه ها و پیشنهادات سازنده برای مرتفع کردن چالش های پیش روی حوزه آموزش ابتدایی دانست و گفت: این نشست ها علاوه بر این می‌تواند ضمن ایجاد حس همدلی ، زمینه احساس مسئولیت بیش از پیش راهبران آموزشی را در پی داشته باشد.
بهنام مجیدیان فرد رییس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هم گفت: آنچه که در سطوح مختلف دستگاه تعلیم و تربیت اتفاق می افتد بسته به نوع نگاه ، اندیشه معلم و مدیر در فضای مدرسه دارد که اگر خوب مدیریت شوند تحول و تغییر رو به جلو و تعالی دانش آموزان را به دنبال دارد.
************************
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
ارائه خدمات درمانی مطلوب به فرهنگیان اولویت کاری دولت مردمی ایران قوی است/ تقویت همکاری آموزش و پرورش و بیمه دانا برای ارائه خدمات بیمه‌ای گسترده به فرهنگیان
معاون پژوهش،برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه خدمات درمانی مطلوب به فرهنگیان و خانواده های آنان اولویت کاری دولت مردمی ایران قوی است که در انعقاد قرار داد آموزش وپرورش با بیمه دانا مورد تاکید قرار گرفته است.
به گزارش راک نیوز،به همت اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد، نشست هم اندیشی مدیرکل ،معاونان و روسای ادارات آموزش وپرورش شهرستانها و مناطق ، با نماینده بیمه دانا ،مدیر عامل پست بانک و نماینده مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.
معاون پژوهش،برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: رضایتمندی جامعه بزرگ فرهنگیان و خانواده های آنان باید اولویت کاری مسئولان بیمه دانا و صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.
ایمان سبحان نژاد ضمن تقدیر و تشکر از ارائه خدمات بیمه دانا به فرهنگیان، خواستار انعقاد قرارداد بیشتر با بیمارستانها، داروخانه‌ها ،کلینیک ها و مطب‌های مستقر در نقاط مختلف استان برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به فرهنگیان وخانواده های آنان شد.
وی بر استمرار تشکیل جلسات بین آموزش و پرورش و بیمه دانا به منظور تقویت همکاری های دوجانبه برای بهبود و ارائه خدمات بیمه‌ای گسترده تر و مطلوب به این قشر تاکید کرد و گفت: هدف وزارت از تغییر بیمه معلم به بیمه دانا انجام عملکرد بهتر توام با سرعت، صحت و دقت در کار و همچنین افزایش پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد برای افزایش ارائه خدمات بیشتر و مطلوب تر برای کسب رضایتمتدی معلمان،خانواده های آنان است.
 رئیس شعبه یاسوج بیمه دانا نیز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه بیمه‌ای و گسترش مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه دانا ،از بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود برای ارائه بهترین و سریع‌ترین نوع خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان استان خبر داد و گفت:با ۷۰۰ مرکز درمانی در شهرستانها و مناطق مختلف استان برای ارائه خدمات مطلوب انعقاد قرارداد شده است.
سیدمهدی صادقی ، تعداد بیمه شدگان فرهنگی و خانواده های آنان در استان کهگیلویه وبویراحمد که از بیمه تکمیلی دانا برخوردار هستند ،را ۶۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود:این بیمه کمتر از ۲۵ روز هزینه های درمانی را به جامعه هدف خود پرداخت می کند.
وی از جلسه با روسای آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق برای حل مشکلات احتمالی خبر داد و گفت: از همه ظرفیتها برای ارائه خدمات مطلوب بیمه ای استفاده خواهیم کرد.
نماینده موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست از رویکرد جدید این صندوق برای ارتقا وضعیت معیشتی فرهنگیان خبر داد و گفت:یکی از این رویکردها ،بهره مالکانه بوده که به زودی بازنشستگان از مزایای آن برخوردار می شوند.
منوچهر بهمنی خواستار افزایش سهم عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان از ۳ درصد به ۵ درصد شد.
وی با بیان اینکه تبیین اهداف و آگاهی بخشی از عملکرد صندوق موجب اعتماد سازی،جذب اعضا جدید،ایجاد دلگرمی برای دوران بازنشستگی و نگهداشت اعضا می شود خواستار افزایش ماهیانه حق عضویت، کاهش آمار اعضای انصرافی، جذب شاغلین غیر عضو و جذب فرهنگیان جدید الورود شد.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: باید همگرایی، تعامل و تفاهم همکاری بین آموزش و پرورش ،بیمه تکمیلی دانا و صندوق ذخیره فرهنگیان ایجاد شود تا بتوان به نحو مطلوب به جامعه بزرگ فرهنگیان و خانواده های آنان ارائه خدمت کرد.
علی سینایی با بیان اینکه اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش وپرورش استان تمام تلاش خود را برای خدمت به همکاران و جلب رضایتمندی آنان به کار خواهد گرفت ازکارشناسان تعاون شهرستانها و مناطق خواست در نشست مدیران مدارس حضور یافته و نسبت به اطلاع رسانی تمامی برنامه های حوزه تعاون به ویژه در بحث بیمه ها وصندوق ذخیره اقدام کنند تا زمینه خدمت رسانی بهتر به فرهنگیان فراهم گردد.
در این نشست لوداب به علت عضویت ۱۰۰ درصدی کارکنان آن در صندوق ذخیره فرهنگیان،به عنوان منطقه برتر در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.



تاریخ انتشار : 6 آبان 1402, 16:15



» اخبار مرتبط:

  • مدیر آموزش و پرورش گچساران: راهبران آموزشی و تربیتی نقش موثری در ارتقای کیفیت مدارس دارند
  • انتخاب راهبران آموزشی وتربیتی مدارس از طریق آزمون؛121 راهبر آموزشی و تربیتی در استان نیاز است
  • مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد: ارتقا کیفیت آموزشی مدارس شاهد از اولویت‌های آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصابات گسترده در اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود