مشروح اخبار


» جهادی از جنس سلامت؛ 220 نفر از اهالی روستای بی بی جان آباد ویزیت رایگان شدند



رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد تشکیل "بسیج" با هدف تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری آحاد افراد جامعه به ویژه مناطق روستایی و کمتر برخوردار از مواهب نظام مقدس جمهوری اسلامی اردوی جهادی پزشکی امام خامنه‌ای بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران در روستای بی بی جان آباد (سقلاتون) برگزار شد.

دکتر رضا بقائی در حاشیه برگزاری این اردو در گفتگو با خبرنگار راک نیوز عنوان کرد: این اردو با همکاری حوزه مقاومت امام حسن مجتبی (ع) بسیج نفت و گاز گچساران برگزار شده و در سال جاری تاکنون 2 مرحله از این اردو در مناطق مختلف روستایی برگزار شده است.

جهادی از جنس سلامت؛ 220 نفر از اهالی روستای بی بی جان آباد ویزیت رایگان شدند

وی افزود: گروه جهادی پزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران شامل پزشک عمومی، متخصص قلب و عروق، ماما، دارویار، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس است که در یک ماموریت یک روزه به 220 نفر از اهالی روستای بی بی جان آباد خدمات درمانی و بهداشتی مختلف ارائه دادند.

وی تصریح کرد: علاوه بر خدمات پزشکی، غربالگری قند و فشار خون، آموزش بهداشت و سبک زندگی، مشاوره پرستاری و تغذیه نیز به صورت رایگان ارائه شد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران اظهار داشت: به منظور سهولت دسترسی بیماران مراجعه کننده به خدمات درمانی، داروهای عمومی و تخصصی مورد نیاز و تجویز شده از سوی پزشک، به صورت رایگان در اختیار مراجعین قرار گرفت.
وی یادآور شد: بیمارانی که نیاز به خدمات تخصصی دارند تحت مسئولیت‌های اجتماعی با نظر پزشک متخصص به کلینیک‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.
ویزیت بیماران در منزل
دکتر بقائی بیان کرد: پزشکان جهادی بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران برخی از بیماران را که امکان حضور در محل استقرار تیم پزشکی درمانی را نداشتند در خانه ویزیت کردند.
سمپاشی کوچه‌ها و طعمه‌گذاری برای امحای حیوانات موذی
وی همچنین عنوان کرد: تیم بهداشت و محیط نیز در این اردو حضور داشته که اقدام به سمپاشی کوچه‌ها و همچنین طعمه‌گذاری جهت امحای جانوران مضر با هدف ارتقای سطح سلامت و پاکسازی محیط‌ نمودند.
طی این اردوی جهادی پزشکی از نوزاد 10 ماهه تا کودک ویلچرنشین و سالمند 94 ساله ویزیت رایگان شدند، همچنین در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌هایی از جمله قصه گویی و نقاشی انجام شد.
واحد بهره‌برداری شماره یک گچساران که در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی به بهره‌برداری رسیده و در ارتفاع سه هزار و ۲۲۱ پایی از سطح دریا قرار دارد در روستای بی بی جان آباد (سقلاتون) که به بام نفت ایران معروف است واقع شده است.



تاریخ انتشار : 10 آذر 1402, 10:10



» اخبار مرتبط:

  • تيم پزشكی جهادی بهداشت و درمان صنعت نفت به روستاهای گچساران می‌رود
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل به مددجویان کهگیلویه و بویراحمد
  • به ثمر نشستن خدمتی دیگر؛ خانه بهداشت آبگرمو افتتاح شد
  • گروه تخصصی جراحی ابن سینا به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند
  • خدمات‌رسانی بسیج جامعه پزشکی در 30 روستای دیشموک
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟