مشروح اخبار


» موحد، آبرو و اعتباری که با افتخار هزینه ی کهگیلویه شد



آبرو و اعتبار اجتماعی یکی از نعمت های خدای متعال است که همانند پست و مقام و موقعیت نزد افراد به امانت گذاشته شده است.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


*موحد، آبرو و اعتباری که با افتخار هزینه ی کهگیلویه شد*

آبرو و اعتبار اجتماعی یکی از نعمت های خدای متعال است که همانند پست و مقام و موقعیت نزد افراد به امانت گذاشته شده است.
 آبرو و عزت مؤمن در دین مبین اسلام آنقدر اهمیت دارد که پیامبر اسلام (ص) آبروی مومن را همردیف خانه ی کعبه دانسته که باید حرمت آن رعایت شود. به روایت بزرگان دین، آبرو انقدر مهم است که یکی از سوالاتی که در قیامت از انسان مطرح میشود این است که آبرویی که خداوند به شما عنایت کرد در چه راهی مصرف کردید. کسب اعتبار و آبروی افراد یک فرآیند زمانبر و طولانی است و به تدریج جمع آوری میگردد. به عبارتی دیگر آبرو و اعتبار یک شبه به دست نمی آید.
 در این میان یکی از نکات مهم و اساسی در خصوص آبرو نحوه هزینه کرد آن است. گفته میشود خرج کردن و هزینه کردن آبرو بعضا از جان دادن هم سخت تر و سنگین تر است. به بیانی دیگر، بسیارند افرادی که وقتی اعتبار و آبرویی در جامعه به دست آوردند دیگر حاضر به خرج آن در راه خدا و بندگان خدا نمی شوند. در مقابل هم بندگانی هستند که اعتقاد دارند اگر آبرو و اعتباری در جامعه پیدا کرده اند باید آن را خرج حل مشکلات و معضلات بندگان خدا نمایند. به عبارتی از ودیعه الهی برای کمک به بندگان خدا استفاده کنند. 
یکی از این افراد خاص خداوند، موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ است. بخشی از آبروی اجتماعی توسط اعمال و رفتار شخص به دست می آید اما بخشی از آن نیز اکتسابی و ناشی از پست و مقام و موقعیت است.
 انتخابات مجلس یکی از مصادیقی است که افراد جامعه با حمایت و طرفداری از یک فرد باعث ایجاد آبرو و اعتبار خاص برای یک فرد میشوند به عبارتی بخشی از اعتبار وکیل مردم به خاطر پشتوانه مردمی ایشان است. چه بسیارند کسانی که در مقام حرف و شعار خود حاضرند از آبرو و اعتبار خود هزینه کنند اما در عرصه عمل و اجرا خُلف وعده کرده اند و به گونه دیگری رفتار کرده اند. در تاریخ بسیارند افرادی که قبل از کسب موقعیت افراد مخلصی بوده اند اما وقتی از مردم آبرو و اعتبار گرفتند به آنها پشت کرده و آبرو و اعتبار خود را صرف فامیل و بستگان و دوستان خاص نمودند.
 نگاهی به کارنامه قضایی و تقنینی ۴۰ ساله موحد نشان دهنده این است که از دادستانی دستگاه قضایی تا نماینده ادوار مجلس همیشه و همواره آبرو و اعتبار خود را صرف حل مشکلات و گرفتاری مردم محروم کهگیلویه نموده است. بر خلاف بسیاری از افرادی که وقتی در منصبی حتی جزئی قرار میگیرند شأن خود را بالاتر از مردم دانسته و به آنها پشت میکنند و پاسخگوی آنان نیستند. موحد، فردی است که هیچگاه در مدت طولانی دوران خدمت از مردم فاصله نگرفته است. جایگاه نمایندگی مجلس در کشور ما جایگاه بسیار رفیعی است. چنانچه فردی بخواهد از این جایگاه برای اهداف و مطامع دنیوی خود و بستگان و دوستانش استفاده کند زمینه بسیاری وجود برای این کار دارد. به اصلاح گفته میشود طرف در طول دوره نمایندگی بار خودش را خواهد بست. اما موحد از جمله نمایندگان مردم بوده است که از مردم آبرو و اعتبار گرفته و آن را در راه خدمت به مردم و بندگان خدا هزینه کرده و چیزی برای خود و خانواده اش نیندوخته است.
به عبارت دیگر میتوان گفت موحد یک هویت، آبرو و اعتباری بوده و هست و انشاالله خواهد بود که برای رفع فقر و محرومیت و رشد و اعتلای دیار کهگیلویه هزینه شده و کماکان میشود.
 موحد از جمله افرادی است که به مصداق سخن پیامبر اسلام زکات آبرویش را به معنی واقعی کلمه برای رفع مشکلات مردم کهگیلویه پرداخت کرده است.
 موحد همیشه و همواره در دوران طولانی خدمتش به این سخن امام حسین( ع) اعتقاد و التزام عملی خود را نشان داده است که می فرماید. اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ.
نیازهای مردم به شما از نعمت های خداوند بر شماست، پس از نعمت ها ملول نشوید (و آن ها را برآورده سازید) و گرنه از دست می روند.



تاریخ انتشار : 1 بهمن 1402, 18:34



» اخبار مرتبط:

  • تبلیغ یا تخریب
  • سید محمد موحد و پایگاه قوی مردمی
  • ابعاد شخصیتی سید محمد موحد
  • بزرگواری:نیروهای امنیتی و قضایی نگذارندخفاشان شب با آبرو و حیثیت افراد بازی کنند
  • موحد،پیش قراول رقابت انتخاباتی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟