مشروح اخبار


» انتخابات کهگیلویه،سن تقویمی یا سن تجربی



عده ای این موضوع را مستمسکی قرار داده و به برخی نامزدهای حاضر در انتخابات از جمله جناب اقای سید محمد موحد تاخته اند و ایشان را به نوعی متهم به قدرت طلبی و مانعی برای رشد و ارتقاء فرزندان و جوانان منطقه قلمداد کرده اند.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

انتخابات کهگیلویه،سن تقویمی یا سن تجربی

 
یکی از موضوعات مهمی که در این ایام در کوران رقابت های انتخاباتی در کهگیلویه بزرگ مطرح هست بحث جوان گرایی است.
عده ای این موضوع را مستمسکی قرار داده و به برخی نامزدهای حاضر در انتخابات از جمله جناب اقای سید محمد موحد تاخته اند و ایشان را به نوعی متهم به قدرت طلبی و مانعی برای رشد و ارتقاء فرزندان و جوانان منطقه قلمداد کرده اند.
البته بحث جوان گرایی و تزریق فکر و ایده جدید به مدل حکمرانی کشور در ابعاد مختلف اجرایی و تقنینی و قضایی یک امر لازم و ضروری است و باید تلاش شود این اتفاق بیفتد. اما این نکته را هم باید مد نظر داشت که به عبارتی از حول حلیم در دیگ نیفتاد.نکته مهم و کلیدی در این میان این است که معیار و ملاک جوانی چیست.ایا سن شناسنامه ای و به عبارتی سن تقویمی باید ملاک باشد یا در کنار آن سن تجربی و به عبارتی توان و دانش و تجربه و ظرفیت کاری و علاقه و انگیزه خدمت هم باید مورد توجه باشد.متاسفانه برخی ها فقط به سن شناسنامه ای توجه داشته و از سایر ابعاد عامدانه حرفی نزده و یا اینکه خود را به جهالت زده اند. امروز شاهدیم تاکید بر جوان گرایی و استفاده از برخی از جوانان خام و بی تجربه در برخی مناصب ارشد اجرایی مشکلات عدیده ای برای کشور ایجاد کرده است.
در هر حال جوان گرایی و جوانان حاضر در عرصه انتخابات کهگیلویه بزرگ قابل احترام هستند اما این کار نیاز به مقدمات و ملزوماتی دارد.
در این رابطه چند نکته را باید مد نظر قرار داد.
 نکته اول اینکه در انتخابات با پدیده ای به نام انتخاب عمومی روبرو هستیم.مالک این فرایند تک‌تک مردم منطقه کهگیلویه بزرگ هستند .در مشاغل انتصابی شاید بتوان به راحتی جوان گرایی را پیاده سازی کرد اما در بحث مناصب انتخابی باید بتوان افکار عمومی مردم را در این خصوص اقناع کرد.اقناع عمومی صرفا با اتکا به سن تقویمی صرف امکان پذیر نیست .اقناع عمومی با شعار و ادعا و گنده گویی و توهین و تهمت و بد اخلاقی و بی احترامی به بزرگان محقق نخواهد شد.اقناع عمومی با تلاش،توان، تجربه و کار میدانی و عملی، احترام و اخلاق مداری حاصل خواهد شد. مردم و افکار عمومی اگر در خصوص موحد به این اقناع رسید که ایشان مانع رشد جوانان است به طور خودکار ایشان را کنار خواهد زد.با زور ، اجبار ، توهین ،تخریب ، تهدید و داد و فریاد این اتفاق نخواهد افتاد کما اینکه در ۶ دوره گذشته نیفتاد.
نکته دوم اینکه برخی ها تلاش می کنند با اتکا به سن تقویمی با موضوع انتخابات به صورت صفر و یک برخورد کنند.اینکه ادعا شود چون جوانان هستند سایرین باید کنار بروند ادعای منطقی و مردم پسندی نیست‌.اینکه چون ما هستیم دیگران نباشند عقلایی نیست.اینجا بحث حقوق عامه مردم مطرح هست‌.حق یک نفر یا دو نفر نیست که قابل بخشش و چانه زنی باشد.در این خصوص جناب آقای موحد یک الگوی عملی و زنده و مدلی برای جوانان حاضر در صحنه است که اگر دنبال اقناع عمومی و جلب رای مردم در آینده هستند امروز با الگو قرار دادن موحد ، کسب تجربه کرده و سبک رفتاری موحد را تمرین کنند.ایشان هم از جوانی فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرد اما با سبک رفتاری و فعالیت میدانی منحصر به فرد خود توانست از همان ابتدا افکار عمومی و توده مردم را نسبت با انتخاب خود قانع نماید.انتخاب و رای به جوانان در انتخابات یک مطالبه است نباید با آن به عنوان حق مسلم برخورد شود.
 در خاتمه باید گفت امروز انتخابات کهگیلویه بزرگ عرصه انتخاب بین پیر و جوان شناسنامه ای نیست.عرصه انتخاب بین سن تقویمی و سن تجربی است. انتخابات کهگیلویه بزرگ عرصه انتخاب بین کار ، تلاش ، تجربه ، خدمت بی منت ،انگیزه و اراده پولادین ، مردم داری ،اخلاق مداری و مجاهدت مستمر از یک طرف و از طرف دیگر ادعا ،شعار و راحت طلبی و مردم گریزی و بد اخلاقی است. مشاهدات میدانی و استقبال جوانان از سید محمد موحد نشان می‌دهد مردم و جوانان کهگیلویه بزرگ کماکان سن تجربی را بر سن تقویمی ترجیح می‌دهند.



تاریخ انتشار : 23 بهمن 1402, 05:45



» اخبار مرتبط:

  • موج موحد خواهی همواره کهگیلویه بزرگ را فراگرفته به قلم دکترخدیجه ثنائیان زاده
  • انتخابات کهگیلویه، آزمون شایسته سالاری و قومیت گرایی
  • عملکرد موفق موحد ، رقیب همیشگی خود و دیگران
  • موحد و دشمن زیاری ،اقیانوس وحدت و همدلی
  • *"موحد"، انتخاب اول و آخر مردم کهگیلویه بزرگ‌*
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟