مشروح اخبار


» بیعت دوباره ی مردم چرام با موحد



در ادامه دعوت های مردمی و برگزاری همایش های انتخاباتی دیروز و امروز و امشب، موحد مهمان مردم دیار چشمه بلقیس و سادات محترم منطقه بود.

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

 *بیعت دوباره ی مردم چرام با موحد*
 در ادامه دعوت های مردمی و برگزاری همایش های انتخاباتی دیروز و امروز و امشب، موحد مهمان مردم دیار چشمه بلقیس و سادات محترم منطقه بود.
 در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ، شهرستان چرام دارای شرایط خاص و ویژه ای است. بنابراین در این نوشتار، تلاش شده یک تحلیل واقع بینانه از شرایط انتخاباتی و استقبال از موحد در این شهرستان ارائه گردد.
 شرایط چرام از چند جهت متمایز است. اول اینکه رقیب اصلی موحد در این انتخابات یکی از سادات معزز امام زاده علی است که در حوزه استحفاضی چرام قرار دارد. بنابراین در نگاه اول با توجه به ساختار قومی و قبیله ای منطقه انتظار می‌رود مردم چرام به فرزند خود اقبال بیشتری نشان دهند‌. ویژگی دوم اینکه همیشه در طول چهار سال و یا به عبارتی ۴۰ سال گذشته منتقدان همیشگی موحد را متهم به عدم توجه به منطقه چرام نموده و در آستانه انتخابات نیر بر این موضوع اصرار دارند. نکته سوم اینکه چندی پیش در همایشی در این منطقه یکی از سخنرانان اجاره ای و وارداتی از سایر حوزه های استان، با بی شرمی تمام انتقادات شدیدی را متوجه موحد نمود و از همه حریم های اخلاقی و انسانی و طایفه ای عبور کرد. البته ایشان با توجه به جهل و ناآگاهی که داشت فکر کرده بود با انتخاب چرام با این کار موج آفرینی ایجاد خواهد کرد در حالی که تیری که پرتاب کرده بود کمانه کرد و به خودش اصابت کرد.
 با مقدماتی که بیان شد و تبلیغات مسموم و سهمگینی که در این ایام در جریان است، انتظار می‌رفت پایگاه موحد در چرام متزلزل باشد و استقبال چندانی از ایشان به عمل نیاید اما بر خلاف تصور، واقعیت های میدانی حکایت دیگری داشت‌.
همایش های عمومی در کنار دعوت های ایلات و طوایف و خانواده ها و اشخاص و اقشار مختلف مردم چرام از سید محمد موحد به گونه ای بوده است که علی رغم حضور چند روزه و تجمیع برخی جلسات و برگزاری جلسات تا پاسی از شب، باز هم تعدادی از جلسات به آینده موکول شده است. ‌
این حضور و شعور سیاسی و اجتماعی مردم چرام حکایت از یک واقعیت دارد و آن اینکه مردم چرام در بحث انتخاب نماینده از مرزهای قومی و قبیله ای و برادری و سیادت عبور کرده اند و ضمن احترام به همه اینها، آنچه برای آنان اهمیت دارد شایستگی و صلاحیت و خدمت بی منت است. مردم این منطقه نشان دادند برای توسعه و عمران و سازندگی و خدمت گذاری هیچ تعارفی و معذوریتی با هیچ فردی نداشته ولو برادر آنان باشد.
 استقبال بی نظیر مردم چرام از موحد جلوه های بی نظیری از عشق و علاقه ماندگار بین وکیل و موکلان خود را به رخ کشاند.
 مردم شریف چرام و حومه با این استقبال معنی دار نشان دادند که نه تنها تحت تاثیر بد اخلاقی های اخیر قرار نگرفته اند بلکه با عزم و اراده ای محکم تر و با آرایی بالاتر در ۱۱ اسفند با خادم شایسته خود سید محمد موحد بیعت دوباره خواهند کرد.



تاریخ انتشار : 28 بهمن 1402, 03:48



» اخبار مرتبط:

  • موحد و دشمن زیاری ،اقیانوس وحدت و همدلی
  • موحد در سرفاریاب ،منت بر مردم ممنوع است
  • نگین سر سبز جنوب دوباره با سناتور بیعت کرد/گزارش تصویری سفر سید محمد موحد در شهرستان چرام
  • پاسخی به برخی هجمه‌ها علیه نماینده فعلی کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده؛ نگاه یکسان و برابر«موحد» به همه مناطق و ایلات کهگیلویه بزرگ
  • یادداشت؛ تفاوت موحد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟