مشروح اخبار


» تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد



رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات استان، ۵۲۰ هزار نفر است که بیش از ۳۰ هزار نفر از این تعداد رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد گفت: تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات استان، ۵۲۰ هزار نفر است که بیش از ۳۰ هزار نفر از این تعداد رای اولی هستند.

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، سید جواد هاشمی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: ۱۰ روز تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که هر دو از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند مانده که زمینه برای برگزاری این دو انتخابات در ۱۱ اسفند فراهم است.
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: با تغییر حوزه انتخابیه یکی از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به استان زمینه برگزاری انتخابات رقابتی در استان فراهم شده و از ۲۵ بهمن نیز کار تبلیغات نامزدهای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری آغاز شده است.
وی در خصوص آخرین وضعیت تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزود از تاریخ ۱۹ بهمن ماه که تایید صلاحیت شدگان جدید اعلام شد دیگر هیچ فرد جدیدی در استان تایید صلاحیت نشده است.
هاشمی ادامه داد: آخرین آمار تایید صلاحیت شدگان استان ۱۲۷ نفر بود که با انصراف چند نفر از کاندیدها و تغییر حوزه انتخابیه ۱۱ نفر، نامزدهای انتخابات مجلس در سه حوزه انتخابیه استان به ۱۰۴ نفر کاهش یافت.
رئیس ستاد انتخابات استان افزود: بنابراین ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، ۳۸ نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون و ۳۳ نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی ۱۱ اسفند به رقابت می پردازند.
وی اظهار داشت: کار تبلیغات قانونی و رسمی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم اسفند آغاز و  ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری به پایان می رسد که مکان ستاد و محل سخنرانی کاندیدها در هر سه حوزه انتخابیه مشخص شده است.
هاشمی بیان کرد: در هر شعبه اخذ رای سه تا پنج ناظر انتخاب شده است، ضمن اینکه در شعب اخذ رای چینش نیروها به شکلی است که همه کاندیدها در شعب اخذ رای نماینده دارند و ناظر و بازرس هم در شعب حضور دارند.
وی برخی شایعات در خصوص تقلب در انتخابات را رد کرد و گفت: با همکاری و همراهی مردم و حضور دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی، انتخاباتی در کمال صحت و سلامت در ۱۱ اسفند ماه برگزار خواهیم کرد.
هاشمی عنوان کرد: ضبط مناظرات انتخابات در صدا و سیمای مرکز استان شب گذشته به پایان رسید و در زمان رسمی تبلیغات از طریق  سه کانال تبلیغات انتخاباتی صدا و سیما پخش می شود.
وی با تاکید بر اینکه به مردم اطمینان می دهیم که انتخابات ۱۱ اسفند در سلامت و امنیت برگزار می شود، گفت: اوایل همین هفته اعضای شورای تامین استان و شهرستان جلساتی با کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هر سه حوزه انتخابیه برگزار کردند و نامزدها نقطه نظرات خود را بیان و پاسخ خود را از اعضای شورای تامین دریافت کردند.



تاریخ انتشار : 1 اسفند 1402, 15:53



» اخبار مرتبط:

  • رد صلاحیت 35 نماینده مجلس هشتم
  • رئیس ستاد انتخابات استان تشریح کرد: آخرین وضعیت تایید صلاحیت های سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد
  • تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس در هرمزگان 41 نفر است
  • اسامی تایید صلاحیت شدگان امروز تاپايان وقت اداري به ستاد انتخابات كشور اعلام می شود
  • پیش‌ ثبت‌نام ۳۵۶ نفر در کهگیلویه و بویراحمد/ اعلام سن و مدرک تحصیلی داوطلبان انتخابات مجلس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟