مشروح اخبار


» سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد: تحقق شعار سال، نیازمند پرورش و تربیت نیروی انسانی متخصص است/ مشارکت مردمی در تمام حوزه ها راهگشاست



سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: آموزش و پرورش در سال 1403 با اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب با تربیت نیروی انسانی متخصص در هنرستانها، برای تحقق شعار سال برنامه ریزی خواهد کرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: آموزش و پرورش در سال 1403 با اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب با تربیت نیروی انسانی متخصص در هنرستانها، برای تحقق شعار سال برنامه ریزی خواهد کرد.

به گزارش راک نیوز،محمد جمالی آرند با اشاره به پیام نوروزی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و نامگذاری سال 1403 به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم" گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما در حوزه تولید، تربیت نیروی کار در سطوح مختلف از مبتدی گرفته تا ماهر است که آموزش وپرورش از طریق توسعه و تجهیز هنرستانها در این زمینه می توانند به خوبی نقش آفرینی کند.
 وی ، نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار سال را یادآور شد و تصریح کرد: مشارکت دادن مردم در امور اقتصادی بستر را برای شکوفایی اقتصادی در کشور فراهم می کند.
جمالی آرند، رشد تولید را مستلزم تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص دانست و گفت: آموزش و پرورش، از طریق گسترش توسعه کمّی و کیفی هنرستانها در راستای تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر و ترویج فرهنگ کارآفرینی تلاش خواهد کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت هنرستانها در سطح برخی شهرستانها پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیست گفت:در سال 1403 نهضت ساخت و تجهیز هنرستانها‌ با استفاده از ظرفیت دولت و خیرین در دستور کار آموزش وپرورش قرارخواهد گرفت.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با تأکید به نقش آموزش‌های مهارتی در کارآفرینی و ایجاد اشتغال، گفت: یکی از اهداف آموزشی در هنرستانها، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی هنرجویان برای چذب بازار کار است.
جمالی آرند افزود: آموزش‌های کاربردی در هنرستانها می‌تواند از طریق افزایش دانش و مهارت در هنرجویان، سبب ارتقاء سطح اشتغال‌زایی و کارآفرینی در جامعه شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه تاکید و تمرکز راهبردی مقام عظمای ولایت در شعار سال سنوات گذشته بر موضوع تولید، دارای یک منطق قوی علمی و تجربی است، اظهار کرد: تولید، کلید و سنگ بنای اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور برای ساختن آینده ای بهتر است و آموزش و پرورش با تمامی ظرفیت و پتانسیل برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش خواهد کرد.
وی، با اشاره به اینکه تحقق شعار سال، نیازمند پرورش و تربیت نیروی متخصص است، تصریح کرد: آموزش و پرورش با اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب برای تحقق شعار سال و کمک به رشد تولید برنامه ریزی خواهد کرد و با هدایت تحصیلی درست دانش‌آموزان به عنوان نسلهای آینده به سمت هنرستانها و مراکز مهارتی و ارائه آموزش های باکیفیت اقدام ،تا دانش آموزان با فراگیری مهارت، ایده‌های نو و خلاقانه بتوانند به رشد تولید کمک کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد، رکن دیگر شعار سال را مشارکت مردمی عنوان کرد وگفت: مشارکت مردمی در تمام حوزه بسیار راهگشاست و آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت مسابقات فرهنگی هنری ، جشنواره‌ها، اردوها و برنامه‌های تبیینی برای خانواده ها و دانش آموزان با استفاده از ظرفیت انجمن اولیاء ومربیان برای تحقق شعار سال تلاش می کند.
جمالی آرند در پایان گفت: در سند تحول دولت مردمی ایران قوی، به مردمی‌سازی،مهارت‌آموزی و تولید پرداخته شده است که مانموریت دستگاها نیز برای تحقق شعار سال نیز مشخص شده است.



تاریخ انتشار : 2 فروردین 1403, 12:57



» اخبار مرتبط:

  • سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد : روسای شهرستانهای مناطق بر اساس شاخص‌ها ارزیابی می شوند
  • معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد : تاسیس هنرستانهای جوار در کنار صنایع بزرگ استان پیگیری شود/توسعه هنرستان‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی کارآمد دارد
  • مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه مدیران مدارس برای ارتقای تعليم و تربيت است
  • مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: سند تحول بنیادین ریل گذاری برای تربیت و پرورش انسان های متعهد و صالح در تراز انقلاب اسلامی
  • مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟