مشروح اخبار


» سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد: ضرورت استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در حفظ و حراست از اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی استان



سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:استفاده از ظرفیت‌های آموزش وپرورش که در اکثر شهرهای و روستاهای استان دارای محیط آموزشی می‌باشد برای حفظ و حراست از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی ضروری است .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:استفاده از ظرفیت‌های آموزش وپرورش که در اکثر شهرهای و روستاهای استان دارای محیط آموزشی می‌باشد برای حفظ و حراست از اراضی ملی و عرصه‌های منابع طبیعی ضروری است .

به گزارش راک نیوز،محمد جمالی آرند ،در ديدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت درختکاری و منابع طبیعی افزود: نهادینه ساختن فرهنگ درختکاری در جامعه امری ضروری است. 
وی،حفظ منابع طبیعی و ثروت های خدادادی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت:آموزش و پرورش بزرگترین ظرفیت را برای تولید و تثبیت فرهنگ در جامعه دارد.
جمالی آرند افزود: فرهنگ درختکاری باید از سنین پایین در مدارس آموزش داده شود تا منابع طبیعی توسط نسل آینده کشور حفظ شود.
جمالی آرند،مهمترین رسالت کاری را آموزش و پرورش را فرهنگ سازی در همه زمینه ها بویژه فرهنگ سازی با ارائه آموزش های لازم از سنین کودکی در زمینه حفظ منابع طبیعی برشمرد و گفت:آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا نهایت همکاری را اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در زمینه کاشت درخت،توسعه جنگل‌کاری و حفاظت از عرصه ها،جنگل و منابع طبیعی انجام دهد.
وی با بیان اینکه حفاظت از جنگل ها،مراتع و منابع طبیعی می تواند دستمایه خوبي براي موضوع انشاء دانش آموزان استان شود ،افزود:علاوه بر این آمادگی داریم جهت تشویق دانش آموزان برای اجرای طرح همیار طبیعت ،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را همراهی کنیم.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان هم ،با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان تکیه گاه فرهنگ سازی در جامعه می باشد گفت:همه اقشار جامعه به نوعی از آموزش و پرورش متاثر می باشند .
سعید جاویدبخت، منابع طبیعی را بزرگترین سرمایه ملی برشمرد و افزود: منابع طبیعی سرمایه ملی است بنابراین باید در این راستا ضمن داشتن برنامه ای مدون برای تقویت و توسعه درخت کاری در استان ،نیازمند مشارکت و همراهی سایر دستگاههای اجرای از جمله آموزش وپرورش هستیم.
وی،از خرید ۳ میلیون گلدان به همراه بذر مورد نیاز جهت تحویل به مدارس استان خبر داد و گفت:این کار بر اساس تفاهم نامه و در ادامه کاشت ۱ میلیارد درخت با همکاری آموزش‌ و پرورش در سراسر کشور ،در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود.



تاریخ انتشار : 15 فروردین 1403, 18:44



» اخبار مرتبط:

  • به یاد شهدای غزه: کاشت 5 هزار اصله نهال در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • خبرنگاران فعال حوزه منابع طبیعی گچساران تجلیل شدند
  • یکهزار و 500 هکتار جنگل دست کاشت در گچساران وجود دارد
  • در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت صورت گرفت؛ دیدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان
  • معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟