مشروح اخبار


» دختران مجرد هم مادر مي‌شوند؟



شوراي نگهبان به قانون جديد فرزند خواندگي 14 ايراد وارد کرد که گويا کميسيون اجتماعي اين ابهامات را رفع کرده است.يکي از بندهاي اين قانون، امکان دادن سرپرستي به دختران مجرد و خانواده‌هايي است که فرزند دارند. هرچند اين مورد مخالفاني دارد. اما به گفته اعضاي کميسيون اجتماعي، اين قانون بسياري از مشکلات قانون قبلي را رفع کرده و بسياري از کودکان بي سرپرست، صاحب خانواده مي‌شوند. در همين زمينه خبرآنلاين با سالار مرادي، نماينده مردم سنندج و ايوان دره عضو کميسيون اجتماعي و عضو گروه بررسي اين لايحه گفت و گويي را انجام داده. او مي‌گويد که ايرادات شوراي نگهبان به اين قانون برطرف شده است و اين لايحه دوباره و به زودي در صحن علني بررسي مي‌شود.
پس از 38 سال قرار بود قانون فرزند خواندگي اصلاح شود. مجلس هم بررسي‌هايي روي آن داست، اما چرا اين لايحه هنوز به قانون بدل نشده است؟
اين قانون تصويب شد اما شوراي نگهبان 14 مورد در لايحه تسهيل در فرزند خواندگي ايراد گرفت که به تازگي اصلاح شده و قرار است به زودي در سه شنبه همين هفته اين لايحه در صحن علني مجلس ارائه مي‌شود.
ايرادهاي شوراي نگهبان در چه مواردي بود؟
ابهاماتي که شوراي نگهبان داشت بيشتر انشايي بود که در اصلاح اين لايحه مواد 6، 8، 9، 10، 14، 15، 16، 17، 22، 23، 24، 26، 27 و 31 اعاده شده از شوراي نگهبان در کميسيون بررسي و ايرادات يک به يک اصلاح شد.
مي‌توانيد ايرادات را بگوييد؟
شوراي نگهبان اين ايراد را وارد کرده ‌است که متقاضيان مسلمان بايد مقيد به انجام واجبات و ترک محرمات باشند که اين خصوصيت از لحاظ مقررات فقهي از شروط لازم براي سرپرستي است، بنابراين پيشنهاد کرده که عبارت «تقيد به انجام واجبات و ترک محرمات براي درخواست‌کنندگان مسلمان» به‌عنوان بندي مجزا به اين ماده اضافه شود. در اين تبصره اعطاي سرپرستي کودک غيرمسلمان به متقاضي مسلمان با وجود متقاضي هم‌کيش وي، ممنوع شده است که اين امر به ‌دليل مغايرت با مقررات فقهي از سوي شوراي نگهبان با ايراد مواجه شده‌ است



تاریخ انتشار : 23 بهمن 1391, 00:34



» اخبار مرتبط:

  • قوه قضائيه لاغر مي‌شود؟
  • پرونده‌ي بررسي صلاحيت‌ها بسته شد
  • قانون افزايش مرخصي زايمان مادران به 9 ماه ابلاغ شد
  • شوراي نگهبان طرح جديد انتخابات را رد مي‌کند
  • واکنش به احتمال رد صلاحيت محمد خاتمی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟