مشروح اخبار


» بخش عفونی ویژه ایزوله در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افتتاح شد



ظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و معاون درمانی دانشگاه این استان بخش عفونی ویژه ایزوله در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افتتاح شد.

امیر عنبری با تبریک به سفید پوشان به مناسبت روز پرستار اظهار کرد: بخش ایزوله تنفسی در راستای دستور معاون درمان دانشگاه جهت خدمات‌دهی و سرویس به بیماران خاص در بخش عفونی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج یادآور شد: امروز با راه‌اندازی این بخش در بیمارستان که شامل یک دستگاه تهویه با ایجاد فشار منفی در خارج از ساختمان این بخش وجود دارد و دیگری با انجام عمل تهویه ذرات ریز به قطر یک میکرون را جذب می‌کند.

عنبری خاطرنشان کرد: این دستگاه در پزشکی به سطح ایمنی زیستی معروف است که از سطح یک تا چهار تقسیم‌بندی می‌شود و بر اثر شدت واگیرداری بیماری و میزان مرگ و میر در این سطح‌ها نیز قرار گرفته می‌شوند از این رو بیمارانی که میزان مرگ و میر بالا و میزان سرایت آن‌ها بالا بوده مثل سل، آنفولانزای پرندگان و دیگر بیماری‌های خاص در سطح سه و چهار خدمات دریافت می‌کنند.

وی اذعان کرد: با توجه به این‌که در گذشته این دستگاه‌ها در استان وجود نداشت از این رو با وجود این بخش و تجهیز آن از سرایت بیماری به دیگران پیشگیری می‌شود و سلامت و ایمنی پرستاران، کادر پزشکی و پیرا پزشکی محقق و امنیت خاطر لازم برای این قشر ایجاد می‌شود.

این مسئول به میزان هزینه اختصاص یافته به این کار اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که در زمان تحریم‌ها به سر می‌بریم و ورود کالاهای پزشکی به کشور هزینه‌های زیادی را در پی دارد با تکمیل، بازسازی ساختمان و تکمیل بخش بالغ بر 180 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر عامل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج تاکید کرد: بیمارانی که نیاز به ایزوله 100 درصد دارند در اتاق مخصوص بستری و خدمات‌رسانی می‌شوند از این رو از مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی تقاضا داریم همکاری لازم جهت جذب نیروی خدماتی و پرسنل این بخش را داشته و حمایت‌های لازم را انجام دهند.




تاریخ انتشار : 27 اسفند 1391, 21:46



» اخبار مرتبط:

  • راه اندازی 4دستگاه دیالیز در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج
  • دومین دستگاه C.ARMبیمارستان شهید بهشتی یاسوج راه اندازی شد
  • رییس بیمارستان شهید رجایی یاسوج معرفی شد
  • هایده حافظ‌قرآن رئیس جدید بیمارستان شهیدرجایی گچساران شد/اولین بانوی رئیس
  • دستگیری 10سارق تلفن همراه طی یکسال در بیمارستان یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود