مشروح اخبار


» بیکاری عزت جوانان را می‌شکند



یکی از مهمترین موضوعاتی که در سال گذشته هم در محافل عمومی و هم در محافل تخصصی مورد بحث بود، موضوع اقتصاد کشور بود؛ موضوعی که با توجه به ورود به سال جدید و انتخابات یازدهم ریاست جمهوری کشور، از حساسیت بیشتری نیز برخوردار شده است.

raaknews :  یکی از مهمترین موضوعاتی که در سال گذشته هم در محافل عمومی و هم در محافل تخصصی مورد بحث بود، موضوع اقتصاد کشور بود؛ موضوعی که با توجه به ورود به سال جدید و انتخابات یازدهم ریاست جمهوری کشور، از حساسیت بیشتری نیز برخوردار شده است.

از همین روی است که یکی از اولویت‌های دولت بعد، لزوما داشتن برنامه‌ای منسجم و مشخص برای هدایت اقتصاد کشور در شرایط حساس کنونی است و با توجه به آنکه سال جدید از سوی مقام معظم رهبری، سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده است، ضرورت توجه به بخش اقتصاد و آسیب‌شناسی آن و ارائه برنامه، یکی از مهمترین نکات درباره رویکردهای دولت بعد و کاندیداهای انتخابات پیش روی است.

در همین باره محسن رضایی ـ که حضور خود را در انتخابات ریاست جمهوری رسما اعلام کرده ـ در سخنانی که به تازگی در جمع مردم داشته است، برخی از مهمترین مشکلات اقتصادی کنونی کشور را برشمرده و در همین رابطه، برخی از پیشنهادهای کلان خود را برای بهبود و تحول در سیستم اقتصادی کشور متناسب با اوضاع کنونی ارائه کرده است.

بیکاری عزت جوانان را می‌شکند

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، معضل بیکاری در کشور را از دیگر معضلات مهم اقتصادی می‌داند و تأکید می‌کند: هیچ‌گاه در ‌سی و چهار سال گذشته انقلاب، بیکاری جوانان تحصیلکرده و متخصص به این‌ اندازه نرسیده بود.

وی با اشاره به آفات اجتماعی و اقتصادی بیکاری اذعان دارد: بیکاری عزت جوانان را می‌شکند و جوان را خسته می‌کند. مسأله بیکاری بسیار مهم و حساس بوده و نمی‌توان گفت بیکاری نیست و نمی‌توان به آسانی از آن گذشت و باید برای آن راهکار مناسبی در نظر گرفت.

رضایی پیکار برای مبارزه با بیکاری و فقر را به اندازه مبارزه و جهاد برای خروج دشمن از وطن مهم ارزیابی ‌و تصریح می‌کند که‌ در دوران دفاع مقدس باید تجاوزگران را از مزر و بوم ایران خارج می‌کردیم. آن زمان حماسه نظامی خلق کرده و امروز نیز باید حماسه اقتصادی خلق کرده و فقر و بیکاری را بیرون کنیم.

از دید وی خارج کردن فقر و بیکاری باید از ‌درون منازل و دانشگاه‌ها و شهر‌ها آغاز شود و برای این کار، تنها نیازمند برنامه‌ریزی کار‌شناسی محور و بر پایه توجیهات اقتصادی و علمی هستیم.



تاریخ انتشار : 17 فروردین 1392, 20:09



» اخبار مرتبط:

  • محسن رضایی در گچساران چه گفت ؟
  • کاهش نرخ اشتغال در گرو بهبود فضای کسب و کار
  • امروز مصلحت در به صحنه آمدن ‌امثال من است
  • کهگیلویه بیشترین آمار بیکاران را دارد!/قابل توجه بعضی ها!!!
  • به رهبرانقلاب گفتم انتخاب شوم هماهنگ ترین دولت با رهبری را تشکیل می دهم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟