مشروح اخبار


» بعضی ها سعی کردند انتخابات در موعد مقرر برگزار نشود اما به توفیق الهی ناکام ماندند و راه به جایی نمی برند.



 در تشریح ضرورت دقت در انتخابات 24 خرداد به تأثیرگذاری مثبت یا منفی هر حرف یا اقدام منتخب ملت در اوضاع آتی کشور، اشاره کردند و افزودند: باید تعهد، تدین، آمادگی، و توانایی ها را دقیق بسنجیم و طبق تشخیص عمل کنیم و بی تردید هرکس با

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار دست اندرکاران «انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا»، حضور پرشور و عمومی مردم در انتخابات 24 خرداد را مصونیت بخش و تضمین کننده استمرار و پیشرفت کشور خواندند و بر پایبندی نهادهای نظارتی، مجریان و داوطلبان بر رعایت دقیق قانون در همه مراحل تأکید کردند.
ایشان، انتخابات 24 خرداد را از برخی جهات از پاره ای از انتخابات گذشته مهمتر دانستند و افزودند: برگزاری همزمان دو انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری و شوراها، از جمله عوامل اهمیت فراوان انتخابات آتی است.

رهبر انقلاب التزام کامل به قانون را، راه اساسی جلوگیری از بروز مشکلات انتخاباتی دانستند و تأکید کردند: آحاد مردم در همه روستاها و شهرها، به دنبال این باشند که هرکس هر حرفی می زند و هر توقعی دارد فقط بر اساس قانون باشد.

 

ایشان همچنین با تأکید به مسئولان انتخاباتی برای عمل به مُرّ قانون افزودند: در همه مراحل  از جمله بررسی صلاحیتها، برگزاری انتخابات، شمارش آرا، حفظ آرا و صندوقها و دیگر مراحل، همه دست اندرکاران باید با امانت داری کامل، فقط براساس قانون عمل کنند که بحمدالله تاکنون همین جوربوده است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه یادگیری صبر و تحمل انقلابی، ضرورتی عمومی است افزودند: البته نباید تعابیر غربی و مادی مثل برنده و بازنده را وارد مباحث انتخاباتی کرد اما بهرحال در انتخابات بطور طبیعی انتظار عده ای درباره نامزد مورد نظرشان برآورده نمی شود که باید با رفتار درست، فقط بر مبنای قانون عمل کرد.

 

ایشان در تشریح ضرورت دقت در انتخابات 24 خرداد به تأثیرگذاری مثبت یا منفی هر حرف یا اقدام منتخب ملت در اوضاع آتی کشور، اشاره کردند و افزودند: باید تعهد، تدین، آمادگی، و توانایی ها را دقیق بسنجیم و طبق تشخیص عمل کنیم و بی تردید هرکس با نیت صادق و برای ادای وظیفه و برای آینده کشور وارد میدان شود، خدا نیز قلب او را هدایت خواهد کرد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر انتخابات را حق و وظیفه مردم دانستند و افزودند: باید صلاحیتها را در کنار هم و بصورت مجموعه ای مورد ملاحظه قرار داد و در انتخاب کسی که

 

می خواهیم کلید اجرایی کشور را به دست او بسپاریم، ویژگی هایی نظیر «کاری بودن، مردمی و ارزشی بودن» را در نظر گرفت.

 

ایشان همچنین مقاوم بودن در مقابل دشمنان، برخورداری از تدبیر، پایبندی به قانون، توجه به طبقات مختلف مردم و درک مشکلات و دردهای مردم را از دیگر ویژگی های ضروری ریاست جمهوری برشمردند.

 

رهبر انقلاب رأی فرد فرد مردم را در نتیجه انتخابات، تأثیرگذار دانستندو تأکید کردند: کسی نگوید یک رأی من در سرنوشت انتخابات تأثیری ندارد چرا که همین آرای فردی، در نهایت آرای میلیونی و سرنوشت انتخابات را رقم می زند.

 ایشان با اشاره به برخی تلاشهای بی نتیجه برای کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه خاطرنشان کردند: بعضی ها سعی کردند انتخابات بی رونق شود و یا در موعد مقرر برگزار نشود اما به توفیق الهی ناکام ماندند و بعد از این هم راه به جایی نمی برند.
رهبر انقلاب در پایان این بخش از سخنانشان تأکید کردند: انشاءالله با حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی، «مصونیت، پیشرفت، و حرکت عمومی ایران به سمت اهداف والای ملت» شتاب خواهد گرفت.



تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1392, 16:22



» اخبار مرتبط:

  • هر 34 انتخابات آزاد بوده است
  • این حرف که رهبری طرفدار فلان کاندیداست؛ واقعیت ندارد
  • رهبر معظم انقلاب: من به هیچکسی نظر ندارم.
  • سیاستمداران بدون مردم کاری از پیش نمی‌برند
  • مجلس راکد و خمود با خروجی‌های نامناسب، مجلسی ناقص است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟