مشروح اخبار


» دلایل لغو کنسرت کامکارها در شیراز



alt دلایل لغو کنسرت کامکارها در شیراز/ بلیت هواپیما دردسرساز شد برگزارکننده کنسرت گروه موسیقی کامکارها در شیراز که قرار بود پنجم و ششم اردیبهشت در تالار حافظ شیراز برگزار شود، در پی لغو این کنسرت توضیحاتی را ارائه داد.

سمیه اکبری سروستانی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تمامی مجوزها برای برگزاری کنسرت از نهادهای قانونی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، اماکن و فرمانداری شیراز برای برگزاری کنسرت در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت در تالار حافظ گرفته شده بود که متاسفانه دو روز قبل از برگزاری برنامه از طرف کامکارها به ما اعلام شد که به شیراز نمی‌آیند و کنسرت عملا لغو شد.

وی ادامه داد: بااینکه در قرارداد منعقد با گروه کامکار پیرامون تمامی مسائل اسکان و تشریفات از جمله هتل و سایر مسائل توافقاتی صورت گرفته بود اما درباره نوع شرکت هواپیمایی با ما صحبتی نشده بود و ما هم بر اساس بلیتی که وجود داشت از شرکت هواپیمایی آسمان نسبت به خرید بلیت اقدام کردیم و با واکنشی هم مواجه نشدیم.

هیچ مشکلی بر سر بلیت نداشتیم

اکبری درادامه توضیحات خود گفت: یکشنبه اول اردیبهشت بلیت های کنسرت به دست گروه کامکارها رسید اما دوشنبه دوم اردیبهشت ماه آقای توتونچیان مدیر برنامه‌های گروه کامکارها با من تماس گرفت و اعلام کرد که گروه کامکارها فقط با بلیت هواپیمایی ماهان می توانند به شیراز سفر کنند که ما هم بلافاصله با وجود تمام سختی‌های و هزینه 2 میلیون و 500 هزارتومانی که برای کنسل کردن بلیت و تغییر آن به شرکت هواپیمایی ماهان متقبل شدیم، بلیت‌ها را تهیه کردیم و روز سه شنبه سوم اردیبهشت بلیت ها طبق نظر گروه تغییر پیدا کرد.

برگزارکننده کنسرت کامکارها که پیش از این تهیه‌کننده نمایش اجرا نشده "خشکسالی و دروغ" در شیراز هم بود، افزود: من ساعت 9 صبح سه‌شنبه سوم اردیبهشت بعد از شنیدن خبر تغییر بلیت‌های گروه با آقای توتونچیان تماس گرفتم و خبر تغییر را اعلام کرد اما آقای خباز به عنوان رییس انجمن موسیقی شیراز با من تماس گرفته و گفت که آقای توتونوچیان ساعت 23:30 با وی تماس گرفته و اعلام کرده که گروه کامکارها به دلیل طول کشیدن مراحل تغییر بلیت از موضوع ناراحت هستند و دیگر خواهان حضور در شیراز نیستند.

وی با بیان اینکه برای دومین بار است که کنسرت گروه کامکارها در شیراز لغو شده است، ادامه داد: برگزاری کنسرت گروه‌های معتبر و صاحب‌نام موسیقی در شهرستان‌ها کار دشوار و سختی است. در برپایی مقدمات این کنسرت هم ما زحمات زیادی را متقبل شدیم که توصیف آن واقعا سخت است چراکه این برای دومین‌بار است که شرکت ما بعد از لغو اجرای نمایش "خشکسالی و دروغ" به کارگردانی محمد یعقوبی باید این گونه متضرر شود. این در حالی است که ما در هیچ زمانی قصد بی‌احترامی و توهین به هنرمندان بزرگوار گروه کامکارها را نداشته و نداریم و من نمی دانم که چرا این عزیزان به ما می گویند توهینی به آنها کرده ایم.

اکبری تصریح کرد: متاسفانه یکی از سوتفاهم‌هایی که ماجرای لغو کنسرت را پرحاشیه‌تر و پیچیده‌تر کرد نوشته یکی از اعضای محترم گروه در شبکه‌های مجازی بود که اعلام کرده بودند بلیت هواپیمای کنسرت 4 ساعت قبل از اجرای اولشان به دست آنها رسیده و این برای من واقعا جای تعجب دارد؛ چراکه هنوز بلیت هواپیما در مدارک وجود دارد که بخواهیم ثابت کنیم این گفته ایشان درست نیست.

مشکل فقط هواپیمای نامناسب بود

و اما سرپرست گروه کامکارها هم درباره لغو کنسرت این گروه صاحب‌نام موسیقی ایرانی در شیراز گفت: ما مشکلی برای برگزاری کنسرت در شیراز نداشتیم اما شرایط ارسال بلیت هواپیما به گونه‌ای بود که موجب نارضایتی ما شد.

هوشنگ کامکار در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این مطلب افزود: متاسفانه تنها مشکل ما برای عدم حضور در کنسرت شیراز هواپیمای نامناسب بود که هیچکس در این مورد با من صحبتی نداشت. من به این جهت از این معضل شکایت می کنم چون گروه کامکارها را از بزرگترین هنرمندانی می دانم که نمی خواهم خدایی نکرده برای آنها کوچک ترین حادثه ای پیش آید.

وی در پایان عنوان کرد: ما چندین‌بار در شیراز برنامه‌هایی را اجرا کردیم و مشکلی هم در برگزاری نداشتیم. اما در این برنامه تنها مشکل ما حمل و نقل بود که ما را با مشکل مواجه کرد. حتی در این مورد هم کسی از شیراز با من تماسی نداشت و چون گروه ما، گروه دقیقه 90 نیست و تمام برنامه‌ها باید از مدت‌ها قبل با ما هماهنگ و بلیت هواپیما هم از چند روز قبل تهیه شده باشد و وقتی این اتفاق نیفتاد از انجام سفر به شیراز صرف‌نظر کردیم.




تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1392, 16:43



» اخبار مرتبط:

  • لغو کنسرت «مازیار فلاحی» پیش از آغاز+عکس
  • کنسرت شجریان دربندر عباس برگزار می‌شود
  • پاسخ اداره ارشاد بهبهان درباره خبر "لغو کنسرت محمدرضا لطفی در بهبهان"
  • فروش بلیت تورکنسرت حسین علیزاده و پژمان حدادی آغاز شد
  • بهنام صفوی با "سوء‌تفاهم" به شیراز آمد +عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟