مشروح اخبار


» آیت الله قره باغی درگذشت



آیت الله سید علی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز بر اثر عارضه بیماری در قم به دیدار حق شتافت.

حجت الاسلام سید محمد فخری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی، با اعلام این خبر گفت: آیت الله سید علی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در سن سالگی 76بر اثر عارضه بیماری سرطان روده پس از سه روز بستری در یکی از بیمارستان های قم دعوت حق را لبیک گفت.

وی با بیان این که پیکر این عالم ربانی پس از انتقال از استان قم در شهرستان ارومیه با حضور مردم و مسؤولان تشییع می شود، زمان برگزاری مراسم خاکسپاری این عالم ربانی را صبح روز چهارشنبه اعلام کرد.

مرحوم قره باغی در سال 1315 در روستای قره باغ ارومیه به دنیا آمد و تحصیلات اولیه خود را در این روستا آغاز کرد و همزمان در همان روستا در درس طلبگی نیز حاضر شد. وی دروس مختلف طلبگی را در سال های بعد در تبریز و حوزه علمیه قم نزد فقهایی چون مرحوم آیت اللّه العظمی حاج سیّدحسین طباطبائی بروجردی، آیة اللّه العظمی بروجردی، مرحوم علامه طباطبایی، مرحوم آیة اللّه سیّد محمد یزدی معروف به داماد و آیت اللّه العظمی روح اللّه خمینی(ره) و دیگر استادان حوزه فرا گرفت.

عمده فعالیت های علمی ایشان بعد از برگشتن به ارومیّه نوشتن کتاب شریف انوارالفقاهه، حاشیه بر العروة الوثقی و تنظیم تقریرات بحث حضرت امام خمینی (ره) است.

آیت الله قره باغی در ارومیه نسبت به تأسیس بیمارستان فوق تخصصی قلب و عروق 232 تختخوابی سیدالشهدا(ع) نیز اقدام کرده است که در حال حاضر خدمات مختلف پزشکی در این بیمارستان ارائه می شود. این بیمارستان خیریه با همیاری مردم و با زیربنای 7500 متر مربع در شش طبقه احداث شده است.




تاریخ انتشار : 8 فروردین 1391, 17:06



» اخبار مرتبط:

  • پدرمعنوی استان به دیدار حق شتافت/سه روز عزای عمومی در کهگویه وبویراحمد
  • چهلمين روز درگذشت آيت الله ملک حسيني در شيراز
  • درگذشت نماينده سابق خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
  • روز یکشنبه به مناسبت وداع با آیت الله العظمی ملک حسینی تعطیل اعلام شد
  • خداحافظی" حسنی" با نماز جمعه/خبرسازترین امام جمعه تغییر کرد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟