مشروح اخبار


» افزایش طلاق و کاهش ازدواج در گچساران



 با اشاره به این‌که کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در این شهرستان نگران‌کننده است، از مسئولان فرهنگی شهرستان خواست تا با توجه به آمار طلاق و ازدواج برنامه‌ها و راهکارهای مناسبی در این زمینه ارائه و اجرایی کنند.

عطاالله گرجی‌نژاددر گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: ثبت احوال جایگاهی زیرساختی و حاکمیتی در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد.

افزایش 23 درصدی طلاق و کاهش 11 درصدی ازدواج در گچساران نگران‌کننده است

وی با اشاره به آمار کاهش ازدواج‌های ثبت شده در گچساران افزود: براساس آمارهای موجود، در سال 91، یک‌هزار و 758 ازدواج به ثبت رسیده؛ در حالی که آمارهای سال 90، ثبت یک‌هزار و 964 واقعه ازدواج در این شهرستان را نشان می‌دهد.

رئیس اداره ثبت احوال گچساران با اشاره به مقایسه آمار طلاق در گچساران در سال‌های 90 و 91 ابراز داشت: در سال 91 در این شهرستان 317 مورد طلاق به ثبت رسید و در سال 90 آمار 258 موردی طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده بود.

گرجی‌نژاد یادآور شد: این آمارها حاکی از کاهش 11 درصدی ازدواج‌ها و افزایش بیش از 23 درصدی طلاق‌های به ثبت رسیده در سال گذشته در گچساران بوده است.

وی، ثبت احوال را یک نهاد مهم به منظور دستیابی به آمار مهم و حیاتی برای برنامه‌ریزی اصولی و دقیق مسئولان ادارات و نهادهای مختلف دانست.

گرجی‌نژاد با اشاره به این‌که کاهش آمار ازدواج و افزایش آمار طلاق در این شهرستان نگران‌کننده است، از مسئولان فرهنگی شهرستان خواست تا با توجه به آمار طلاق و ازدواج برنامه‌ها و راهکارهای مناسبی در این زمینه ارائه و اجرایی کنند.

افزایش ولادت و کاهش مرگ و میر در گچساران

گرجی‌نژاد بیان داشت: در سال 91 افزون بر 2 هزار و 482 مورد ولادت در گچساران ثبت شد که در مقایسه با آمار 2 هزار و 400 موردی در سال 90 افزایش سه درصدی داشته‌ایم.

وی، میزان ثبت واقعه فوت در گچساران در سال 91 را 502 مورد اعلام کرد و افزود: در سال 90 این آمار 686 مورد بوده که در این زمینه 36 درصد کاهش را شاهد هستیم.

رئیس ثبت احوال گچساران با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی ولادت و وفات در مهلت قانونی و نقش آمار و اطلاعات در پیشبرد اهداف جوامع، خاطرنشان کرد: ثبت احوال در پیشرفت کارهای نوین جامعه باید همزمان با تکنولوژی جامعه پیشرفت کرده و خدمات نوینی به مردم ارائه کند.

گرجی نژاد افزود: یکی از مأموریت‌های اصلی سازمان ثبت احوال، ساماندهی ثبت وقایع حیاتی شامل ولادت، ازدواج و وفات است.

وی با بیان اینکه حداکثر مهلت قانونی برای ثبت ولادت 15 روز و برای ثبت واقعه فوت 10روز است، افزود: با توجه به اهمیت موضوع شهروندان باید برای ثبت به موقع وقایع حیاتی توجه ویژه‌ای داشته ‌باشند.



تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1392, 08:00



» اخبار مرتبط:

  • هشدار!! آمار طلاق در گچساران 14 درصد افزایش یافت
  • افزایش30 درصدی طلاق در گچساران/ کاهش ازدواج
  • کشف اصلی ترین علت طلاق توسط رئیس ثبت احوال کهگیلویه
  • ایران به رتبه چهارم "طلاق" رسید!
  • شهردار گچساران مدیر برتر کهگیلویه وبویراحمد درثبت وقایع حیاتی شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟