مشروح اخبار


» گلایه/برخی مسئولان به روابط عمومی‌ شهرستان‌ها بهایی نمی‌دهند



برگزیده چند ساله روابط عمومی‌های کهگیلویه و بویراحمد و مسئول روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه گفت: در این استان، مسئولان به مشکلات فراروی روابط عمومی‌های شهرستانی فکر نمی‌کنند و به آن‌ها بهایی نمی‌دهند.

خبرگزاری فارس: برخی مسئولان به روابط عمومی‌ شهرستان‌ها بهایی نمی‌دهند

 

سید محمود داربام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به برگزاری مراسم روز روابط عمومی و انتخاب روابط عمومی برتر اظهار داشت: متأسفانه روابط عمومی‌ها در اداره‌های شهرستان‌ها به چشم نمی‌آیند و عملکرد آن‌ها ارزیابی نمی‌شود.

وی با انتقاد از برگزاری مراسم روز روابط عمومی و عدم دعوت از روابط عمومی‌های شهرستانی، چنین اقداماتی را موجب دلسردی و بی‌انگیزه شدن افرادی دانست که در روابط عمومی‌ها دور از چشم مسئولان ارشد و دوربین‌ها در حال کار و تلاش هستند.

سخنگوی فرمانداری کهگیلویه با بیان اینکه 55 سال از پیدایش روابط عمومی در کشور می‌گذرد، افزود: هیچ نهادی را نمی‌توان بدون داشتن یک روابط عمومی کارآمد در راستای انجام وظایف خود موفق ارزیابی کرد ولی باید اذعان کرد که روابط عمومی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه واقعی خود نیستند.

داربام واگذاری مسئولیت روابط عمومی‌ها به افراد بی‌انگیزه و فاقد تجربه و کارایی را موجب کم‌رنگ شدن نقش روابط عمومی‌ها در اداره‌ها دانست و ادامه داد: نبود ارتباط دو سویه میان مدیر دستگاه و مسئول روابط عمومی، عدم وجود امکانات و بودجه و عدم ارتباط با رسانه‌ها از جمله دلایل رکود فعالیت روابط عمومی‌ها در این استان است.

مسئول روابط عمومی فرمانداری بزرگ‌ترین شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: نباید وظیفه روابط عمومی را تنها تبلیغات و اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های الکترونیکی دانست بلکه یک روابط عمومی باید بتواند در بخش ارتباطات مردمی و درون سازمانی نیز موفق عمل کند و در عمل واسطه میان مردم و دستگاه اجرایی باشد.

وی گفت: اگر از افراد با تجربه و آشنا به کار و مهم‌تر از این‌ها فردی با انگیزه کاری و متخصص در روابط عمومی‌ها استفاده شود بدون شک می‌تواند در کنار خبرنگاران و رسانه‌ها و به کمک فهم مشترک، عملکرد و وظایف دستگاه متبوع خود را مطابق ذائقه مخاطبانش از زبان رسانه‌ها منعکس کند.

داربام‌ رسانه و روابط عمومی‌ها را نیازمند یکدیگر خواند و گفت:‌ نیاز روابط عمومی‌ها به رسانه‌ها بیشتر است که در این راه لازم است روابط عمومی‌ها با سعه صدر از روحیه انتقادی رسانه‌ها استقبال کنند و ضعف‌های سازمان را نیز در کنار نقاط قوت مطرح کنند.

سخنگوی روابط عمومی فرمانداری کهگیلویه گفت: بسیاری از روابط عمومی‌های ما ساعات شبانه‌روز را ساعات کار، همه موضوعات را خبر و همه جا را محل کار نمی‌دانند و دایره سوژه‌یابی و سوژه‌پردازی آنان را محدود کرده است که این موضوع با اخلاق حرفه‌ای یک روابط عمومی منافات دارد.




تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1392, 08:22



» اخبار مرتبط:

  • برگزار ی دوره آموزشی ویژه روابط عمومی‌ها در کهگیلویه
  • اعتراف فرماندار به شایستگی های" داربام"
  • ايجاد نمايندگي انجمن روابط عمومي ايران در گچساران
  • انتصاب در حوزه استانداری کهگیلویه وبویراحمد
  • روابط عمومی نفت گچساران مقام برتر شرکت ملی نفت ایران شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود