مشروح اخبار


» اظهار نظر عجیب !معاون شهرداری شیراز:قطار شهری پیش از واگن، آموزش و فرهنگ می‌خواهد



"لازم است که فرهنگ استفاده از این تسهیلات حمل و نقل که برای بهبود زندگی ایجاد شده، پیش از ورورد آن به عرصه زندگی انسانها، آموزش داده شود."
اینگونه سخن گفتن با مردمی که سر آمد فرهنگ وهنر در کشور هستند بنظر بی انصافی  درحق مردم شیراز میباشد.
به گزارش..

"لازم است که فرهنگ استفاده از این تسهیلات حمل و نقل که برای بهبود زندگی ایجاد شده، پیش از ورورد آن به عرصه زندگی انسانها، آموزش داده شود."
اینگونه سخن گفتن با مردمی که سر آمد فرهنگ وهنر در کشور هستند بنظر بی انصافی  درحق مردم شیراز میباشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز ؛ معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز بر ضرورت فرهنگ سازی درخصوص فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تاکید کرد و گفت: قطار شهری شیراز پیش از واگن، آموزش و فرهنگ می خواهد.

محمد فرخ زاده با بیان اینکه پیش از توسعه و گسترش فناوری ها، آموزش فراگیر و نهادینه سازی فرهنگ استفاده از آن نیز باید شکل بگیرد، اظهار داشت: لازم است که فرهنگ استفاده از این تسهیلات حمل و نقل که برای بهبود زندگی او ایجاد شده، پیش از ورورد آن به عرصه زندگی انسان‌ها، آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: سیستم حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو به دلیل اینکه همواره حجم بسیار زیادی از شهروندان را جابجا می كنند، از اهمیت خاصی برخوردار است و لازم است اول آموزش بدهیم و بعد ناوگان را راه اندازی کنیم و یا حداقل بصورت همزمان آموزش فراگیر را آغاز کنیم.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه یکی از معیارهای سنجش فرهنگ مردم یک جامعه، نگهداری آنها از اموال عمومی و احترام متقابل به حقوق یگدیگر است، گفت: اگر مردم فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را نیاموخته باشند یا به آنچه فرا گرفته اند عمل نکنند، شیرینی ورود امکانات رفاهی به زندگی، به کامشان تلخ می شود.

فرخ زاده با بیان اینکه شهروندان شیرازی مدت‌ها است در انتظار راه اندازی خطوط و وسایل نقلیه آن در شهر شیراز هستند، گفت: حال که بعد از مدت‌ها تحمل سختی، اقدامات عمرانی در سطح شهر، قرار است از این مجموعه بهره برداری شود، لازم است در حفظ این اموال عمومی و بیت المال حداکثر تلاش انجام و با استفاده صحیح و نگهداری از آن، فرهنگ اصیل شیرازی ها نشان داده شود.

وی با تاکید بر اینکه قطار شهری شیراز پیش از واگن، نیاز به آموزش و فرهنگ سازی دارد، گفت: رعایت نکردن موازین اخلاق شهروندی، استفاده نادرست از امکانات رفاهی و فنی، دغدغه های اجتماعی از قبیل ارسال فایل های نامناسب به صورت گسترده از طریق بلوتوث، عدم رعایت بهداشت فردی، عدم رعایت حال دیگر مسافران به ویژه سالمندان و کودکان، حضور فروشندگان دست فروش و متکدیان، دیوار نویسی، تخریب اموال عمومی و کم توجهی به مسائل ایمنی و... از جمله مشکلاتی است که در سایر شهرهای دارای مترو کشور مشاهده شده که قطعا در آینده برای متروی شیراز نیز اتفاق می افتد؛ لذا لازم است پیش از بروز این مشکلات آموزش های فراگیر و فرهنگ استفاده از آنها انجام شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به مکاتباتی که در زمینه دغدغه های اجتماعی و فرهنگی و نیز پیشنهادات با مسئولان قطار شهری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: ساخت فرهنگسرای مخصوص آموزش بهره گیری از خطوط گسترده قطار شهری از جنوب به شمال و در آینده از شرق به غرب، ایجاد فضاهای تبلیغات اخلاقی و مذهبی، ایجاد غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی، استفاده از زبان عربی در تابلوهای راهنما به دلیل تردد زائران غیر ایرانی و همچنین گردشگران و بیماران از کشورهای عربی همسایه، تولید کتب، فیلم، انیمیشن، همکاری فراگیر با آموزش و پرورش و.... از جمله پیشنهادات قبلی و فعلی این حوزه است.

فرخ زاده افزود: از هم اکنون هشدار می دهیم روزی نرسد که تیتر روزنامه ها و سایت ها این بشود که چرا اموال عمومی حفظ نشد و یا فرهنگ استفاده از قطار شهری را نداریم و هر روز سناریوی جدیدی در مباحث ایمنی، دغدغه های اجتماعی و تخریب اموال عمومی و... مطرح شود.

وی فواید این ناوگان جدید حمل و نقل را پاسداشت محیط زیست و کاهش آلودگی، مدیریت زمان، کاهش چشمگیر حجم ترافیک، آسایش روانی شهروندان، سرعت در انجام کارها، کاهش هزینه ها و... دانست که شهروندان برای عمل به آن باید از قبل اطلاع کافی را داشته باشند.(ایلنا)



تاریخ انتشار : 10 خرداد 1392, 20:02



» اخبار مرتبط:

  • فاز نخست مترو شیراز تجهیز شد
  • واگن‌های متروی شیراز روی آب!
  • وضعیت آشفته حمل و نقل عمومی در شهر یاسوج
  • ساعت گل شیراز دوباره احیا‌ء می‌شود
  • زمان راه‌اندازی متروی شیراز مشخص شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟