مشروح اخبار


» ساعت گل شیراز دوباره احیا‌ء می‌شود



شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱ 8-454.jpg

ساعت گل، یکی از معروف‌ترین نمادهای معاصر شیراز، بعد از آنکه سال‌ها به‌واسطه اجرایی شدن پروژه قطار شهری، از جا کنده شده بود، مجددا ساخته و نصب می‌شود.

 

ساعت گل، پیش از این در میدانی کوچک مقابل ساختمان استانداری قرار داشت، نمادی که مورد توجه بسیاری از گردشگران بود و برچیده شدن آن انتقادهایی را به‌دنبال داشت اما با بی‌اعتنایی مواجه شد.

 

حال بعد از گذشته حدود سه سال از برچیده شدن این نماد، مدیرعامل سازمان زیباسازی و تاسیسات شهرداری شیراز خبر از احیای مجدد آن داد.

 

علی‌اکبر حسینی، عصر امروز 11 آذرماه در جمع خبرنگاران زمان احیای این نماد را تا پایان امسال اعلام و خاطرنشان کرد: محور تمام ساخت و ساز‌ها باید نمود عینی بخشیدن به هویت تاریخی و فرهنگی شهر باشد و ساعت گل نیز یکی از نمادهای شیراز محسوب می‌شود که باید به آن توجه کرد.

 

حسینی با بیان اینکه در زیباسازی شیراز با استفاده از گل، سبزه و سازه‌های مختلف، ضمن توجه به فرهنگ مذهبی و ملی شهروندان شیرازی، ساخت المان‌هایی ماندگار را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: زیبایی از یک سو و توجه به موضوعات فرهنگی از سوی دیگر در ساخت و ایجاد مبلمان‌ شهری در شیراز مد نظر قرار دارد.

 

به گفته این مقام مسئول ایجاد پل‌های هوایی عابرپیاده، نورپردازی در تمام سازه‌های جدید و قدیمی از قبیل پل‌ها، تقاطع‌ها و زیرگذرها، افزایش کمی و کیفی نور روشنایی معابر، توجه به زیبایی‌های بصری در شب و روز، تغییر در صندلی‌ها و توجه به اصولی در اجرای مبلمان شهری از جمله سالمندی، معلولان و دیگر فاکتورها و .. از جمله موارد مد نظر قرار گرفته طی ماه‌های اخیر است.

 

حسینی خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز شعار شهر در دسترس همه را برای انجام و اجرای پروژه‌های زیباسازی شهری مد نظر قرار داده و امیدواریم با استفاده از نظرات مفید شهروندان، شهری بسازیم در خور همه شهروندان خوب شیرازی.

 

به گفته مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری شیراز ساخت و نصب المان‌های مختلف متناسب با فرهنگ و باورها، یادروزها و نشانه‌ها، مورد توجه شورا و شهرداری قرار گرفته و امسال در شش ماه اول 200 میلیون تومان در این خصوص هزینه شده است.

 

حسینی از همه هنرمندان خصوصا طراحان،‌ مجسمه‌سازان و افرادی که از توان عملی در طراحی المان‌ها برخوردار هستند درخواست کرد تا با ارایه طرح‌ها، ایده‌ها و نظرات خود با سازمان زیباسازی شهرداری شیراز همکاری کنند.




تاریخ انتشار : 11 آذر 1391, 23:26



» اخبار مرتبط:

  • قطار شهری شیراز کی افتتاح میشود!
  • قطار شهری شیراز در تونل وعده‌ها متوقف مانده است!
  • واگن‌های متروی شیراز روی آب!
  • دهدشت شهری با طراحی زیبا و منحصر بفرد است
  • اظهار نظر عجیب !معاون شهرداری شیراز:قطار شهری پیش از واگن، آموزش و فرهنگ می‌خواهد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟