مشروح اخبار


» رایزنی یک چهره متنفذ برای تأیید صلاحیت هاشمی



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راک نیوز ،خبرگزاری فارس در مطلبی  وبا استاند به یک منبع آگاه خبرداده : یک منبع آگاه از اعمال فشار یک چهره متنفذ در مجلس به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برای تأیید صلاحیت «محسن هاشمی» خبر داد.

خبرگزاری فارس: رایزنی یک چهره متنفذ برای تأیید صلاحیت هاشمی

 

پس از تمدید مدت رسیدگی به اعتراضات داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراها تا ساعت 24 امشب، رایزنی های گسترده برای تأیید صلاحیت محسن هاشمی آغاز شده است.

وی افزود: ساعتی پیش یکی از چهره‌های متنفذ در مجلس در تماس با مسئولان هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، خواستار تأیید صلاحیت هاشمی شد در حالیکه در آخرین نشست هیئت که شب گذشته برگزار شد، هر 5 عضو آن به رد صلاحیت نامبرده رأی دادند. 

این منبع آگاه با بیان اینکه محسن هاشمی هم از سوی هیئت اجرایی و هیئت نظارت استان رد شده است، متذکر شد: اعضای هیئت مرکزی نظارت به شدت از اعمال فشار چهره‌های سیاسی برای تغییر نظر این هیئت، گلایه‌مندند.

وی تصریح کرد: اینکه نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده مجلس قرار دارد دلیلی بر این نیست که نمایندگان و چهره‌های متنفذ در مجلس بتوانند اعمال سلیقه کنند.

بر اساس قانون دو روز قبل باید اسامی نهایی افراد تأیید و رد صلاحیت شده اعلام می شد اما علیرغم قطعی شدن رد صلاحیت هاشمی هنوز اسامی نامزدها اعلام نشده است.

طبق تبصره (١) ماده (50) قانون انتخابات شوراها، کاندیداهایی که در خصوص رد صلاحیت‌شان توسط هیئت‌های اجرایی شاکی باشند می توانند ظرف ٤ روز بعد از اعلام اسامی، شکایت خود را به هیئت نظارت شهرستان و استان اعلام کنند.

همچنین هیئت نظارت استان بر اساس تبصره (٣) ماده مذکور، باید ظرف ١٠ روز نتیجه را به هیئت های اجرایی اعلام نماید که به صراحت قانون این رای قطعی و لازم الاجراست.

ماده (59) قانون انتخابات نیز به صراحت اعلام می کند که اقدامات هیئت نظارت شهرستان و استان جز در خصوص تأیید صلاحیت و تأیید صحت انتخابات، نافی اختیارات هیئت مرکزی انتخابات نیست و این بدان معناست که اساسا وقتی هیئت نظارت استان کسی را رد کرد، هیئت مرکزی نمی تواند او را تأیید کند.




تاریخ انتشار : 14 خرداد 1392, 19:16



» اخبار مرتبط:

  • انتخابات شورای شهر مرکزیکی از استان هاتأیید نشد
  • مهلت بررسی صلاحیت کاندیداهای شورای شهر تمدید شد
  • هیئت نظارت بر سر دوراهی تایید یا ابطال انتخابات شورای شهر بوشهر
  • تأیید صلاحیت 39 داوطلب انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری
  • آخرین مهلت اعتراض رد صلاحیت شده ها
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟