مشروح اخبار


» فیلم کوتاه "گا و گا" ساخته می‌شود



این فیلمساز جوان خاطرنشان کرد: هم اکنون در مرحله انتخاب لوکیشن هستیم و سعی ما بر این است که در یک ماه آینده فیلم‌برداری این فیلم تمام شود.


 

 

 به گزارش راک نیوز به نقل از فارس ،سعید یکتا امروز  در کهگیلویه اظهار داشت: کار ساخت فیلم کوتاه "گا و گا" با هزینه شخصی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کهگیلویه طی یک ماه آینده به پایان خواهد رسید.

وی افزود: این فیلم به یکی از سنت‌های قدیمی ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌پردازد و داستان زندگی دو خانواده را با موضوع ازدواج "گا و گا" روایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با این موضوع تا به حال فیلمی ساخته نشده، اظهار داشت: هدف اصلی ما به تصویر کشیدن فرهنگ غلطی بود که در این استان مرسوم بوده که البته به مرور کمرنگ‌تر می‌شود.

این فیلمساز جوان خاطرنشان کرد: هم اکنون در مرحله انتخاب لوکیشن هستیم و سعی ما بر این است که در یک ماه آینده فیلم‌برداری این فیلم تمام شود.

یکتا خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد از بازیگران چهره استانی و کشوری در این فیلم استفاده کنیم تا ین اثر بتواند اثرگذاری فرهنگی مناسبی داشته باشد.

یکتا ابراز داشت: متاسفانه در استان ما به کارگردانان و نیروی‌های بومی در حوزه سینما و کارگردانی اعتماد ندارند و همین امر باعث شده که بستر مناسبی برای استعدادهای بالقوه این استان وجود نداشته باشد.

وی افزود: قطعا اگر امکانات کافی در اختیار جوانان این استان قرار گیرد و مسئولان استانی آن‌ها را زیر پوشش و چتر حمایت خود قرار دهند در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

گفتنی است این هنرمند که نخستین تجربه کارگردانی خود را با این فیلم پشت سر می‌گذارد سابقه بازیگری در سریال تلویزیونی مثل "هیچ کس" به کارگردانی عبدالحسین برزیده، فیلم‌های کوتاه من هادی، سکوت، راز و نیاز و دستیار کارگردانی تله فیلم برادران سرزمین من را در کارنامه خود دارد.

"گا و گا" رسمی دیرینه و البته غلط و تقریبا منسوخ شده در کهگیلویه و بویراحمد بوده که طی آن اگر از خانواده‌ای دختری به خانه بخت می‌رفت خانواده داماد نیز مجبور بود دختری از خانواده خود را به برادر عروس بدهد که در این میان رضایت عروس و داماد ملاک این وصلت قرار نمی‌گرفت و تقریبا ازدواج و وصلت اجباری به شمار می‌رفت.



تاریخ انتشار : 9 اردیبهشت 1391, 13:09



» اخبار مرتبط:

  • رویکرد متفاوت سینمادوستان یاسوجی به فیلم‌های عطاران و افشارزاده
  • امین کمالوندی مدیر بخش استانی جشنواره سی و دوم فیلم فجر شد
  • فیلم تلویزیونی"دژسوق"امروزساعت 13:30ازشبکه شما
  • وزارت ارشاد به «یک خانواده محترم» پروانه نمایش نمی‌دهد
  • چ» حاتمی‌کیا و "ع"یاسوجی ها دریک سینما /در سومین روز از اکران فیلم‌های فجر در یاسوج
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟