مشروح اخبار


» واکنش به خبر نامه اوباما به روحانی



رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران در واکنش به این سوال که آیا اوباما نامه ای برای آقای روحانی ارسال کرده است؟، بیان کرد: ممکن است پیام هایی به صورت ...

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران در واکنش به این سوال که آیا اوباما نامه ای برای آقای روحانی ارسال کرده است؟، بیان کرد: ممکن است پیام هایی به صورت شفاهی و یا غیر از آن انحای مختلف برای آقای رئیس جمهور ارسال شده باشد.

محمد جواد ظریف ادامه داد: پیام هایی که به صورت علنی ارسال شده باشد به صورت علنی نیز به آن پاسخ داده شده است و پیام های دیگری که احتمالاً در ملاقات ها و برداشت هایی که از دیدگاه های طرف آمریکایی در ملاقات ها برای ما مطرح شده به صورت مناسب در همان ملاقات ها پاسخ داده شده است، این مجموعه موضوعی است که پیگیری شده.

وزیر امور خارجه افزود: به نظر من مهم ابزارها نیست، پیام و یا ارایه برداشت و انتقال برداشت همه ابزار است. آن چه مهم است وجود یک اراده سیاسی در ایالات متحده است که نحوه برخورد خود را با جمهوری اسلامی ایران عوض کند و در واقع رهبران ایالات متحده به جای اینکه دنباله روی گروه های فشار داخلی باشند که منافع دیگران غیر از منافع آمریکا را برای خودشان در اولویت قرار می دهند باید رهبری کنند و برای پیگیری آن چه منافع بین المللی، منافع ایالات متحده و فهم مشترک درک متقابل و احترام مبتنی بر روابط یا تعاملات بر اساس منافع مشترک است تلاش کنند. در این صورت همه ابزارها می تواند در اختیار چنین خدمتی باشد و اگر این روش را پیش نگیرند همه ابزارها بی نتیجه است.



تاریخ انتشار : 16 شهریور 1392, 02:00



» اخبار مرتبط:

  • ناگفته هایی از گفتگوی تلفنی روحانی با اوباما
  • نامه کنگره به اوباما در مورد روحانی
  • رجانیوز:مکالمه تلفنی روحانی با اوباما هیچ دستاوردی ندارد/جریان انقلابی از این کار عصبانی است
  • نظر شما درباره گفت‌وگوی تلفنی «باراک اوباما» با «حسن روحانی» چیست؟/راک نیوز نظرات شما را منتشر می‌کند
  • تبادل پيام میان ایران و آمریکا درباره سوریه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟