مشروح اخبار


» خطاب به استاندار،نگوئید که نگفتیم ،وضع حال ورزش بدخیم وبحرانی است



آیت اله پوش - اکنون که فرصتی دیگر فراروی اصلاح خواهان و اعتدال گرایان قرار گرفته تا مدیریت ورزش استان را به دست اهلش بسپارند، توصیه هایی ضروری، دلسوزانه و بر حسب وظیفه، که بیش از 27 سال تجربه ام در ورزش استان است، از روی خیر خواهی خدمت استاندار محترم و مجمع نمایندگان استان بیان می نمایم تا انشالله مدیریت و ساختار ورزش استان متحول و ورزش، به جایگاه واقعی خود باز گردد.
 زیرا مهمترین عامل مؤثر در بروز وضعیت اسفبار حاکم بر ورزش استان، فاصله بین وضعیت مطلوب و موجود است که آنهم  ناشی از مدیریت ضعیف و ساختار بیمارگونه اداره کل ورزش و جوانان استان و استمرار این شرایط در ادارات تحت پوشش این اداره کل می باشد. آنچه از این مدیریت حاصل شد باید اینگونه مطرح نمود که: تغییر مکرر مدیریت های ورزشی در زمان های کوتاه مدت (انتخاب نادرست) حاشیه سازی توسط گروهی خاص که سال هاست فرصت را به خود و باندشان اختصاص داده اند و برای ورزشکاران و دلسوزان ورزش استان، فرصت سوزی کردند. که امیدورایم با این افراد برخورد قاطع شود. عدم شایسته سالاری درتعیین مدیران و اصلاح ساختارهای ورزش، عدم سنخیت بین پست سازمانی و اطلاعات ورزشی با مهارت فنی افراد، تعدد برنامه های بی محتوا و تعارض بین آنها، شکاف میان سیاست های توصیفی و کارکردگرایی مدیران، نا آشنایی با اهداف کلان سازمان و رو آوری به مدیریت سنتی، بدون تخصص، ناکارآمد و واپس گراست.
نداشتن برنامه هدفمند و فقدان استراتژی علمی با رهبرد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و از سویی عدم نظارت، بازرسی و همچنین مصادره فرصت های ورزشی در جهت های غیر ورزشی. عدم بهره گیری از تحقیقات کاربردی، طرح های علمی، پژوهش های ورزشی، عدم ارتباط مطلوب، منطقی و مؤثر با بخش خصوصی، ارگان های دولتی و بویژه دانشگاه ها. سیاسی نگری در انتخاب مدیریت ورزش استان و به تبع آن،  تأثیر پذیری بیش از حد این مدیریت، از جریان های سیاسی و سوگیری در انجام فعالیت های تخصصی. بی دقتی و سطحی نگری در زیر ساخت ها و غیر استاندارد بودن سخت افزارهای ورزش استان.
 واگذاری ساختارهای ورزش استان به بخش خصوصی به دور از مبانی قانونی و مغایر با اخلاقیات و عدالت اجتماعی. بستر سازی نامناسب و ناعادلانه برای حضور بخش خصوصی در عرصه ورزش و ازدست دادن حامیان مالی.
جناب آقای دکتر خادمی  می دانیم که حضرتعالی فردی مدیر و مدبر، خوش فکر، متدین و باهوش هستید، با توجه به اینکه ورزش استان در شرایط مخاطره آمیزی قرار گرفته است، نگرانی ما دوست داران ورزش این است که، آیا برای کاهش نقاط ضعف و فاصله گرفتن از تهدیدها، برنامه ای دارید؟ آیا مشاورین محترم جنابعالی واقعیت های ورزش استان را به حضورتان تبیین می کنند؟ و از همه مهمتر این که آیا این مشاورین، اطلاعات تخصصی ورزشی دارند و با مشکلات ورزش در استان آشنا هستند و قادرند با پیشنهادات خلاق و کاربردی، باری از دوش ما بردارند و یا همچنان خاری در پیش پایمان می گذارند؟ جناب آقای دکترخادمی هم شما می دانید و هم ما آشناییم که، ورزش هم در بعد فیزیکی، روانی و هم از حیث اجتماعی، فراتر از بسیاری از پدیده ها و با بلکه هزینه کمتر، قادر است آسیب های فردی و اجتماعی را کاهش و کنترل نموده، و کم هزینه ترین مسیر در پیشگیری از ناهنجاری اجتماعی است و متضمن سلامت و امنیت فرد، خانواده وجامعه است.
جناب آقای دکترخادمی، استاندار عزیز و محترم، موفقیت بیشتر سازمان ها درگرو نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد است و فقدان نیروی انسانی آگاه، ماهر و مؤمن، مؤثر بر عملکرد ضعیف سازمانی است. بدون شک ناکارآمدی و عدم اثر بخشی کارشناسان متخصص، نقش مهمی در عدم توسعه و گسترش ورزش دارد. برادر عزیز، مَخلص کلام این که، در ساختار این ورزش به هر نقطه و جایگاهی که بنگرید، نیاز به تغییر و تجدید نظر وجود دارد. این ساختار بیمار است، باید عوامل مسبب در بیماری مشخص و محیط آن ضدعفونی گردد، وگرنه ورزش بیمارشده را هلاک، اطرافیان را آلوده و با بوجود آوردن محیطی مناسب برای شیوع بیماری، مخاطبان ورزش پاک، از مهلکه می گریزند. بدون تردید این رویه، جو مناسب را به روی افراد کار آمد مسدود و رشد و اعتلای ورزش استان را آرزویی دست نیافتنی خواهد کرد. به عنوان مثال جناب آقای سید عبدی افتخاری مدیر کل ورزش و جوانان سابق استان و مدیر کل ورزش و جوانان موفق، خلاق و تأثیر گذار کنونی استان همدان، مصداق عینی این بی برنامگی است.
 جناب استاندار، ورزشکاران استان از جنابعالی و مجمع نمایندگان استان در مجلس شوری اسلامی  خواهان رسیدگی و اتخاذ بهترین تصمیم ها هستیند. هم چنین از نهادهای نظارتی و بازرسی استان خواهان بررسی دقیق  و تخصصی از وزارت ورزش و جوانان هستیم. گرچه متأسفانه حمایت های خاص برخی از جریان های داخلی و کشوری، مانع از برخورد قاطع با متخلفین و سوداگران به ورزش استان می شوند، لیکن یقین دارم که می توان با همت و درایت همین جوانان بی ادعا و انرژیک، و البته با وجدان کاری و اخلاص در عمل شان، همه واقعیت ها را دوباره ساخت.
ما از مدیریت عالی استان توفع داریم با حساسیت خاص و توجه ویژه، ساختار اداره کل ورزش وجوانان و ارگان های حمایتی را متحول نمایند زیرا در این برهه از زمان جامعه ی هدف این ارگان ها بیشتر از هر زمان دیگری در معرض خطر و آسیب پذیرند و مسئولیت ما نیزخطیر است.
هرکس صدای مظلومیت مسلمانی را بشنود و به ندای دادخواهی اش دادی نرساند، مسلمان نیست. و این صدای مظلومیت هزاران جوان مسلمان است. یا حسین، یا علی اکبر، یا علی اصغر  



تاریخ انتشار : 11 آذر 1392, 19:11



» اخبار مرتبط:

  • کلیه مکانهای ورزشی اد اره کل ورزش و جوانان استان پنجشنبه تعطیل است
  • تغیر ات در ورزش وجوانان استان .شعیفی رفت حجت الاسلام خاضع مدیرکل ورزش وجوانان استان شد
  • سیاست زدگی ورزش استان جایگزین نگرش ورزشی شده است
  • تغییرات در فقیرترین اداره کل کهگیلویه وبویراحمد
  • پیام تبریک مدیر کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟