مشروح اخبار


» سایت زباله در کهگیلویه یک مسئله سیاسی نیست بلکه حیاتی است



حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در دیدار رئیس محیط زیست کهگیلویه و پرسنل این اداره باتبریک فرارسیدن هفته محیط زیست، اظهار کرد: از جمله افتخارات نظام اسلامی توجه به مبانی دینی و شرعی است یکی از این مبانی حفظ محیط زیست است که به برکت انقلاب اسلامی انسجام خوبی برای سلامت مردم و طبیعت انجام می‌گیرد. 


به گزارش راک نیوز،حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در دیدار رئیس محیط زیست کهگیلویه و پرسنل این اداره باتبریک فرارسیدن هفته محیط زیست، اظهار کرد: از جمله افتخارات نظام اسلامی توجه به مبانی دینی و شرعی است یکی از این مبانی حفظ محیط زیست است که به برکت انقلاب اسلامی انسجام خوبی برای سلامت مردم و طبیعت انجام می‌گیرد. 


وی نگاه شهید جمهور آیت الله رئیسی به محیط زیست را کاملا متفاوت عنوان کرد و گفت: می‌طلبد که همه ما قدردان زحمات و تلاش های شهید خدمت باشیم.

وحدانی فر با بیان اینکه وجود هر موجودی در طبیعت مکمل زندگی بشر است، گفت: خداوند چرخه زندگی انسان را مکمل همدیگر قرار داده و اگر این ها در کنار هم نباشند یک جایی از زندگی بشر مختل می‌شود، لذا نسبت به آموزش و تعهد اخلاقی به طبیعت اهتمام جدی را داشته باشید. 

وی با اشاره به اینکه گناه تخریب گناه بزرگی است، گفت: رفتار سنجی ها و آگاهی‌ها باید بیشتر شود و احترام به حیوانات و محیط زیست احترام به انسان است. 

وحدانی فر با بیان اینکه کسی که زباله را در طبیعت می‌اندازد نگاه آن به جامعه خیانت کارانه است، افزود: حفظ محیط زیست یک بخش بسیار جدی از دین است.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه مسئولیت انسان در قبال زمین و محیط زیست یکی از بزرگ‌ترین نگاه ها از منظر دین است، افزود: باید در چرخه دین محیط زیست را برای جامعه تعریف کنیم.

حجت‌الاسلام وحدانی فر با اشاره به اینکه مسئله آموزش عمومی در جامعه را تقویت کنید، با ابراز امیدواری گفت: خوشبختانه آگاهی جامعه نسبت به مسئله محیط در چند سال اخیر خوب شده اما با برگزاری کارگاه ها در مساجد، دانشگاه ها و مدرسه ها الخصوص در این فصل آتش سوزی روند این آگاه سازی افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در روستاهای هدف کارگاه های آموزشی برای مردم برگزار شود، گفت: خود مراقبتی در محیط زیست باید عمومی شود، اگر مراقبت همگانی شود دیگر جای نگرانی نیست. 

وحدانی فر با بیان اینکه دهیاران مناطقی که در عرصه محیط زیست هستند آموزش همیاری داده شوند، افزود: دهیاران و شوراهایی که نسبت به محیط زیست اهتمام جدی دارند باید در مباحث بودجه ای دیده شوند.

وی به سریال تکراری پسماند در کهگیلویه که حل نمی‌شود اشاره کرد و گفت: پسماند در اختیار محیط زیست نیست، مسئولان شهرستان برای مسئله پسماند فکری کنند. 

امام جمعه کهگیلویه جانمایی نا مناسب سایت زباله در کهگیلویه را یادآور شد و گفت: مسئله سایت زباله یک مسئله سیاسی نیست بلکه حیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جهان از پسماند به عنوان طلای کثیف بهترین درآمد و استفاده را دارند، باید تلاش شود که به سمتی برویم که بهره کافی را از آن ببریم.

وحدانی فر با بیان اینکه باید سایت زباله در فضایی کارشناسی شده ایجاد شود که هر 3 شهرستان بتوانند از آن استفاده کنند، گفت: مسئولان متولی نباید بی توجه این موضوع شوند و باید راه حل بلند مدتی برای این موضوع در نظر گرفته شود.



تاریخ انتشار : 14 فروردین 1403, 02:55



» اخبار مرتبط:

  • رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چرام منصوب شد+عکس
  • آخرین وضعیت راه های استان از زبان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد
  • معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کهگیلویه منصوب شد+حکم
  • ۲ انتصاب جدید در اداره کل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد
  • دیدار نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟