مشروح اخبار


» احمد زاده و انتخابات دوازدهم مجلس



در خصوص مجموعه عملکرد و کارنامه اجرایی ایشان در استان نسبت به‌ سایر استانداران بومی و غیر بومی باید در پایان دوره مسئولیت ، به صورت کارشناسی بررسی و اعلام نظر نمود.

راک نیوز-یادداشت؛ سید علی احمدزاده به عنوان سومین استاندار بومی در استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب گردید.

در خصوص مجموعه عملکرد و کارنامه اجرایی ایشان در استان نسبت به‌ سایر استانداران بومی و غیر بومی باید در پایان دوره مسئولیت ، به صورت کارشناسی بررسی و اعلام نظر نمود.


 اما برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دوازدهم را می‌توان به عنوان برشی از عملکرد ایشان از جنبه سیاسی مورد بررسی قرار‌ داد.



بطور قطع و یقین در مجموعه رویدادهای سیاسی استان با توجه به جو خاص و ساختار قومی و قبیله ای موجود، سیاسی ترین ، حساس ترین و جدی ترین رویداد را می‌توان انتخابات مجلس شورای اسلامی قلمداد نمود.


در ابعاد مختلف شخصیتی احمد زاده به نظر می‌رسد آنچه در انتخاب ایشان به عنوان استاندار بیشتر تاثیر گذار بوده وجه سیاسی باشد.



لذا در بد امر پیش بینی می شد با رفتارهای سیاسی خود واعمال تند روی سیاسی جو عمومی استان را به خصوص در بزنگاه های انتخاباتی به سمت تنش های سیاسی سوق دهد .اما خوشبختانه بر خلاف پیش بینی ها جو حاکم بر استان به سمت همدلی و آرامش بیشتری حرکت کرد.


بر این اساس عملکرد ایشان در رابطه با اجرای انتخابات مجلس بسیار مهم و قابل تامل است.
 بر این اساس در این نوشتار تلاش شده است با یک نگاه بی‌طرفانه عملکرد ایشان در پیش از انتخابات، فرایند برگزاری انتخابات و رفتار ایشان پس از انتخابات را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.



 همگان می‌دانیم در انتخابات مجلس دوازدهم علی رغم همه مشکلات موجود ،مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت بالای خود رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دادند.در میان بخش زیادی از این میزان مشارکت به برگزاری مقدمات انتخابات و حضور نامزدهای مختلف متناسب با سلایق گوناگون در جامعه بود.



در مرحله اول احمد زاده به عنوان نماینده عالی دولت در استان تمام تلاش خود را برای تایید صلاحیت نامزدهای مختلف انتخابات به کار گرفت به گونه ای که در هر سه حوزه انتخابیه استان نامزدهایی که از نظر سیاسی با احمد زاده و مجموعه دولت همراستا نبودند از طرف شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفته و شرایط لازم برای یک رقابت سالم و پرشور فراهم گردید.



شاید سوال شود این مرحله مربوط به شورای نگهبان بوده و استاندار نقشی نداشته است اما بدون شک استاندار به عنوان مجری انتخابات و رییس شورای تامین استان نقش مهمی در این میان به عهده داشته و یکی از مراجع و مشاوران شورای محترم نگهبان در این فرایند خواهد بود.



صد البته در شرایطی که استاندار و شورای نگهبان همراستا نیز باشد به مراتب نقش آفرینی استاندار بسیار اهمیت دارد.


بنابراین اگر منصفانه قضاوت شود در این مرحله احمد زاده عملکرد بسیار خوبی از خود بر جای گذاشت که به عنوان یک باقی الصالحات در کارنامه اجرایی ایشان و در اذهان مردم ثبت و ضبط خواهد شد.



در این مورد گفته شده حتی شخص استاندار در این رابطه مورد انتقاد برخی از دوستان و هم پیاله های سیاسی تند رو خود نیز قرار گرفته است.



 اما مرحله اصلی و بعضا مورد انتقاد و چالش نحوه انتخاب معتمدین ،هیات اجرایی و اعضای شعب اخذ رأی و در مجموع اجرای فرایند انتخابات و روز رای گیری می باشد.



 این مرحله به طور طبیعی خالی از حاشیه نبوده و نیست.تا زمانی که قانون انتخابات و مکانیسم اجرایی فعلی حاکم باشد این حواشی قابل جمع نیست‌.



امروز تمام کاندیداهای مغلوب انتخابات در سراسر کشور و حتی آنانی که سابقه نمایندگی مجلس نیز دارند به این موضوع معترض بوده و از ناسالم بودن انتخابات گلایه داشته و صحبت از پول پاشی و خرید رای و از این دست مسائل مطرح می‌کنند.



این مرحله از انتخابات به طور مستقیم به استاندار و فرمانداران بر می گردد . مهمترین نقش استاندار در این مرحله نظارت بر انتخاب معتمدین و چینش عوامل اجرایی شعب اخذ رأی می باشد.


تجربه نشان می‌دهد همیشه جریان سیاسی حاکم وزن بیشتری و در مواردی در دولت های اصولگرا تمام معتمدین و به طبع هیات اجرایی را نسبت به سایر جریان های سیاسی و افراد حاضر در انتخابات به خود اختصاص داده اند.


برخی از عزیزانی که امروز به عملکرد احمدزاده اعتراض دارند خود نیز روزگاری با همین نحوه انتخاب معتمدین و چینش صندوقا به مجلس راه یافته اند.در این خصوص نیز تنها در حوزه گچساران و باشت خوب عمل نشده است .



در دو حوزه دیگر و حتی حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ که گفته میشود استاندار گرایش زیادی به نماینده مستقر دارد تلاش مجموعه استانداری بر رعایت عدالت نسبی و استفاده از نمایندگان همه کاندیداهای شاخص در ترکیب هیات اجرایی بوده است.


جالب اینکه در همین حوزه کهگیلویه بزرگ در برخی شهرستانها از هواداران نماینده مستقر در ترکیب هیات اجرایی کمتر از سایر نامزدهای اصلی استفاده شده است و حتی نمایندگان یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده نیز همچنان با دستور استاندار به عنوان هیات اجرایی ادامه کار دادند.


همگان به یاد دارند قبل از انتخابات بیشترین اعتراض ها به چینش اعضای شعب اخذ رأی در بویراحمد و گچساران مربوط به نامزدهای بوده است که امروز پیروز انتخابات هستد.


بنابراین این خود نشانه سلامت و صحت عملکرد مجریان انتخابات است.



 دررابطه با خرید و فروش رای نیز باید گفت با مکانیسم فعلی برگزاری انتخابات با هیچ روشی نمی‌توان با این پدیده زشت در صورت ارتکاب برخورد کرد.



این کار اغلب به صورت زیر زمینی و مخفی انجام می‌شود.



در موارد علنی هم شاهد برخورد های خوبی از ناحیه نیروهای امنیتی بودیم که باید از آنان نیز تشکر نمود.


البته این نکته را نیز باید گفت خرید رای هر اندازه هم باشد در نتیجه نهایی بی تاثیر بوده و نتیجه واقعی انتخابات را رای مردم تعیین میکند نه خرید و فروش رای‌.


در خصوص برخی اقداماتی اجرایی از قبیل عدم ارسال تعرفه کافی به شعب ،خروج تعرفه از شعبه و مواردی از این دست نیز مطرح هست که تنها در شهرستان باشت اتفاقاتی افتاده که با ورود دادستان محترم ختم به خیر شد اما لازم است استاندار محترم نسبت به اتفاقات زادگاه خود عنایت خاصی در این رابطه مبذول داشته و اقدام فرمایند.


در سایر حوزه ها انتخابات روند عادی و طبیعی خود را طی کرده است‌.


 نتیجه انتخابات نشان می‌دهد در ۲ حوزه از ۳ حوزه انتخابیه افراد نا هم سو با مجموعه دولت و استاندار انتخاب شده اند که خود یکی از نشانه های سلامت انتخابات است .


طبیعی است پس از انتخابات نیز مجموعه وزارت کشور که مجری انتخابات هستند می باشند از عملکرد خود دفاع نمایند.


در این راستا استاندار کهگیلویه و بویر احمد هم با دفاع منطقی و اطلاعات دقیقی که ارائه نمودند باعث شد هرسه حوزه انتخابیه استان با عدم تغییر در ترکیب منتخبان به تایید شورای محترم نگهبان رسیده و پرونده انتخابات بسته شد‌.



اما در جمعبندی باید به نکات زیر اشاره نمود. نکته اول علی رغم برخی بد اخلاقی ها و برخی کج سلیقگی های رایج ، روح حاکم بر فرایند انتخابات استان حاکی از رقابت سالم و بی‌طرفی مجموعه استانداری در انتخابات بود.


در مجموع این مجموعه نمره قابل قبول و امتیاز بالایی در این رابطه کسب نموده است.


این هم محصول تلاش و اراده شخص استاندار و معاون سیاسی ایشان بوده و لازم است از هر دو نفر تقدیر و تشکر ویژه به عمل آید.


نکته دوم اینکه افرادی که واردی وادی سیاست می‌شوند باید ظرفیت و زیر ساخت فعالیت سیاسی را در خود ایجاد نمایند.


هر انتخاباتی یک طرف پیروز بیشتر ندارد.متاسفانه در استان کهگیلویه و بویراحمد همه انتطار پیروزی دارند و در صورت عدم کسب رای اعتماد به سرعت فرایند انتخابات و سلامت مجریان را زیر سوال می‌برند که حرکت شایسته ای نیست.


از نگاه این افراد سلامت انتخابات تا جایی است که مطالق میل و اراده انان و انتخاب نامزد مطلوب انان پیش رود.باید فرهنگ پذیرش شکست در انتخابات را در خود ایجاد و تقویت کنیم.


نکته سوم اینکه برخی سایت های خبری و افراد سیاسی متاسفانه علی رغم پایان یافتن انتخابات هنوز بر طبل طرفداری و بداخلاقی و حمایت از نامزدهای اختصاصی خود ادامه می‌دهند و در این رابطه از همه خطوط قرمزها نیز عبور کرده اند.


محتوای مطالب این سایت ها از قبل از انتخابات تاکنون متاسفانه بر خلاف رسالت و فعالیت محوری خود کاملا جانبدارانه و همراه با توهین و تهمت بوده است.


از نظر این سایت ها و گردانندگان آنها انتخابات در صورتی سالم است که نامزد اختصاصی و مطلوب آنان از صندوق رای بیرون آید.در این نگاه برای مردم به عنوان دارندگان حق انتخاب هیچ ارزشی قائل نیستند.


برای تامین رضایت چنین سایت هایی و حامیان آنها باید ساز و کار انتخابات به نحوی تعبیه شود که نامزد مورد حمایت آنان پیروز گردد و در غیر این صورت سلامت انتخابات را زیرسوال میبرند‌.


نکته چهارم اینکه متاسفانه فضای حاکم بر رسانه های استان و تسامح و تساهل و مصلحت اندیشی بیش از حد مجموعه مجریان انتخابات باعث گردیده این سایت ها عصبانیت خود از حضور پرشکوه مردم را با عقده گشایی و بی حرمتی به شخصیت ها از جمله استاندار محترم پاسخ دهند.


در این خصوص همانطور که بارها نیز درخواست شده مجددا نیز تقاضای برخورد قانونی مطرح می‌گردد.


جناب استاندار محترم ،اینجا بحث مصلحت شخصی و ابروی فرد جنابعالی مطرح نیست ،بحث نظام و آبروی نظام است.



استدعا داریم دستور فرمایید نسیت به برخی سایت های خبری و همچنین برخی افراد مغلوب و متوهم و فاقد پایگاه مردمی که همچنان بر خلاف جهت عمومی جامعه در حرکت بوده و با برخی مطالب و سخنان خود زمینه نا امنی روحی و روانی و تشکیک در اذهان مردم را فراهم آورده و می آورند برخود قانونی لازم صورت پذیرد. 



در خاتمه از مجموعه استانداری ،استاندار محترم ،معاون سیاسی، عوامل نظامی و امنیتی و مجموعه قوه قضائیه و همه عواملی که باعث برگزاری با شکوه این انتخابات را فراهم آوردند تقدیر و تشکر نماییم.



تاریخ انتشار : 8 فروردین 1403, 21:12



» اخبار مرتبط:

  • نسخه شبنامه ها کهنه شده است
  • هیئت اجرایی انتخابات در چاروسا معرفی شدند+ اسامی
  • ابطال انتخابات شورای شهر لیکک تکذیب شد
  • هم قسم شدن اعضای ستاد انتخابات استان در برگزاری انتخاباتی سالم/انتخاب معتمدین متعهد، امانتدار و مومن/آغاز ثبت نام نامزدهای انتخاباتی از یکشنبه 10 آذرماه
  • احتمال لغو انتخابات دور دوم در برخی حوزه‌های انتخابیه
  • » اشتراک گزاری خبر

    • جهنم

    • 9 فروردین 1403 05:05
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    اره جان خودت با اون افتضاحی که توی کهگیلویه به بار اورد
    • رزمتده

    • 9 فروردین 1403 16:51
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    البته جناب کبنا شما مجبورید که بگوید خوب عمل کرده چون مرادت این بود که استاندار ومعادن سیاسی ایشان در کهگیلویه بزرگ انجام دادند بله از نظر شما باید تبریک گفت ولی برادر برو بین مردم ببین از هر ده نفر چند نفر می گویند انتخابات سالم بوده .شک نکن که هر کسی به این مردم خیانت کرده نتیجه آن را خواهد دید
    منتظر بمانیم

    البته جناب کبنا شما مجبورید که بگوید خوب عمل کرده چون مرادت این بود که استاندار ومعادن سیاسی ایشان در کهگیلویه بزرگ انجام دادند بله از نظر شما باید تبریک گفت ولی برادر برو بین مردم ببین از هر ده نفر چند نفر می گویند انتخابات سالم بوده .شک نکن که هر کسی به این مردم خیانت کرده نتیجه آن را خواهد دید
    منتظر بمانیم
    • شهروند گچساران

    • 10 فروردین 1403 05:15
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد

    ما از ساعت ۱۲ تا۸ شب توی باشت هر صندوقی میرفتیم میگفتند برگ تعرفه رای تمام شده هيچ کس جوابگو نبود حتما گزارش به استاندار رسید. پس چرا اقدام نکرد
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟